Gå til innhold

mobilbruk på buss

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere reagerer på mobilbruk på offentlig transport o.l?

Selv sitter jeg med handsfree, tett til munnen, og prater mye i telefon til og fra jobb, men med dempet stemme. Selv synes jeg ikke det er noe verre enn om den andre parten satt ved siden av meg, bortsett fra at nysgjerrige naturer kan irritere seg over å ikke høre svar på spm o.l!:fnise:

Vi ser her på de som prater normalt, ikke de som hyler, eller bruker telefon på kino, restaurant eller andre fy-fy steder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er gøy å høre på andre samtaler jeg! Har man noe å gjøre når man sitter på bussen:p

(Ja, det er lov til å lytte når folk snakker når man snakker på en så offentlig plass som bussen!)

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Vanlige samtaler/jobbsamtaler med normal stemme er helt greit.

Men spar meg intime detaljer, please :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Helt ok! Folk snakker jo sammen, enten om de reiser sammen på bussen eller bare i telefonen. Det er jo offentlig transport, så det har jeg ingen problemer med å akseptere. Plager meg ikke det spor.

Skrevet

En gang satt jeg i en på legekontoret da ei venninne ringte meg, opptil flere ganger, og til slutt måtte jeg ta den, det viste seg å være en liten krise. Jeg prøvde å snu meg litt bort, men akustikken i rommet var fantastisk, man kunne høre en knappenål falle! Jeg prøvr å prate litt rolig og stille, og ikke kunne jeg gå ut heller pga det var foten jeg hadde spesielt vondt i. Da jeg hadde lagt på så snudde jeg meg tilbake mot rommet, og da så jeg resten av tilskuerene kveppe tilbake og se i andre retninger, tydelig at noen hadde prøvd å følge litt med på min samtale :fnise:

Skrevet

Syns det er helt OK, det eneste som irriterer meg er laange samtaler, som varer f.eks. i 15-20 minutter. Ofte sitter jeg og leser og da blir det forstyrrende i det lange løp.

• Liker 1
Gjest shirelle
Skrevet

Jeg er ikke interessert i å høre på fremmede folk sine uinteressante samtaler, så jeg pleier å høre på musikk når jeg tar buss.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det høres ut som en juicy samtale så hører jeg ekstra godt etter ja. Men det må de vel forvente når de tar samtalen på et sånt sted.

Skrevet

Det avhenger av typen samtale...

Jeg kan godt ta i mot og gi en kort beskjed når jeg kjører kollektivt, men lange samtaler er helt utelukket. Først og fremst fordi jeg irriterer meg over andre som prater non-stop, så fordi jeg ikke ønsker å dele verken privat- eller arbeidsliv med mine medpassasjerer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt greit, men det blir litt slitsomt med de som roper høyt ut over hele rommet eller hele bussen.

Og så er det utrolig irriterende med de som snakker med handsfree når de er ute og går. Det har skjedd et par ganger at jeg har trodd de snakket til meg :rodme:

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

Bryr meg ikke og syns ikke det er noe verre enn om man sitter å prater med andre på bussen.

Det eneste jeg irriterer meg over er folk som prater usedvanlig høyt eller gapskratter så man får tinnitus, men dette gjelder uansett om de sitter i telefonen eller prater med andre på bussen

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt greit, men det blir litt slitsomt med de som roper høyt ut over hele rommet eller hele bussen.

Og så er det utrolig irriterende med de som snakker med handsfree når de er ute og går. Det har skjedd et par ganger at jeg har trodd de snakket til meg :rodme:

Det er du ikke alene om! Det står en ved siden av deg på butikken liksom og plutselig "halla", har hendt seg at jeg har svart noen ganger:p Da ser de bare dumt på meg og bare fortsetter å snakke "ut i løse luften".. :fnise:

Eller de som ser ut som om de står å snakker med seg selv, det ser utrolig dumt ut! Kan de ikke bare bruke mobilen?

• Liker 4
Skrevet (endret)

På vanlig kollektivtransport bryr jeg meg ikke så mye, da er det gjerne en del lyder uansett. Derimot så kan jeg ikke fordra de som sitter og snakker i mobilen på lange bussturer (jeg tar mye buss fra sørlandet til østlandet) på fem-seks timer. Jeg synes det er slitsomt, dempet stemme eller ei. Det gjelder forøvrig musikk også, jeg synes det er en uting med de som spiller så høy musikk at hele bussen hører det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på om dere reagerer på mobilbruk på offentlig transport o.l?

Selv sitter jeg med handsfree, tett til munnen, og prater mye i telefon til og fra jobb, men med dempet stemme. Selv synes jeg ikke det er noe verre enn om den andre parten satt ved siden av meg, bortsett fra at nysgjerrige naturer kan irritere seg over å ikke høre svar på spm o.l!:fnise:

Vi ser her på de som prater normalt, ikke de som hyler, eller bruker telefon på kino, restaurant eller andre fy-fy steder.

jeg har flere ganger lurt på om personen med handsfree er psykisk syk. fordi jeg ikke så ledningen. men så den etterhvert. jeg er ikke den eneste som har trodd sånne ting. hørt flere som har sagt det.

nei, det er ikke irriterende å ikke høre den andre personen.

• Liker 1
Skrevet

Skrevet

Jeg synes det er helt greit i moderate doser, og sånn til hverdags er det helt ok, og noe jeg gjør selv. Det jeg ikke liker er folk som prater hele veien fra Oslo til Trondheim, eller på nattbussen etter at klokka begynner å bli en del..

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe problem med det, så lenge det er normalt dempet stemme og ikke eviglange samtaler på lange turer. (Innrømmer at jeg sniklytter hvis jeg kjeder meg veldig :fnise: )

Tross alt er jo litt av poenget med mobilen at den er mobil, så man har den med seg hvor som helst og på kollektivtransport er det uansett en del støy så jeg synes det er tilgivelig med mobilbruk der. På kino derimot... :fy_fy:

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er ok med mobilsamtaler på tog, buss og bane og andre offentlige steder hvor det er tett. Helt ok at man må ringe for å si at man er sen, barn ringer eller andre for å avtale noe mm. Du kan dempe praten så mye du vil, men vi rundt deg hører. En terroriserte en hel togvogn i 40 minutter. Jeg kunne ha nærmest slått ned fyren. Hadde jeg visst hvem det var så hadde jeg bare gått bort til ham å sagt at nå er det nok. Han hadde handsfree/mikrofon så jeg så ikke hvem det var før jeg gikk av toget. En annen kar diskuterte fordeling av hus, hvitevarer mm med sin kommende eks. Hei, det hjelper ikke at du snakker engelsk for vi rundt det skjønner. Det var mange av oss som var pinlig berørte. Ei liker jeg heller folk som snakker jobb og nevner navn på kunder, klienter osv.

Spar private samtaler og ikke belast oss andre med de i situasjoner hvor vi ikke bare kan gå.

Skrevet

På vanlig kollektivtrafikk i byene må man nesten regne med det, og jeg har ikke noe imot det heller. Bruker jo å snakke selv liksom, selv om jeg ikke gauler ut slik at hele bussen hører meg. (Har heller ikke samtaler som er veldig pritvate, slik jeg har hørt andre har noen ganger...)

Skrevet

Tok t-banen i går med en skikkelig høyt, "very important" bergenser. MIdt i ettermiddagsrushet. "Eneste mulighet jeg har er på fredag, er så mye opptatt, men jeg kan jobbe med det etter styremøtet i kveld... Hørte du meg på radioen"? Nå er det ikke skille mellom vognene på t-banen lenger. Tror de som satt 100 meter unna hørte han.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...