kaprifolen Skrevet 17. november 2011 Forfatter #21 Skrevet 17. november 2011 ABsom sa at du hadde gått bort og sagt "nå er det nok", hvorfor mener du det er verre å prate i telefonen enn med sidemannen? Og hva skulle du egentlig gjort hvis han bare blåste i deg?:gjeiper:
Askael Skrevet 17. november 2011 #22 Skrevet 17. november 2011 Helt greit at folk prater, ikke verre enn om to sitter i samme sete og har en samtale. Men det er jo greit å passe på volumet. Tok to busser i dag. På den ene satt ei jente og prata i telefonen hele turen (over en halvtime). Hun snakket alminnelig lavt, og bussen overdøvet ordene, så det var egentlig bare behagelig og søvndyssende bakgrunnslyd. På den andre bussen fikk jeg med meg at han der framme var sur for at noen ikke ville rydde ditt og datt og dessuten så hadde han bare ledninga under senga. BARE LEDNINGER!! Ikke like avslappende kan man si.
sullå Skrevet 17. november 2011 #23 Skrevet 17. november 2011 Ja det er helt greit, så lenge det er i et normalt lydnivå. Enkelte private ting kan man kanskje snakke om andre steder, men det er vel opp til hver enkelt.. (Jeg synes derimot IKKE det er greit når folk sender meldinger med tastelyden på! Det er irriterende... )
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #24 Skrevet 17. november 2011 Somaliere på t bane snakkende i mobil på sitt språk må være det verste.
Gjest Bobler Skrevet 17. november 2011 #25 Skrevet 17. november 2011 Somaliere på t bane snakkende i mobil på sitt språk må være det verste. Syntes jeg også, men mest fordi jeg ikke skjønner hva de sier Ellers syntes jeg det er helt greit at folk snakker i tlf med innestemme på offentlig transport. Men jeg lytter. Men det er IKKE greit å snakke om pasienter, kunder og ting som har med andre å gjøre. Satt bak en som jobbet som støttekontakt, som snakket høyt om en gutt hun var støttekontakt for (nevnte navn, hva som var galt med han, hva de hadde gjort, hvor trassig han var osv). Når jeg skjønte at hun faktisk snakket om sønnen til venninnen min, sa jeg klart ifra at det var uakseptabelt og at jeg kom til å melde i fra. Folk tenker ikke alltid på at andre hører alt det dem sier i tlf. Og Norge er ikke så stort. 1
muffin26 Skrevet 17. november 2011 #26 Skrevet 17. november 2011 Syntes jeg også, men mest fordi jeg ikke skjønner hva de sier Ellers syntes jeg det er helt greit at folk snakker i tlf med innestemme på offentlig transport. Men jeg lytter. Men det er IKKE greit å snakke om pasienter, kunder og ting som har med andre å gjøre. Satt bak en som jobbet som støttekontakt, som snakket høyt om en gutt hun var støttekontakt for (nevnte navn, hva som var galt med han, hva de hadde gjort, hvor trassig han var osv). Når jeg skjønte at hun faktisk snakket om sønnen til venninnen min, sa jeg klart ifra at det var uakseptabelt og at jeg kom til å melde i fra. Folk tenker ikke alltid på at andre hører alt det dem sier i tlf. Og Norge er ikke så stort. Maks uflaks for hun da hehehe. Hva sa hun? Når du sa ifra? Jeg er helt enig med deg man skal ikke snakke om ting som er taushetsbelagt.
Gjest Bobler Skrevet 18. november 2011 #27 Skrevet 18. november 2011 Maks uflaks for hun da hehehe. Hva sa hun? Når du sa ifra? Jeg er helt enig med deg man skal ikke snakke om ting som er taushetsbelagt. Hva hun sa er ikke så nøye, men det var ikke så pent Jeg sa ifra dagen etterpå, og vedkommende mistet jobben. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #28 Skrevet 18. november 2011 Jeg bryr meg lite om dette. Egentlig uansett, men dersom det blir litt vel privat kan jeg rynke litt på nesen. Husker ei ungjente ved siden av meg på trikken legge ut i det vide og brede om sist helg "catch", hvordan hun dro med seg NN hjem og hadde seg med ham på alle mulige måter. Han ble referert til med fullt navn. Litt drøy kost! 1
Margrethe86 Skrevet 18. november 2011 #29 Skrevet 18. november 2011 Skjønner egentlig ikke irritasjonsmomentet med mobilsamtaler i det hele og det store (med mindre folk snakker HØYT - men det er vel et fåtalls ganger man kommer over den typen). Det er vel ikke noe verre enn å ha en sidekamerat på bussen/flyet/t-banen osv. Nå er det jo ramaskrik fordi flyselskapene tillater mobilbruk, men ser heller ikke at dette er verre enn å ha en venn ved siden av seg. Er det noe gammeldags som sitter igjen i folk?
Askael Skrevet 18. november 2011 #30 Skrevet 18. november 2011 Den verste flyturen jeg noen gang har hatt var da jeg hadde to gamle kjerringer foran meg som satt og prata, nei - ropte om hvetemel og lokalbutikken og bæring av hvetemelet og fandens oldemor som også hadde hvetemel. Hadde det vært bare en kjerring med mobil hadde det blitt halvparten så mye hvetenel å høre om.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #31 Skrevet 18. november 2011 Jeg bryr meg lite om dette. Egentlig uansett, men dersom det blir litt vel privat kan jeg rynke litt på nesen. Husker ei ungjente ved siden av meg på trikken legge ut i det vide og brede om sist helg "catch", hvordan hun dro med seg NN hjem og hadde seg med ham på alle mulige måter. Han ble referert til med fullt navn. Litt drøy kost! På t-banen for en stund siden var det en dame på kanskje rundt tredve som snakket høyt i telefonen hele veien fra byen. (Jeg bor ved nest siste stasjon, så fikk med meg hele samtalen). At hun la ut i det vide og brede om jobben sin, hvem som var teite osv. var greit nok (ikke noe jeg hadde snakket om i tlf på banen, men...). Etterhvert gikk hun og venninnen på tlf over på "jenteprat". De snakket om hver sin gutt de datet... Det hjelper IKKE å snakke i koder, alle skjønner at du snakker om sex! Hvordan det var, hvordan han var, størrelse... U name it... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå