Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Du skal få lov til å drive med hobbyen din, kjære. Når jeg er opptatt med andre ting".

Det er litt vittig at det er så lite stuerent og annenrangs. Er glad jeg er selvstendig nok til å ikke føle meg avvist om Herr Tirkes skulle spille mens jeg kjeder meg og teller prikker i tapeten.

dessverre er spill i dag utviklet for å få kvinneandelen med, som reduserer spillkvaliteten kraftig, så jeg gamer ikke lenger. Før lagde de spill som krevde et hode og man måtte regne med å smøre seg med tolmodighet, noe kvinner har dårlig med, dessverre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dessverre er spill i dag utviklet for å få kvinneandelen med, som reduserer spillkvaliteten kraftig, så jeg gamer ikke lenger. Før lagde de spill som krevde et hode og man måtte regne med å smøre seg med tolmodighet, noe kvinner har dårlig med, dessverre.

Spill i dag er laget for casual gamers - derfor daler spillkvaliteten. Det har ingenting med kvinner og gjøre, selv om det antageligvis finnes flere kvinner blant casual gamers enn det finnes kvinner blant hardcore gamers.

Teiting.

• Liker 1
Skrevet

Før hva da? Før 1987? For jeg husker rosa My Little Pony-spill utgitt til Ninendo temmelig tidlig på 90-tallet.

• Liker 1
Skrevet

Spill i dag er laget for casual gamers - derfor daler spillkvaliteten. Det har ingenting med kvinner og gjøre, selv om det antageligvis finnes flere kvinner blant casual gamers enn det finnes kvinner blant hardcore gamers.

Teiting.

Siterer mitt eget innlegg for å legge til/endre noe:

Jeg mener ikke at du er en teiting (nødvendigvis), men innlegget ditt var teit.

/Altfor mye samvittighet

Skrevet

Teiting.

Bare se hvor my rockstar og dancestar og crap de lager. Er fordi kvinner trenger noe billig å underholde seg med. Kvalitet blir alltid dalende når kvinner skal med, merkelig nok. Gjelder også all realitysøpla som sendes på tv. Husker wow dalte også når man bestemte seg for å få tak i flere kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Største hinderet mitt var de originale kontrollene til Xbox. De var for svære for meg. Så jeg spilte ikke på Xbox før de introduserte de kompakte kontrollene. Mener å huske jeg kjøpte min første lille kontroll tidlig i 2003. <3

Men det er greit om du synes jenter har ødelagt spillindustrien. Gutter har ødelagt moteindustrien, så det er ren hevnaksjon. ^^

• Liker 3
Skrevet

Bare se hvor my rockstar og dancestar og crap de lager. Er fordi kvinner trenger noe billig å underholde seg med. Kvalitet blir alltid dalende når kvinner skal med, merkelig nok. Gjelder også all realitysøpla som sendes på tv. Husker wow dalte også når man bestemte seg for å få tak i flere kvinner.

Variasjon er ikke ille. Det er sunt for bransjen. Til mer variasjon og bredde spillprodusentene rekker over, til mer tjener de og til mer penger har de til spillutvikling. At du ikke liker mer enn en brøkdel av hva som kommer ut betyr ikke "Det var bedre før", det betyr "Det var mindre før". Men kanskje du likte at det var et lite nisjemarked for spesielt utvalgte som ikke fikk være med å spille fotball?

• Liker 3
Skrevet

1. Det finnes kvinner som ikke sverger til lavkvalitetsspill.

2. At WoW har dalt i kvalitet (som for øvrig er subjektivt, jeg synes WoW er bra fortsatt) tror jeg nok heller ville kunne forklares av at spillet er 7 år gammelt. Alt har sin storhetstid, WoW har hatt sin. Folk synes WoW begynner å bli dårlig, fordi de er lei av WoW.

3. Uansett er det ikke kvinners feil, eller casual gamers sin feil, men produsentenes.

• Liker 1
Skrevet

Variasjon er ikke ille. Det er sunt for bransjen. Til mer variasjon og bredde spillprodusentene rekker over, til mer tjener de og til mer penger har de til spillutvikling. At du ikke liker mer enn en brøkdel av hva som kommer ut betyr ikke "Det var bedre før", det betyr "Det var mindre før". Men kanskje du likte at det var et lite nisjemarked for spesielt utvalgte som ikke fikk være med å spille fotball?

Har spilt fotball i 3. div jeg lille frøken, så tror du skal roe deg ned noen hakk. Det er et velkjent fenomen at spillindustrien ønsker å få med kvinneandelen, og det går på bekostning av god kvalitet for de med en spesiell kjærlighet for spill.

Skrevet

Singstar og Rockstar og SingAlong og whatnot var musikkindustrien som ville ha endel av spillmarkedet, ikke spillprodusentene som ville ha inn kvinner.

Forøvrig sikter spillbransjer mye på unger for å verve dem før fotballen tar dem!

• Liker 3
Skrevet

Har spilt fotball i 3. div jeg lille frøken, så tror du skal roe deg ned noen hakk. Det er et velkjent fenomen at spillindustrien ønsker å få med kvinneandelen, og det går på bekostning av god kvalitet for de med en spesiell kjærlighet for spill.

Husk at det finnes en del kvinner i den sistnevnte gruppen din, som jeg har uthevet.

• Liker 1
Skrevet

1. Det finnes kvinner som ikke sverger til lavkvalitetsspill.

2. At WoW har dalt i kvalitet (som for øvrig er subjektivt, jeg synes WoW er bra fortsatt) tror jeg nok heller ville kunne forklares av at spillet er 7 år gammelt. Alt har sin storhetstid, WoW har hatt sin. Folk synes WoW begynner å bli dårlig, fordi de er lei av WoW.

3. Uansett er det ikke kvinners feil, eller casual gamers sin feil, men produsentenes.

Det er kvinner som har lagt hat på den gamle spillindustrien og tvunget kjærester og andre til å holde seg unna gaming. Klart forandringer måtte til for å gjøre seg levedyktig. Det er kvinners skyld.

Skrevet

Jeg anser meg selv for en skikkelig spillenerd (Liker nerd bedre en gamer :sjenert: ). Spiller mye og går virkelig inn i spillene jeg spiller. Spiller til jeg er nesten ferdig, begynner på nytt, spiller til jeg er nesten ferdig og begynner på nytt... Akkurat nå er det så klart Skyrim som tar opp tiden, men jeg er generelt glad i rollespill hvor jeg får bruke sverd og gå med kule klær, slik som TES spillene, Assassins creed og Dragon age. Har ikke lenger wii, men når jeg hadde den tilgjengelig gikk det mye i Zelda og Mario i ulike former.

For meg er spilling en del av livet mitt og jeg låser meg nermest inne når det kommer nyheter, slik som nå. Eventuelle partnere får bare fint finne seg i det ;)

Skrevet

Det er kvinner som har lagt hat på den gamle spillindustrien og tvunget kjærester og andre til å holde seg unna gaming. Klart forandringer måtte til for å gjøre seg levedyktig. Det er kvinners skyld.

Og dette har du såklart kilder på?

Skrevet

Og dette har du såklart kilder på?

Man trenger ikke kilder, man trenger bare å ha levd et normalt liv for å forstå at slik er det. Men en ting har gjort meg klokere av å henge her. Kvinner vil aldri innse det samfunnsproblemet de er.

Skrevet

Man trenger ikke kilder, man trenger bare å ha levd et normalt liv for å forstå at slik er det. Men en ting har gjort meg klokere av å henge her. Kvinner vil aldri innse det samfunnsproblemet de er.

Ååååja, med dette kan vi nok trygt fastslå at vi har et troll blant oss.

Skrevet

Han er ikke et troll. Han er den eneste utenfor The Matrix.

There are no girls on the intrawebs.

• Liker 4
Skrevet

Trollet er bare en av de som syns jenter skal holde seg unna LAN og spill overhodet. Redd for å bli slått ned på multiplayer mode, og av en jente i tillegg. Markedet har blitt større, det er mer å velge i så det inkluderer alle, ikke bare en spesiell gruppe. Men virkelig spillere trekker seg til favorittene.

• Liker 1
Skrevet

WoW ble vel dårlig mer pga. at Blizzard har mer penger å hente i casuals og barn.. Kanskje kvinner tilhører den gruppen og, det kan jeg ikke stå for. Men det går jo bare nedover :)

Synd, for tilbake i vanilla og TBC så var det ett av de bedre spillene jeg noen gang har spilt. Cataclysm så lovende ut, men det ble vel for mye klaging. Synes det var utrolig bra i begynnelsen, før de begynte å nerfe ting :) Og nå er jo alt fokusert rundt Zul'Gurub og Zul'Aman spam, så det blir litt for kjedelig for meg.

Skrevet

Synes ikke det har blitt dårligere, fokus nå er jo på firelands - ikke på 5 mans. Normalmodes har blitt så lett at alle kan gjøre dem, og rag hc er jo fortsatt en utfordring for de fleste.

DS raidfinder ser veldig bra ut, og normal + heroic er tuna bedre enn hva firelands er kanskje fordi de har funnet en egen mode for casuals.

Folk er raske til å snakke om hvor bra det var i vanilla, men de fleste av de som raida da synes det er bedre nå. 40 man raids *shiver*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...