Gå til innhold

Kan helsestasjonen skrive ut tabletter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 21 som nettopp har flyttet til Oslo, og har ingen fastlege. (Vil ikke bytte foreløpig)

Vet det er mange helsestasjoner i Oslo, også med lege.

Kan de skrive ut resept på feks. Anti deprisive/noe angstnedsettende?

Evt. Kan jeg sende en mail å "ta det første skrittet" Jeg er jo livredd nye mennesker...

Greia er at jeg har det ganske fælt for tiden, og trenger å få ting på avstand. Orker rett og slett ikke ha det sånn her, er utholdelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-piller eller noe du har fått da, eller? det skriver vel de fleste ut.

Nei, tenkte det jeg og, og de kjenner meg jo ikke heller....

vet ikke om jeg tør å sende noen mail. blir vel kanskje bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

Jeg tror ikke du kan få skrevet ut antidepressiva og angstmedisin på bare ett legebesøk akkurat? Men du kan jo gå og snakke med en helsesøster eller lege der så får du jo høre hva de har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom en slik helsestasjon og ta en prat med de. De er der for deg. Legene der møter mange som deg hver dag og er flinke å vurdere behovet fortløpende. Jeg har fått antideppresiva på dagen på en slik stasjon, andre jeg kjenner har ikke det. Dette varierer på legen og pasienten. Uansett vil du føle deg bedre etter en prat. Så får dere ta det derfra.

Men husk; Mange tror at antidepressiva er løsningen, men det er slettes ikke sikker du har behov for det. Men oppsøk for all del en helsestasjon/lege slik at du kan få støtte og hjelp (og evt) medisiner. Ikke vent! Gjør det i morgen den dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det iallefall mulig. Jammen jeg tør IKKE :( er livredd... Også aner jeg ikke hvor heltstasjonene er om jeg kan komme dit når jeg er såpass voksen og sånn.. åh...

føler jeg trenger det, har jo gått på det før, men ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke legen som har skrevet ut, men psykolog. Er omtrent tre år siden så tror ikke jeg bare spørre om legen min kan fakse det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...