Gå til innhold

Hvor får dere motivasjonen til å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er godt på vei til å gå ned 25 kilo som er målet mitt, men noen ganger kan det være ganske vanskelig å da er det greit å hente litt motivasjon.

Så her tenkte jeg å lage en slags samletråd med masse tips til hvordan å holde det gående.

Selv pleier jeg å se på gamle bilder av meg selv hvor jeg er betydelig større enn jeg er i dag og tenke at jeg aldri vil tilbake dit.

Hvor henter dere motivasjonen til å holde det gående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den feite hvalrossen som stirrer mot meg når jeg speiler meg. Men jeg har ikke greid å gjøre noe med det enda. Hvalrossen har vunnet så langt, men jeg vil ikke være sammen med den lenger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feite hvalrossen som stirrer mot meg når jeg speiler meg. Men jeg har ikke greid å gjøre noe med det enda. Hvalrossen har vunnet så langt, men jeg vil ikke være sammen med den lenger...

Trodde kanskje jeg skulle brukt mitt eget speilbilde som motivasjon jeg og, men jeg ser meg annerledes i speilet enn på bilder om du skjønner?

Og jeg vet det ikke er lett å gjøre noe med, men du skal nok se at du får det til :) Lykke til!

-TS-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motivasjonen min er den energien jeg føler når jeg har idealvekten min. Jeg føler emg rett og slett uvel med alt for mye, og når alle klærne strammer og jeg må kjøpe nye klær fordi gamle ikke passer ol, da er motivasjonen stor for å gjøre noe. Det er ikke alltid like enkelt å aldri unne seg noe, derfor hadde jeg lagt meg mål at jeg fikk lov å spise litt godis lørdagen, men da bare en femtedel av hva jeg ellers brukte å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magen til mamma motvirer meg, siden den er så stor :fnise: hun pleier alltid å si, at hvis jeg ikke passer på det jeg spiser, så kommer jeg til å ende opp som henne.. GAAAD, det vil jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta rett og slett.

Jeg har i mange år prøvd å slanke meg. Prøvd ALT av slankekurer. Supper, grete roede, piller, shaker, medisiner og lavkalori (Som jeg så og si har levd på siste to år) Men ingenting funket.

helt til jeg bet på slanketrenden : lavkarbo. Aldri vært mer skeptisk.

Men fy søren jeg har gått ned 7 kg på en mnd og er veldig veldig takknemlig. Å det har jeg gjort ved å spise kjempe god mat. jeg har ikke sultet en eneste gang. jeg har kost meg og spist sunn og nydelig mat. Jeg har begynt å interessere meg mer for mat også og baker og lager masse godt flere ganger i uka! Min mann har gått ned 10 kg...

Vi er bare så glade. Dette skal vi fortsette med for alltid.

Ja, så mitt svar er rett og slett å se på vekta. Det tallet jeg ikke har sett på 2 år. Å stagnerer det, ja da får det bare gjøre det. jeg vet det løsner igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gamle bilder av meg selv, hvor jeg er slankere og ser *smashing* ut :danse:

Husker på følelsen av å være lett/ sterk, ja hvordan hele kroppen føltes uten disse kiloene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen hentet jeg inspirasjon fra Rihanna... :fnise: Høres kanskje dumt ut, men hun har ca samme kroppsfasong som meg (smal overkropp, stor rumpe og lår), så i min verden har hun den ideelle kroppen :)

Nå som jeg merker betydelig forskjell på min egen kropp henter jeg inspirasjon fra hva jeg ser i speilet og hvordan klærne føles på kroppen nå. I tillegg kan jeg helt tydelig se at jeg har fått en helt ny glød, og det er jo ikke noe jeg har lyst til å miste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Ser på tykke folk og tenker at jeg ikke skal bli sånn.

2) Tenker at utseende er mitt sterkeste kort her i livet, og om det forfaller står det dårlig til.

3) Eget speilbilde. Bare synd det varierer sånn mtp lys osv. Noen speil ser jeg fantastisk ut i, andre speil får det til å vrenge seg inni meg.

4) Vekten min. Veier meg ofte, og merker om jeg går opp i vekt. Da MÅ jeg gjøre noe før det ene kg er plutselig 10.

Men det er vanskelig, elsker sjokolade og alt usunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begynnelsen sliter nok de fleste med motivasjonen, men etterhvert som man merker at kiloene forsvinner går det litt lettere.

Min motivasjon er en sunn og frisk kropp som fungerer bra, ser bra ut og som skal vare i enda mange tiår til. Ønsker ikke å dø tidlig og være i dårlig forfatning store deler av livet bare fordi jeg også liker å spise, andre ting i livet er mye mye viktigere. Så da praktiserer jeg måtehold på mat, og koser meg heller litt ekstra av og til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min motivasjon finner jeg ved å snakke med andre - både de som har gått ned i vekt og de som jobber aktivt med kostholdet sitt. Jeg skal ned 40 kg totalt, og har en lang vei igjen. Jeg er kjempegira! Jeg bruker MYE tid på å sjekke gode, sunne matsider, oppskrifter, oppsøker forum som dette, samt ser på bilder og leser om fitnessjenter, hvordan de som bygger kropp spiser, hvordan de trener osv.

I tillegg tillater jeg meg å poste på facebook og føle meg stolt hver gang jeg har gått ned litt til, hver gang jeg har stått på på treningen osv.

For meg er det kjempeviktig at de rundt meg forstår hva jeg holder på med, hva det krever og hvorfor jeg ønsker å gjøre det. De tilbakemeldingene jeg får på hvor stolte de er av meg og hvor fin de synes jeg er (både som person og i utgangspunktet) holder meg gående hver eneste dag! Det er ikke et tvilende øyeblikk gjennom dagen der jeg IKKE tror jeg skal klare dette:)

Jeg tror at de som velger "kjappe" løsninger med pulverdietter eller som må gå med sultfølelse ofte vil ha det mye mye vanskeligere med motivasjonen enn de av oss som velger en langvarig, sunn kostholdsendring der poenget er at man skal kunne leve og nyte den maten man velger å spise. Jeg vet at jeg er ren på innsiden, og kan med tålmodighet og samvittighet vente på at det vises på utsiden :)

Ønsker forøvrig alle lykke til og hvis det er noen der ute som skal gå ned like mye/mer/mindre enn meg som ønsker å ha kontakt med noen som gjør det samme er jeg veldig interessert! Jeg er forøvrig en jente på 25 som bor i utlandet og er utdannet makeupartist og har interesse for økologisk hudpleie/sminke:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg blir feit noen gang kommer jeg til å se meg i speilet for motivasjon. Føler det er det beste :P

Speil er faktisk håpløse. Jeg skjønte ikke hvor lubben jeg var før jeg så det på bilder sammenlignet med normalvektige. Den du ser i speilet kan lyve veldig mye til deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ser på "the biggest loser" på tven. Blir veldig motivert av å se hvordan selv de feiteste kan rase ned i vekt gjennom mindre kalorier og mer trening :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mappe lagret på skrivebordet med bilder av jenter som har perfekte kropper :) Tenker at sånn vil jeg og bli!

Høres ikke spesielt lurt ut. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...