hjertesukka Skrevet 16. november 2011 #21 Del Skrevet 16. november 2011 Det var rett før jeg tok en pute foran ansiktet da jeg så på dette sirkuset. At de vil dumme seg så kraftig ut som dette er helt hinsides. Fått for lite oppmerksomhet i det siste? Er helt uenig i Frps politikk, men syns Siv Jensen greidde seg bra med den uttalelsen hun hadde idag og derfor syns jeg ikke synd på henne. Hun stod rakrygget og mistet ikke fatningen. Mer synd på de to selvoppnevnte martyrene som er så til de grader patetiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmrk Skrevet 16. november 2011 #22 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg synes faktisk litt synd på Siv Jensen. Jeg er imot det meste av de hun står for, men det virker som hun som enkeltmenneske har droppet alt av personlig liv, kjærlighet, barn etc for politikken og det hun tror på. Og det står det jo egentlig respekt av. Og deretter kommer alle disse håpløse medlemmene og driter på det hun har gjort for å bygge opp FrP som hun har gjort. Nå til slutt denne riksklovnen. Haha, jeg er så enig i den betegnelsen. Så selv om jeg ikke har spesielt sansen for røykestemmen, juggelet og uttalelsene hennes som er det motsatte av hva jeg står for, så har jeg nok innerst inne litt respekt for henne som kvinne og leder. Og synes derfor synd på henne når hun står relativt rank og uten de store tabbene, mens "alle andre" er pedoer, horekunder og klovner. Igjen som IKKE-FrP'er, er jeg enig. Hun er en sterk kvinne som har stått i mer enn EN vind! Og som ...innvandrer ( født på Grønland, adoptert av danskere og oppvokst som...vel 'dansk') må jeg si at det står stor respekt av henne, hun er et forbilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #23 Del Skrevet 16. november 2011 Stakkars Hagen. Ikke fikk han bli stortingspresident, ikke fikk han bli ordførerkandidat i Oslo og nå fikk han heller ikke være med i Nobelkomiteen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmrk Skrevet 16. november 2011 #24 Del Skrevet 16. november 2011 Stakkars Hagen. Ikke fikk han bli stortingspresident, ikke fikk han bli ordførerkandidat i Oslo og nå fikk han heller ikke være med i Nobelkomiteen. Buuu- huuu! Øv altså! Tarveligt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 16. november 2011 #25 Del Skrevet 16. november 2011 Så enige som alle var i denne tråden får jeg ta på meg å se det fra en litt annen kant. :gjeiper: Frp er langt fra mitt parti, men jeg tror Dagsavisens Arne Strand har rett i at det ikke er så mye selve det at Hagen ikke fikk Frps plass i Nobelkomiteen som såret, men måten det skjedde på, dette at han ble holdt helt utenfor og ikke ante at valgkomiteen var holdt uvitende om hans ønske helt frem til alt var bestemt og klappet og klart, slik at det i praksis var for sent når han oppdaget dette. Det som såret Carl I Hagen var så vidt jeg forstår at Siv Jensen valgte å unnlate å gjøre valgkomiteen oppmerksom på Carl I Hagens ønske om å avslutte sin karriere i Nobelkomiteen, slik at han var spilt utover sidelinjen og ikke hadde noen mulighet til å fremme sitt kandidatur før valgkomiteen hadde gjort jobben og løpet i praksis var kjørt. Når han oppdaget at Siv Jensen hadde holdt hans ønske hemmelig var det for sent, og seansen han redegjorde for i brevet viser hvordan han opplevde det som en total utfrysning på møtet da saken ble behandlet. Jeg kan forstå at Carl I Hagen føler at dette var litt smålig av Siv Jensen, og i hvert fall at måten det var håndtert på var kritikkverdig. I den grad det er uenighet om strategi som ligger bak konflikten mellom de to, tror jeg heller ikke man skal ta for gitt at Siv Jensens ønske om å gjøre Frp mer spiselig for de andre borgelige partier er uproblematisk, for i den grad partiet begynner å ligne på en litt blåere versjon av Høyre står man i fare for å skyve store velgergrupper fra seg. Partiet kan miste troverdighet i innvandringsspørsmål og ende opp som et rent markedsliberalistisk parti litt til høyre for Høyre. Som vi har sett for SV kan utvanning av et fløypartis profil i et regjeringssamarbeid koste dyrt når det gjelder oppslutning hos velgerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. november 2011 #26 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg forstår godt at han er skuffet og såret, det er den offentlige sutringen og martyrhokdningen jeg er lei av. Han burde hatt mer verdighet enn dette. I tilegg mangler han jo helt selvinnsikt når han kritiserer Siv Jensen for å gjøre små saker til offentlige skittentøyvask. Når det hele rundes av med Eli Hagens sinne i det offentlige rom, så blir det bare parodisk og svært uverdig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #27 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg synes ikke Carl er den mest stabile i verden, men at det er synd i Siv, DET er jeg helt uenig i. Hun er ganske "morsom" selv der hun prater så mørkt og lavt at man knapt hører hva hun sier. Morsom at hun prater mørkt og lavt? Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #28 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg synes overhodet ikke synd i henne pga at hun som enkeltmenneske har ofret en ev. familie foran politikken. Hun er da voksen og tar sine egne avgjørelser. Og helt til slutt slenger jeg med leppa og synes mye av hennes meninger er "rævva" Hun sa ikke at hun synes synd i Siv pga. hun har ofret barn og familieliv, men hadde litt respekt fordi hun gir alt når det er snakk om politikk. Og det respekterer jeg også, selvom jeg er sterkt uenig i mye av det hun står for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. november 2011 #29 Del Skrevet 17. november 2011 Igjen som IKKE-FrP'er, er jeg enig. Hun er en sterk kvinne som har stått i mer enn EN vind! Og som ...innvandrer ( født på Grønland, adoptert av danskere og oppvokst som...vel 'dansk') må jeg si at det står stor respekt av henne, hun er et forbilde! Er det Siv Jensen du snakker om som oppvokst i Danmark? For det er hun ikke, hun er født i Oslo. Og har vel forsåvidt gode kvinnepolitiske røtter gjennom Oldemoren Betzy Kjelsberg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrSmith Skrevet 17. november 2011 #30 Del Skrevet 17. november 2011 Hele saken illustrerer veldig godt hvorfor høyresiden i Norge sliter med å komme i posisjon, de klarer ikke å bli enige og har alt for ofte offentlig oppvask. Enkelt er det heller ikke da høyresiden representerer det lille vi har av takhøyde og frihet for enkeltmennesket i Norge. Derfor har Stoltenberg rett når han sier "vår styrke er å mobilisere til valg". Det er jo også så mye enklere når de har gjennomsyret samfunnet ved å innta eier-/lederposisjoner i alle viktige medier, fagorganisasjoner som kanaliserer milioner, stadig vekk pumper opp offentlig sektor mtp å sikre valgresultater. I tillegg er det så mye lettere å mobilisere når velgerne er trygghetssøkende mennesker som elsker å synge i kor og marsjere i takt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 17. november 2011 #31 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg forstår godt at han er skuffet og såret, det er den offentlige sutringen og martyrhokdningen jeg er lei av. Han burde hatt mer verdighet enn dette. I tilegg mangler han jo helt selvinnsikt når han kritiserer Siv Jensen for å gjøre små saker til offentlige skittentøyvask. Når det hele rundes av med Eli Hagens sinne i det offentlige rom, så blir det bare parodisk og svært uverdig. Vi mennesker er slik skapt at det som er vår styrke også ofte er vår svakhet. En politiker av Carl I Hagens format har noe mange politikere kan misunne ham, en karisma og selvsikkerhet som har gjort ham til et ikon i norsk poiltikk. Jeg tror det handler om at han går inn i politikken med hele seg og våger å gi av seg selv, snakke rett fra levra. Ofte har det fungert, som general for alle de som på de forskjelligste vis er misfornøyd med det bestående har han trolig også nytt godt av at han ikke har hatt så mange konkurrenter slik at de som har stemt på ham har lagt mer vekt på det han har sagt som de har likt enn det han har sagt som de er uenig i, han har nytt en slags immunitet mot å bli rammet av egne problematiske uttalelser. I tillegg har han fakisk hatt god teft, men ikke bare sagt det han har trodd ville fenge; for at dette skal fungere må han ha troverdighet, han må faktisk være ærlig. Og derfor må en politiker av hans type våge å plumpe ut med det han mener, det er jo dette han har scoret utallige (prosent)poeng på opp gjennom årene. Av og til er han uheldig og sier noe de færreste har sansen for, slik som i sommer etter 22.juli. Men det at han faktisk er engasjert personlig og ikke så altfor kalkulert i sin opptreden er faktisk Carl I Hagens styrke som politiker. Men som sagt, det som er din styrke er ofte også din svakhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 21. november 2011 #32 Del Skrevet 21. november 2011 nobelkomiteeen var innformert om carl`s ønske, men frp hadde ikke meldt han på lista. carl mener han kunne ta plassen til ei som allerede satt der, og som ville sitte der lengre, bare fordi det var hva han ønsket seg. hvorfor trur du frp valgte og ikke gjøre som carl ville? jeg trur det er fordi de var lei av at han pustet de i nakken og ødela for de, og han reagerte nesten slik de ønsket seg. han ar gjort en god byggejobb men burde a vandret videre med æren i behold, ikke suttra seg ut av politikken på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 21. november 2011 #33 Del Skrevet 21. november 2011 nobelkomiteeen var innformert om carl`s ønske, men frp hadde ikke meldt han på lista. carl mener han kunne ta plassen til ei som allerede satt der, og som ville sitte der lengre, bare fordi det var hva han ønsket seg. hvorfor trur du frp valgte og ikke gjøre som carl ville? jeg trur det er fordi de var lei av at han pustet de i nakken og ødela for de, og han reagerte nesten slik de ønsket seg. han ar gjort en god byggejobb men burde a vandret videre med æren i behold, ikke suttra seg ut av politikken på denne måten. Nå er det ikke automatikk i at noen blir sittende på en post bare fordi de allerede sitter der . Jeg er av den mening at Carl ville gjort en bedre jobb . Det betyr ikke at jeg ønsker at Siv skal gå . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå