AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Jeg er en 19 år gammel jente med helt normal kropp. Er 157 cm høy, veier rundt 65 kg, har former, men ikke for store. Men nå i det siste føler jeg at magen min har vokst skummelt mye. Har hatt mensen en gang, men bruker å hoppe over ved hjelp av p-piller. Tok en gravidtest for noen måneder siden, den viste negativ. Tok en for et par uker siden, den viste også negativ. Magen er rund, føles det som, men den er ikke hard. Det som plager meg mest er at jeg har leamus i magen, kjennes det ut som, men noen ganger så kraftig at jeg nesten får tanken på at det ligger en å sparker der inne. Er dette i det hele tatt mulig? Jeg forstår vanvittig lite. Er ellers sunn og frisk, så skjønner ikke hvorfor magen plutselig har vokst.... Visst dere ser på bildet her; http://www.minmage.no/i/i.aspx?i=414&ii=506 så kan den ligne på den som er på bilde tre eller fire... Problemet er at jeg veit jeg har hatt ubeskyttet sex for noen måneder siden. Men siden testene viser negativ forstår jeg så lite. Kan jeg gå til lege å be om å skjekke via ultralyd? Det var hos legen jeg tok den første testen, nemlig.... Jeg er livredd, og forstår ingenting. Hjelp!
Gjest badeand1 Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Jeg har også sånn mage. står ut og jeg ser gravid ut. -_- Ikke gravid jeg heller. Men magen står mer ut når jeg spiser da. Merker du noe til det?
Pentu Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Dra til legen Er det beste rådet jeg har. Er ikke lurt å pønske på hva det er for noe. Snakk heller med legen din
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Jeg har også sånn mage. står ut og jeg ser gravid ut. -_- Ikke gravid jeg heller. Men magen står mer ut når jeg spiser da. Merker du noe til det? Har ikke tenkt over om den står mer ut når jeg spiser.. Gjør ikke alle mager det? Hehe! Det som er saken er jo at jeg alltid har hatt litt stor mage. Aldri vært flat. MEN, jeg har kunnet trekke den inn, og den har sett helt fin og flat ut. Når jeg prøver å trekke den inn nå er det fremdeles et lite parti som er rundt, og jeg klarer ikke trekke inn på samme måten.....
*Numi* Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Det lille området som fortsatt er rundt er vel bare litt ekstra "padding". Jeg er ca like høy som deg og veier 5kg mindre. Magen min står også litt ut grunnet dårlige kjernemuskler. Jeg får heller ikke helt flat mage når jeg trekker inn, fordi det nok har sneket seg på litt ekstra kjøtt akkurat på nederste del av magen med årene (ja, nå er jeg bare i midten av 20-åra, altså). Noe som i og for seg er helt normalt hos jenter/kvinner.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Det lille området som fortsatt er rundt er vel bare litt ekstra "padding". Jeg er ca like høy som deg og veier 5kg mindre. Magen min står også litt ut grunnet dårlige kjernemuskler. Jeg får heller ikke helt flat mage når jeg trekker inn, fordi det nok har sneket seg på litt ekstra kjøtt akkurat på nederste del av magen med årene (ja, nå er jeg bare i midten av 20-åra, altså). Noe som i og for seg er helt normalt hos jenter/kvinner. Så det er altså normalt? Håper det. Kan ikke bli mor nå, det passer seg IKKE! Men er det normalt med leamus i magen, da? Kjenner det flere ganger daglig, og det plager meg virkelig....!
Gjest badeand1 Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 (endret) Kan du trykke inn den kulen som kommer fram når du holder magen inne da? Trykke den inn med hånda elns. http://www.lommelegen.no/390704/leamus-paa-magen Fant kanskje noe der. http://www.lommelegen.no/824176/leamus-paa-magen Endret 15. november 2011 av mortem
*Numi* Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Tja, jeg har hatt leamus i magen før, men hvis det er direkte plagsomt og vedvarende så er det sikkert greit å ta en tur til legen for å få ro i sjelen. Nå vet ikke jeg hvor fort magen din har vokst da, men måten du beskriver den på høres ut som min mage, så jeg tror ikke det er unormalt nei. Mulig sånne "små magekilo" kan komme fort, ihvertfall virket det sånn hos meg også, selv om det nok var mer gradvis enn jeg fikk med meg.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Jeg får vel ta turen innom en lege og bare få det overstått... Men takk skal dere i alle fall ha, litt mer ro i sjelen fikk jeg nå i alle fall
Gjest otrivin Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Oppblåst, luft, du er i ferd med å bli feit (haha, neida)? Jeg er like høy som deg minus en cm og veier 34 kg, og jeg har flat mage til vanlig, men noen ganger så blir den bare sånn som på bilde 5/6 hvis jeg har spist eller ikke spist på for lenge eller sånn... Men det går over igjen da. Er din sånn hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 Oppblåst, luft, du er i ferd med å bli feit (haha, neida)? Jeg er like høy som deg minus en cm og veier 34 kg, og jeg har flat mage til vanlig, men noen ganger så blir den bare sånn som på bilde 5/6 hvis jeg har spist eller ikke spist på for lenge eller sånn... Men det går over igjen da. Er din sånn hele tiden? Hehe, ja, kanskje det? Litt rart at det bare er over magen det legger seg da, spesielt siden jeg faktisk er sunn og i ganske god fysisk aktivitet.. Jepp, den er sånn absolutt hele tiden....
Gjest otrivin Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 Hehe, ja, kanskje det? Litt rart at det bare er over magen det legger seg da, spesielt siden jeg faktisk er sunn og i ganske god fysisk aktivitet.. Jepp, den er sånn absolutt hele tiden.... Hmm. Er det vondt? Kan du kjenne noe i magen eller sånn?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Jeg tror det hadde vært lurt at du dro til legen og evt. får utført en gynekologisk undersøkelse. Tenker ikke på graviditet (lite sannsynlig siden du har hatt negative tester), men det finnes andre gynekologiske sykdommer som kan gi "gravidmage". Spesielt hvis dette har oppstått relativt raskt.
Gjest badeand1 Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Jeg tror det hadde vært lurt at du dro til legen og evt. får utført en gynekologisk undersøkelse. Tenker ikke på graviditet (lite sannsynlig siden du har hatt negative tester), men det finnes andre gynekologiske sykdommer som kan gi "gravidmage". Spesielt hvis dette har oppstått relativt raskt. hvilke sykdommer da?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 Jeg mener ikke å skremme deg på noen som helst måte, men jeg ville dratt til legen. Ei jeg gikk i klasse med var gravid i sjette måned før hun fikk det bekreftet. Hun hadde tatt flere graviditetstester hos lege som var negative, og fikk til slutt en kamerat av henne som jobbet på sykehus til å gi henne en ultralydundersøkelse. Og joda, gravid var hun. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #16 Skrevet 16. november 2011 Nå har jeg aldri vært gravid før, så aner jo ikke hvordan det skal kjennes ut. Magen er ikke direkte hard, men er ikke sånn jeg kan trykke dritlangt inn heller.. Den "knørver" seg ikke når jeg sitter, sånn som den gjorde tidligere, he he! Jeg tror nok jeg skal komme meg til legen, ja. Har hørt sånne skrekkhistorier selv, og vil ikke si at å se på programmet "ops, jeg er gravid" har hjulpet så veldig heller... Har også ei venninne som var ganske langt på vei når hun fant det ut, og vi ble vel like sjokka alle sammen. Har ikke lyst å bli en av dem, liksom.. Hehe! Men hvilke sykdommer er det du tenker på, AB? TS
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #18 Skrevet 16. november 2011 Oppblåst, luft, du er i ferd med å bli feit (haha, neida)? Jeg er like høy som deg minus en cm og veier 34 kg, og jeg har flat mage til vanlig, men noen ganger så blir den bare sånn som på bilde 5/6 hvis jeg har spist eller ikke spist på for lenge eller sånn... Men det går over igjen da. Er din sånn hele tiden? Skrivefeil håper jeg, ellers må du komme deg på sykehuset veldig FORT 3
Gjest otrivin Skrevet 17. november 2011 #19 Skrevet 17. november 2011 Skrivefeil håper jeg, ellers må du komme deg på sykehuset veldig FORT Nei, hvorfor i alle dager skal jeg misbruke syke menneskers tid. Jeg vet ikke hvorfor jeg veier så lite, men er ikke spesielt tynn. Normalt slank? Men det er vel ikke så unormalt at noen som er 170 veier 50? det blir jo det samme.
Gjest Sevastra Skrevet 17. november 2011 #20 Skrevet 17. november 2011 Nei, hvorfor i alle dager skal jeg misbruke syke menneskers tid. Jeg vet ikke hvorfor jeg veier så lite, men er ikke spesielt tynn. Normalt slank? Men det er vel ikke så unormalt at noen som er 170 veier 50? det blir jo det samme. Må også innrømme at jeg ble litt lang i maska når jeg så at du bare veier 34. Det blir en bmi på 14.0, men slikt kan være misvisende. Jeg er 164 høy og min vekt er 53, men jeg ser på min idealvekt som 45-50. Alt er forskjellig fra person til person. Kommer mye an på benbygning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå