AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #1 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette, eller hva jeg egentlig vil med det. Jeg føler bare at jeg trenger å si det til NOEN. Jeg er så UTROLIG betatt av psykiateren min! Jeg har gått hos ham i over to år, og helt fra første dag har jeg hatt en "ting" for ham. Han er så utrolig kjekk, og personkjemien oss i mellom er strålende. Vi har en veldig god tone og god humor, og ler mye mellom det alvorlige. Han er veldig, veldig dyktig i jobben sin, og har virkelig hjulpet meg masse, og jeg vil virkelig ikke slutte å gå i behandling hos ham. Men åh ...han er så kjekk! Og morsom. Og flink. Og intelligent. Og åh så KJEKK! Han er for øvrig gift og har to barn, jeg er samboer og har ett barn. Jeg elsker mannen min og ønsker ikke å gå fra ham. Men likevel ønsker jeg å være sammen med denne psykiateren hele tiden. Tenker på ham hele tiden. Ser på bilde av ham (... jeg vet!). Vil så gjerne være nær ham! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #2 Del Skrevet 17. november 2011 hvordan klarer du å åpne deg til, vise deg sårbar og jobbe med problemer med en du er betatt av? DET hadde ikke jeg klart i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #3 Del Skrevet 17. november 2011 Alt jeg kan si er at det er en relativt klassisk problemstilling. Du er ikke den første eller siste som har vært betatt av ham - psykologer og psykiatere er ganske vant til det. Enten må du ta det opp med ham og bli kvitt greia, eller så må du jo bytte, da gjerne til en kvinnelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 17. november 2011 #4 Del Skrevet 17. november 2011 Du bør stoppe denne prosessen før det går lenger enn forelskelse. Det er ikke unormalt å være betatt av andre menn når man er i et forhold, men det betyr ikke at man skal gjøre noe med det. Det er vanlig at pasienten utvikler et slikt forhold til terapeuten sin, gjerne på grunn av den intime samtalen dere har. Men dette må du passe på å få gjort noe med. Jeg har ikke tro på at du kommer til å gjøre det, men jeg vil anbefale deg å skifte psykiater!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 17. november 2011 #5 Del Skrevet 17. november 2011 Her burde det lyse noen varselslamper tror jeg. Å fortsette å se han kan være en oppskrift på katastrofe. Det å være betatt av andre enn livsledsager i perioder tror jeg er normalt, men å tenke på en annen hele tiden, er litt verre. I tillegg er han legen din. Når han prater med deg gjør han jo jobben sin, og selv om han sikkert legger mye av seg selv i den, så er det jo profesjonell relasjon du har tatt til deg, og de tror jeg det er usunt å føle for varmt for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #6 Del Skrevet 17. november 2011 TS her. Jeg vet alt det dere forteller meg her. Og jeg er enig. Men som sagt er han utrolig flink, og jeg føler meg så utrolig mye bedre nå enn før jeg begynte hos ham. Det må også sies at jeg ikke tenker på ham -hele- tiden, det var en drøy overdrivelse. Det går i bølger, i perioder tenker jeg ikke noe på ham, og andre perioder hele tiden.Nå er en sånn periode der jeg tenker på ham hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #7 Del Skrevet 17. november 2011 Bytt! Dette er IKKE lurt =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mie Skrevet 17. november 2011 #8 Del Skrevet 17. november 2011 TS her. Jeg vet alt det dere forteller meg her. Og jeg er enig. Men som sagt er han utrolig flink, og jeg føler meg så utrolig mye bedre nå enn før jeg begynte hos ham. Det må også sies at jeg ikke tenker på ham -hele- tiden, det var en drøy overdrivelse. Det går i bølger, i perioder tenker jeg ikke noe på ham, og andre perioder hele tiden.Nå er en sånn periode der jeg tenker på ham hele tiden. Det viser jo bare at han gjør jobben sin. For han så er du en vanlig klient, han har sikkert mange av dere iløpet av en uke. Får du ikke litt mindre interesse av å tenke at han sikkert er sånn med de andre også? Grunnen til at du føler det du føler er jo at han viser deg 100% oppmerksomhet, hele han er rettet mot deg og dine problemer, hvem liker vel ikke det, å føle seg spesiell. Men du må tenke at han faktisk får betalt for å være sånn mot deg. Kan tenke meg at han ikke er sånn mot sin kone engang. Så enig med de andre, bytt lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 18. november 2011 #9 Del Skrevet 18. november 2011 Du sier du føler deg bedre etter en stund med terapi. Det er fordi han gjør det han har lært på skolen. Det fins mange andre som kan det samme som han. Men du føler jeg også kanskje bedre fordi du er forelsket også, det er jo som antidep, eller hjelper-mot-alt-medisin. Akkurat nå kan det være du føler det går så bra fordi du er i forelskesrusen. (sier ikke at han ikke har gjort noen ting altså) Du burde bytte så fort som mulig!! Hvis du tør kan du kanskje si sannheten til han slik at han kan finne en passende nye til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå