Gå til innhold

Utro kvinner - Menn som blir.

Gjest Heloise

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om utroskap og partnere som blir.

Det er jo veldig mye fokus på MENN som er utro, men det er like mange kvinner som er det.

Da spør jeg dere her som er eller har vært i langvarige forhold :

Er det noen kvinner her som har vært utro, hvor mannen har funnet dette ut og har blitt i forholdet? Dette er av ren nysgjerrighet. Det er jo ikke bare menn som er utro :)

Jeg har vært utro selv, men forlot partner da jeg innså at utroskapen kom av at jeg ikke ville være i forholdet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inspirert av tråden om utroskap og partnere som blir.

Det er jo veldig mye fokus på MENN som er utro, men det er like mange kvinner som er det.

Da spør jeg dere her som er eller har vært i langvarige forhold :

Er det noen kvinner her som har vært utro, hvor mannen har funnet dette ut og har blitt i forholdet? Dette er av ren nysgjerrighet. Det er jo ikke bare menn som er utro :)

Jeg har vært utro selv, men forlot partner da jeg innså at utroskapen kom av at jeg ikke ville være i forholdet lenger.

en undersøkelse viser at kvinner er mere utro enn menn i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall galskap for en mann å bli værende om en kvinne er utro fordi kvinners utroskap nesten altid betyr at tiltrekningen hennes til mannen hennes er ødelagt og blir mere ødelagt av utroskapen i motsetning til men som godt kan være notorisk utro hele livet og alikevel være helt fornøyd med og forelsket i dama si og ellers en god kjæreste mot henne. I tillegg er det å akseptere at en kvinne har vært utro mot deg den aller minst alfa tingen du kan gjøre. Siden det kvinner blir tiltrukket av er alfa egenskaper og siden de bare oppfører seg bra ovenfor kjæresten i den grad han selv setter seg i respekt og viser styrke (i motsetning til menn som godt kan behandle en svak kjæreste bra og faktisk ofte heller vil føle omsorg og mere tiltrekning fordi hun trenger ham) så leder det til at en kvinnes respekt for mannen faller til lavest tenkelig nivå etter utroskap og heller ikke vil komme tilbake på plass igjen. Det er et altfor stort tegn på svakhet og at han ikke har andre valgmuligheter og derfor er avhengig av henne noe som er det verste en kvinne kan tenke seg. Dette leder til at hun vil behandle ham svært dårlig i fremtiden og gi ham bare det absolutte minimum med sex.

For mere innsikt i og disse mekanismene les her:

http://womensinfidelity.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke om avsporinger og fakta om hvem som er mest utro. Jeg er ute etter erfaringer fra kvinner og menn i et forhold der det har fungert etter kvinnens sidesprang :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall galskap for en mann å bli værende om en kvinne er utro fordi kvinners utroskap nesten altid betyr at tiltrekningen hennes til mannen hennes er ødelagt og blir mere ødelagt av utroskapen i motsetning til men som godt kan være notorisk utro hele livet og alikevel være helt fornøyd med og forelsket i dama si og ellers en god kjæreste mot henne. I tillegg er det å akseptere at en kvinne har vært utro mot deg den aller minst alfa tingen du kan gjøre. Siden det kvinner blir tiltrukket av er alfa egenskaper og siden de bare oppfører seg bra ovenfor kjæresten i den grad han selv setter seg i respekt og viser styrke (i motsetning til menn som godt kan behandle en svak kjæreste bra og faktisk ofte heller vil føle omsorg og mere tiltrekning fordi hun trenger ham) så leder det til at en kvinnes respekt for mannen faller til lavest tenkelig nivå etter utroskap og heller ikke vil komme tilbake på plass igjen. Det er et altfor stort tegn på svakhet og at han ikke har andre valgmuligheter og derfor er avhengig av henne noe som er det verste en kvinne kan tenke seg. Dette leder til at hun vil behandle ham svært dårlig i fremtiden og gi ham bare det absolutte minimum med sex.

For mere innsikt i og disse mekanismene les her:

http://womensinfidelity.com/

TULL!

Jeg tenner på mannen min både når han er stolt "alpha" og når han er sårbar "omega". ..og om jeg ligger med andre så er det fordi jeg er kåt og vil knulles, ikke fordi jeg vil befruktes eller beskyttes.

Endret av Libertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TULL!

Jeg tenner på mannen min både når han er stolt "alpha" og når han er sårbar "omega". ..og om jeg ligger med andre så er det fordi jeg er kåt og vil knulles, ikke fordi jeg vil befruktes eller beskyttes.

Keep believing that.

Det er påvist at kvinner som har eggløsning i denne perioden er tiltrukket i større grad av alfahanner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep believing that.

Det er påvist at kvinner som har eggløsning i denne perioden er tiltrukket i større grad av alfahanner.

Jeg driter i hva som er påvist i undersøkelser som har til hensikt å påvise noe man har antatt, jeg forholder meg til hva jeg selv opplever. Eneste periode hvor jeg trenger noe forspill før sex er under PMS et par dgr/mnd. Ellers er jeg stort sett alltid våt og klar på sekunder. Jeg er forøvrig plagsomt kåt når jeg har mensen også. Hvor er logikken i det, om man skal se på sex fra et rent biologisk ståsted?

Hjernen er kvinnens største erogene sone, og hva som tiltrekker meg seksuelt ville nok overrasket deg. Kun et fåtall av de jeg kunne tenkt meg å ligge med ser ut som det du sannsynligvis vil klassifisere som alphamenn. ..og vet du hva; jeg blir seksuelt tiltrukket av kvinner også, og vil gjerne ligge med kvinner uten menn tilstede, selv om jeg har eggløsning. Jeg er ikke ute etter forplantning, jeg er ute etter sex. Tygg litt på dette mens du revurderer oppfatningene dine av mennesker som viljeløse biologiske vesenser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut att kjæresten hadde vært å flørtet litt i overkant med noen bekjentskaper, ikke direkte utro, men ett godt tramp over streken likevel.

Dette er ikke så lenge siden, valgte å prøve å komme videre- men kjenner tillitt er litt vanskelig. Ikke så lett å stole på noen for 2. gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utro mot en fantastisk mann, men fant ut like etterpå at det var best å gjøre det slutt. Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å holde sammen med han når jeg visste hva jeg hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, var utro mot verdens beste kjæreste. Ble tilgitt og alt er i orden mellom oss. Dette er en god stund siden nå. Jeg elsker han mer nå enn før jeg var utro. Jeg skjønte hvor dum jeg var, og skjønte også hva jeg hadde. Jeg hadde jo en fantastisk kjæreste?! Hvis det skulle blitt slutt nå, er det nok han som gjør det slutt. En mann som han fortjener bedre enn meg, men jeg gjør mitt beste å gjøre meg fortjent til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva som er påvist i undersøkelser som har til hensikt å påvise noe man har antatt, jeg forholder meg til hva jeg selv opplever. Eneste periode hvor jeg trenger noe forspill før sex er under PMS et par dgr/mnd. Ellers er jeg stort sett alltid våt og klar på sekunder. Jeg er forøvrig plagsomt kåt når jeg har mensen også. Hvor er logikken i det, om man skal se på sex fra et rent biologisk ståsted?

Hjernen er kvinnens største erogene sone, og hva som tiltrekker meg seksuelt ville nok overrasket deg. Kun et fåtall av de jeg kunne tenkt meg å ligge med ser ut som det du sannsynligvis vil klassifisere som alphamenn. ..og vet du hva; jeg blir seksuelt tiltrukket av kvinner også, og vil gjerne ligge med kvinner uten menn tilstede, selv om jeg har eggløsning. Jeg er ikke ute etter forplantning, jeg er ute etter sex. Tygg litt på dette mens du revurderer oppfatningene dine av mennesker som viljeløse biologiske vesenser.

"til hensikt å påvise noe man har anntatt". Herregud, nå er det jo faktisk vist at det er sånn igjenntatte undersøkelser så du kan ikke benekte at kvinner er prgramert for å gå etter alfamenn (menn med mye testosteron) når de i størst grad kan bli gravide. Det er et FAKTUM.

Om man ser på sex fra et rent biologisk ståsted så er det logisk for deg å ville ha sex når du har mensen også fordi du da har som funksjon å holde på mannens lojalitet og forhindre at han er utro. Hadde du bare hatt sex med menn under eggløsning ville du neppe klart å holde på en kjæreste.

Også i dyreriket forekommer det homofili og de er unektelig utelukkende styrt viljesløst av sin biologi. Det viser seg at homofile menn har et gen som de normalt deler med kvinner de er i slekt med som gjør kvinner mer en normalt interesert i sex med menn og ofte også deler et som gjør kvinner mere enn normalt interesert i barn. Svært mange gener som er nyttig for noen blir ført videre også gjennom andre de ikke er nyttige for og unngår å dø ut som en kombinasjon av at de er veldig nyttige for de de er nyttige for og samtidig ikke skaper for store hindringer de andre som får det. Fordi det å få kone og barn har vært en nødvendighet for økonomisk samarbeid støtte og barn til å ta seg av deg som gammel har også homofile vært motivert(tvunget til det i tidligere tider så det er ikke vanskelig å forklare det evolusjonært. Kvinnelig biseksualitet kan dessuten være svært nyttig både i samfunn der menn har flere koner for å skape allianser og sammensveisng mellom konene og der det er mangel på menn og det å slå seg sammen med en annen kvinne kan være nødvendig for overlevelse. På grunn av krig har det ofte vært mangel på menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jævlig mye hormoner som svømmer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utro, mange ganger. Mannen min er her fortsatt han, selv om han vet alt. Han er ingen undertrykt tøffel eller over snittet følsom, men som han sier selv "Du er et helvete til tider, men det finnes ingen andre for meg enn deg." Alt er tilgitt og vi har et godt ekteskap den dag i dag. Jeg har forøvrig ikke vært utro på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...