Gå til innhold

Forbanna parkeringsvakt!

Gjest SnowLeopard

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard

Jeg må bare få ut litt frustrasjon....

I dag skulle jeg parkere (sier ikke hvor, vil helst ikke bli identifisert). Kjører bort til en plass, tar frem visakort for betaling på automaten. Jeg har skadet foten, så må gå med krykker. Det var isete på bakken, så brukte litt tid bort til automaten. Betaler, og snur. Da ser jeg at det er lagt en gul lapp på bilen min. Jeg får helt angst, og går tilbake så fort det lar seg gjøre.

Vakten, som fremdeles står der, sier jeg har stått parkert for lenge, han sier han har tatt tiden på meg med stoppeklokke. Jeg blir litt paff. Veldig paff. Jeg brukte ca 2-3 minutter fra jeg gikk fra bilen til jeg var tilbake.

Prøver meg på at jeg har betalt, men neida. Det hjalp ikke, jeg fikk heller sende en klage til p-selskapet. Jeg blir forbannet, og da skjer det helt syke - p-vakten ringer politiet!!!!!!!!! Jeg sa ingenting truende til han, jeg bare lurte på om jeg kunne få se på stoppeklokken hans :sukk:

Og de hardt pressede politifolkene (de har jo så dårlige ressurser, sant...?) er på pletten etter to minutter, og jeg får pinadø-meg advarsel for ordensfortyrrelse, siden jeg har truet en parkeringsvakt.

Jeg er så sjokkert at jeg er helt lammet. For det første - hvorfor får jeg bot så kjapt? Hvorfor bruker politiet ressurser på å sende TO folk opp til oss midt på lyse dagen i en stor by? Har de ikke annet å gjøre? Heldigvis fikk jeg ikke noe annet enn en advarsel...

Hva jeg vil med dette innlegget? Få ut litt frustrasjon, og kanskje høre om noen har opplevd det samme... Har sittet i telefonen med p-selskapet i hele dag, men de sier de ikke vil ta klagen min til følge siden de har ført i en eller annen logg at jeg truet vakten deres.

Hilsen hun som tar bussen i morgen. :sukk:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, det var ganske sykt! :overrasket: Ikke nøl med å sende klage hvertfall, er jo helt latterlig at du skal betale bot for at du går på krykker. Jeg har også brukt 2-3 min mange ganger, det er jo ofte kø på automaten!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal foreligge bildebevis på når du parkerte. Dersom det er under 5 minutter fra bildebeviset til parkeringslappen din skal du få medhold i klagen din.

Selvfølgelig skal du sende klage, for øvrig!!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bevitnet noe vel så frekt! En gang satt jeg ved en benk på en parkeringsplass da en gravfølgebil ( bilen kisten ligger i på vei til begravelse ), kjørte inn på en parkeringsplass og skulle tydeligvis et ærrend. Sjåføren gikk ut av bilen og speidet etter parkomaten, og da han så den gikk han bortover. Plutselig spratt det frem en parkeringsvakt og skrev ut bota fort som fy, han tittet opp mens han skrev for å forsikre seg om at sjåføren ikke så ham, og da sjåføren av gravbilen kom tilbake, lå bota pent på ruta. Mannen ble mildest talt i fra seg.. Jeg gikk bort til både mannen og vakta og sa at jeg hadde sett det som skjedde, og de hele hadde bare tatt 3-4 minutter, og at jeg ville støtte mannen i klage dersom han ville fremlegge en. Plutselig var det visst ikke så nøye med den boten lenger, den ble tatt tilbake. Hallo så frekt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig i lokalavisa om en eldre mann som var dårlig til beins, og som fikk parkeringsbot fordi han brukte for lang tid på å gå til og fra automaten. P-vakten sto der og skrev da han kom tilbake til bilen. Det hjalp ikke mye å være gammel og stivbeint, gitt - boten måtte betales, og mannen måtte sende skriftlig klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SnowLeopard

Jeg leverte klagen personlig dag tidlig. Fikk beskjed om at jeg nok ikke fikk medhold, pga. at jeg truet han. Og de hadde ikke foto- eller videobevis, området er ikke videoovervåket. Herregud for ei smørje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke parkeringsvakter betalt etter hvor mange bøter de skriver i løpet av en dag?

Makan til historie. Sjønner godt du er oppgitt!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, ts. Jeg hadde faen meg engasjert advokat for å skrive det klagebrevet. Noe så inn i helvete frekt at fy faen. Ikke bare til p-selskapet, men også politiet.

Jeg vil også anbefale deg å gå til media!

Starter du kronerulling for å få råd til advokatutgiftene så skal jeg gladelig gi noen kroner!

FY FAEN!!!! :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke parkeringsvakter betalt etter hvor mange bøter de skriver i løpet av en dag?

Nei, de får timesbetaling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du forklare til både selskapet, og til politiet at dette kun er ord mot ord! De har INGEN beviser for at du har truet, og fortell dem at det overhodet ikke er tilfelle. Spør også om de ikke evner å se at du går på krykker, klart du ikke klarer å jumpe deg bort til p-automaten og tilbake på et halvt minutt!

Jeg hadde så til de grader nektet å betale denne bota, anmeldt parkeringsvakten for falsk forklaring, klaget inn til forbrukerombudet (eller hvem som håndterer det) om dårlig kundebehandling fra selskapets side, og jaggu strukket det så langt som til media om jeg måtte! Det er rett og slett et prinsipp, de kan da vel for pokker ikke gi deg bot i tiden IMELLOM du har parkert, og går bort til automaten for å betale!

Blir like dumt som at jeg skulle bli beskyldt for stjeling fordi jeg begynner å pakke varene kassadama sender nedover båndet etter å ha bippet dem inn, FØR mannen min har betalt om vi handler sammen! (hvem gjør ikke det liksom, den ene begynner å pakke, mens den andre venter for å få betalt?)

Nei, her hadde jeg stått på! Håper det løser seg for deg, for dette var virkelig sjokkerende å høre!

Endret av Namine
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer ikke. Parkeringsvakter får ingen bonus for å skrive bøter, dørvakter får ingen bonus for å hive ut folk, eller ta legitimasjon, og vektere får ingen bonus for å anholde folk. :) Det er nå i alle fall ikke slik det er i følge reglene, ei da heller normen.

Men akseptabel oppførsel er dette ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte klagen personlig dag tidlig. Fikk beskjed om at jeg nok ikke fikk medhold, pga. at jeg truet han. Og de hadde ikke foto- eller videobevis, området er ikke videoovervåket. Herregud for ei smørje.

Klagde du direkte til selskapet? Og er det privat eller var det trafikketaten?

Uansett bør du sende en klage til parkeringsklagenemda. Når de ikke har noe dokumentasjon har de ikke noen god sak. Jeg hadde også anmeldt parkeringsvakten for falske anklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Klagde direkte ja, privat selskap. Leverte klagen i dag tidlig. De vil ikke ut med hvem betjenten er, de sier at de selvsagt ikke vet det. Men jeg har ringt lokalavisen, da skal se de husker det når de ringer i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at det er kjemperelevant, men grunnen til at det kom to politifolk er at de aldri jobbe alene ute i "felten"..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Private selskaper er kjent for å i enkelt tilfeller bruke særdeles tvilsomme metoder dessverre.

Mener jeg har lest at en del av de som jobber for de private selskapene, faktisk får "lønn etter innsats", i motsetning til de kommunale....

Til TS, lykke til og stå på!! Ikke gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at politiet har lengre responstid etter 22/7, men er det noen spesiell grunn til at parkeringsvakters sikkerhet er viktigere enn andres sikkerhet? :klo:

I høst ble jeg og kjæresten min overfalt av en gal mann med hockeykølle. Han ropte at han skulle drepe oss, mens han slo vilt rundt seg. Kjæresten min skulle han drepe fordi han var muslim (noe han ikke er) og meg skulle han drepe fordi fordi jeg var en hore som motarbeidet "raserenhet". Skikkelig Breivik-oppførsel, med andre ord. Heldigvis var han beruset, og dermed ikke så treffsikker som han ellers kunne vært, så vi slapp unna med noen blåmerker. Jeg ringte 112, hvor jeg fikk høre at de allerede hadde fått beskjed om bråket, så da regnet jeg jo med at de var rett rundt hjørnet. Neida. Først 40 minutter senere ankom de stedet, som lå ett minutts gange fra politihuset....

Ble også vitne til at en livredd jente ble omringet av en stor gjeng med ungdommer (sikkert 20 stykker). Først haglet det med skjellsord, men etterhvert begynte de å bli voldelige. Ringte 112, men fikk beskjed om at "det der kunne jeg vel ordne opp i selv? Bare be dem holde opp". Denne gangen var jeg hele to minutters gange unna politistasjonen... Jeg skjønte til slutt at jeg rett og slett måtte lyve for å få dem til å komme, så jeg sa at jenta var i ferd med å bli drept. Da kom de etter 10-15 minutter.

Hva skjer med verden? :sukk:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...