Gjest Råd Skrevet 17. november 2011 #1 Del Skrevet 17. november 2011 Kjæresten var sjalu på eksen, sjekka hva hun drev med osv. Men er ikke det minste sjalu på meg, sier han stoler på meg. Kan ikke forklare bedre hvorfor han ikke er sjalu. Jeg føler veldig at han må ha være mer forelska i eksen, følt at hun var mer "mistbar" på en måte. Når jeg sier det, sier han selvsagt at jeg er helt på villspor. Men JEG tenker det, føler det. Kan kanskje sies at jeg aldri ville væree utro. Men føler på en måte at jeg er en "selvfølge" i større grad enn hun var? Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 17. november 2011 #2 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg tror det har med å gjøre at du er en mindre flørtende person enn eksen, samt at du er bedre på å vise at du er glad i han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 17. november 2011 #3 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg tror det har med å gjøre at du er en mindre flørtende person enn eksen, samt at du er bedre på å vise at du er glad i han Takk:) Jeg kjenner ikke eksen, så vet ikke åssen hun var. Vet jo at det er teit å ønske at noen skal være sjalu, men det at han ikke er redd for at jeg skal gjøre noe "dumt" i det hele tatt, og tydeligvis har overvåket henne litt får meg til å føle at han må ha vært mer forelska i henne.... Han har sagt at det er meg han er mest forelska i, mer enn han var i henne, men hvrdan kan det stemme når han er så "trygg" på meg? Jeg er litt sjalu selv, spes i forh til ekser. Da er det enda sårere at han tydeligvis HAR vært det, men ikke er det med meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 17. november 2011 #4 Del Skrevet 17. november 2011 Takk:) Jeg kjenner ikke eksen, så vet ikke åssen hun var. Vet jo at det er teit å ønske at noen skal være sjalu, men det at han ikke er redd for at jeg skal gjøre noe "dumt" i det hele tatt, og tydeligvis har overvåket henne litt får meg til å føle at han må ha vært mer forelska i henne.... Han har sagt at det er meg han er mest forelska i, mer enn han var i henne, men hvrdan kan det stemme når han er så "trygg" på meg? Jeg er litt sjalu selv, spes i forh til ekser. Da er det enda sårere at han tydeligvis HAR vært det, men ikke er det med meg.... Eks dama var nok hot, deilig og flørtende . Noe han også VET .Er jo derfor han føler behov for å overvåke henne .Han fantaserer nok om allt hun kan finne på å gjøre, nå som han er ute av bildet...Han er IKKE over henne. Når han overvåker henne fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 17. november 2011 #5 Del Skrevet 17. november 2011 Eks dama var nok hot, deilig og flørtende . Noe han også VET .Er jo derfor han føler behov for å overvåke henne .Han fantaserer nok om allt hun kan finne på å gjøre, nå som han er ute av bildet...Han er IKKE over henne. Når han overvåker henne fortsatt. Tror du misforstod. Han overvåker henne ikke fortsatt. Mens de var sammen han var sjalu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 17. november 2011 #6 Del Skrevet 17. november 2011 Tror du misforstod. Han overvåker henne ikke fortsatt. Mens de var sammen han var sjalu. Sikkert derfor det ble slutt. Han tålte ikke å ha en så FIN dame som henne. Er jo derfor han gikk konstant sjalu og usikker kan du skjønne. Godt han fant deg da , som han ikke er så redd for da , tydeligvis... Vet du hva? Jeg ville forlatt typen, dersom han gikk rundt og fortsatt følte seg sjalu på x dama....pga nye menn hun traff etc... Da ville jeg jo forstått at jeg bare var tidsfordriv og enkel tilgang til sex for han...men neppe drømmedama : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 17. november 2011 #7 Del Skrevet 17. november 2011 Sikkert derfor det ble slutt. Han tålte ikke å ha en så FIN dame som henne. Er jo derfor han gikk konstant sjalu og usikker kan du skjønne. Godt han fant deg da , som han ikke er så redd for da , tydeligvis... Vet du hva? Jeg ville forlatt typen, dersom han gikk rundt og fortsatt følte seg sjalu på x dama....pga nye menn hun traff etc... Da ville jeg jo forstått at jeg bare var tidsfordriv og enkel tilgang til sex for han...men neppe drømmedama : ) Virker ikke som om du har lest skikkelig : Han er ikke sjalu eller noe på eksdama. Det er meg som er sjalu nå. Tviler oppriktig på han tenker noe særlig på henne en gang. Jeg tror, til tross for noe usikkerhet, at jeg aldri kommer til å bli noens "tidsfordriv og enkel tilgang på sex". Sånn er ikke jeg. Synd du i gitt situasjon hadde tenkt det om deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TweetyGirl Skrevet 17. november 2011 #8 Del Skrevet 17. november 2011 Kan være så enkelt at han er tryggere på deg enn han var på henne Jeg har vært sjalu jeg også, men han jeg er sammen med nå stoler jeg 110% på og føler meg mye tryggere enn jeg noengang har gjort i ett forhold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #9 Del Skrevet 17. november 2011 Trygghet i forholdet er det viktigste for meg, og jeg hadde vært kjempe glad om jeg visste at kjæresten stolte på meg. Da har man det mest grunnleggende å bygge et solid og godt forhold på, for usikkerheten er ikke der. Sjalusi har ikke noe med kjærlighet å gjøre, men med kontroll og usikkerhet å gjøre. Vil derfor si at han elsker deg mer enn han elsket henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 18. november 2011 #10 Del Skrevet 18. november 2011 Takk for svar! Men hva gjør man når jeg blir så usikker fordi han ikke er noe usikker,sjalu på meg - men var det med eks? Mener folk at sjalusi ikke har noe å si ifht hvor godt man liker noen? Greier liksom ikke å fri meg fra følelsen om at hun var mer "verdifull" - derav sjalusien.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #11 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg vil si at man liker ikke en bedre bare fordi man er sjalu, man er da veldig usikker på den personen og stoler ikke på personen. Er det virkelig positivt i din verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 18. november 2011 #12 Del Skrevet 18. november 2011 Nei Men jeg ser bare for meg at han nok likte henne bedre enn jeg har trodd, og han har sagt til meg. Siden han faktisk var sjalu. Selv har han fremstilt det litt som om det var noe som bare "kom", og som han etter hvert "sluttet" med. Sjalusien altså. Men i hodet mitt betyr på en måte sjalusi at du er veldig forelska. Flere ting han har villet med meg og ikke med henne. Før tenkte jeg det var pga MEG. Nå lurer jeg liksom på om det var pga usikkerhet på henne at ting tok slutt etc. At han ikke var så dedikert ifht henne KUN skyldes usikkerhet, og ikke det at hun ikke var rett.... Mulig jeg har rotet meg opp i tankespinn her. Jeg skjønner bare ikke hvordan han kan si at han er mer forelska og elsker meg mer... Kan liksom ikke tro på det når han som sagt var såpass sjalu. Jeg forbinder den type sjalusi med forelskelse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #13 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg forbinder ikke sjausi med forelskelse, men med kontroll, og det er to vidt forskjellige ting. Jeg tror du har rotet deg opp i et tankespinn som du bare må komme deg ut av, ellers risikerer du å ødelegge forholdet deres. En ex er en ex, og de fleste går videre og begynner nye liv med andre mennesker. Jeg tror man kan elske personer på forskjellige måter, men det er ikke dermed sagt at den ene måten er mer riktig enn den andre. Men sjalusi i min verden har ikke noe med hvor høyt man elsker den andre, men rett og slett hvor lite man stoler på den andre. Tror du behøver å fjerne de tankene du holder på med nå, for du ødelegger deg selv og forholdet deres på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #14 Del Skrevet 18. november 2011 Enig med brukeren over som ikke forbinder sjalusi med forelskelse og kjærlighet. For meg handler sjalusi om kontroll, desperasjon, mangel på selvtillit og en rekke andre (stort sett) irrasjonelle følelser som ikke er særlig attraktive. Du burde heller være glad for at han er så trygg på deg og forholdet mellom dere at han ikke er sjalu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #15 Del Skrevet 18. november 2011 Her er det nok du som må jobbe litt med selvtilliten din, for sjalusi er absolutt ikke ensbetydene med kjærlighet/at hun var mer "verdifull" enn du er. Kanskje var hun en person som han ikke følte seg helt trygg på? Nå er jeg jente, men jeg var også ganske sjalu når jeg var sammen med min forrige kjæreste (uten at han egentlig ga meg noen grunn til å være sjalu), men er sjelden sjalu med min nåværende kjæreste. Jeg kan heller ikke helt forklare det, men jeg føler meg bare generelt mer trygg med han. Kanskje jeg bare har vokst litt fra det? Ikke vet jeg, men jeg vet i alle fall at det ikke har noe med hvem jeg synes var "mest verdifull" å gjøre (og for ordens skyld - jeg er mye mer redd for å miste min nåværende kjæreste enn jeg var med han forrige, dette forholdet er "mer på ekte"). Så selv om det høres rart ut, så er det kanskje faktisk ikke mer komplisert enn sånn som han sier - at det "kom", og "sluttet". Du beveger deg litt inn på "farlig farvann" med det tankesettet du har nå, det kan veldig fort skape problemer i forholdet ditt hvis du holder på det. Å gruble mye på kjærestens forhold til eksen fører aldri noe godt med seg, det gjør deg bare usikker. Vil absolutt råde deg til å arbeide med dette, det er mulig! Da slipper du å ha det vondt, og forholdet deres kan bli enda bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 18. november 2011 #16 Del Skrevet 18. november 2011 Tusen takk for svar Kanskje jeg bare må konkludere med at jeg er irrasjonell og utrygg (det vet jeg jo at jeg kan være,hehe, men likevel) og legge de tankene bort. Kjempevanskelig,synes jeg. Men ut fra svar jeg har fått her, så virker det jo om om sjalusi ikke trenger å ha sammenheng med forelskelse/kjærlighet. Og det var litt godt å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå