Gjest blabla Skrevet 17. november 2011 #41 Skrevet 17. november 2011 Ingen som stusser over at språket til ts forandrer seg? Annerledes formulering og ikke æ ø å brått.. 2
Malum Skrevet 17. november 2011 #42 Skrevet 17. november 2011 Ingen som stusser over at språket til ts forandrer seg? Annerledes formulering og ikke æ ø å brått.. Nei, jeg gidder i grunnen ikke å henge meg opp i sånt. Er dette en reell sak hvor den samme TS har vært med hele veien, så har hun fått de svarene hun trenger. Hvis ikke, så har noen i beste fall fått slått i hjel litt tid. 1
Carrot Skrevet 17. november 2011 #43 Skrevet 17. november 2011 Nå har jeg lest gjennom denne tråden flere ganger og jeg kan ikke se at TS kunne gjort noe for å oppleve denne samtalen mindre ubehagelig siden ped.leder ikke var mottagelig for svar er det en litt fastlåst situasjon å komme i og jeg skjønner godt at TS ble satt ut - det tror jeg de aller fleste ville blitt i en lignende situasjon. Når det er sagt, dersom dette er et stort problem for barnet burde ikke utredning prioriteres slik at barnet slapp mnd på venteliste? Jeg ville bedt bhg om referat fra møtet for å se hva som ble skrevet, deretter ville jeg bedt om et nytt møte. Ikke bare med ped.leder, men med alle som har med mitt barn å gjøre - her også lege og helsesøster. Jeg ville IKKE funnet meg i at en slik antagelse ble hengende ved meg og min familie.
Gjest Raggy Skrevet 17. november 2011 #44 Skrevet 17. november 2011 Hva med å dusje henne istedet? Det går fort og greit, og dere slipper prblemet med å få vann i ørene. Jeg dusjer/bader min 3 åring annenhver dag, hun går også i barnehagen, og blir fort skitten. Jeg tenkte det samme og gjør det samme.
ferdig Skrevet 17. november 2011 #45 Skrevet 17. november 2011 nå burde vel folk ogfå huske at som forelder er du utrolig var for kritikk og da, har selv sitti på foreldresamtaler og trudd ting er bra bare for etterpå bli beskyllt for og sverte både barn og familien mens alt jeg gjorde var og prate om hvordan vi opplever barnet. så ja enkelte foreldre har piggene og alle følere ute og tar alt som kritikk, men det finnes helt klart også enkelte som jobber med barn som ikke er like flinke til og formulere seg. hvorfor ikke spørre henne, be om en ny samtale og høre hva hun egentlig mente. og det at pedleder som har barnet ikke har blit innformert om at det er noe spess med det barnet er direkte dårlig først og fremst av styrer men også av de andre som viste dette. 1
ferdig Skrevet 17. november 2011 #46 Skrevet 17. november 2011 TS skriver på første side her at barnehagen/alle som har med barnet å gjøre daglig der er informert om problemene, men at ped.lederen hun hadde samtale med tydeligvis ikke har fått det med seg. Det er ofte litt dumt å ikke å ta seg tid til å lese hele tråden før man svarer. jepp, ser den. poenget er vel her at siden pedleder ikke var innformert om saken er det en naturlig ting og spørre om slikt. 1
Malum Skrevet 17. november 2011 #47 Skrevet 17. november 2011 jepp, ser den. poenget er vel her at siden pedleder ikke var innformert om saken er det en naturlig ting og spørre om slikt. Jo, men det er noe med måten h*n fremlegger det på, og at h*n i følge ts synes lite lydhør for forklaringene hun kom med.
Gjest TS Skrevet 17. november 2011 #48 Skrevet 17. november 2011 Hei TS her. Ser at noen stusser på språket på de siste svarene. Det har ei naturlig (men litt flau) forklaring. Har bare en pc,og ITouch som jeg ikke greier å forandre tastatur-innstillingen på. Ville fortsatt delta på diskusjonen selv om pc'en var opptatt. (Greier heller ikke å lage avsnitt på den). Tilbake til problemet. Tok kontakt med ped.leder å ba om referat fra møtet. Det skal hun ordne så snart hun hadde tid. Samtidig trakk hun fram positive ting som hun ikke hadde tid til å ta opp under møtet. (Tar den som en litt flau unnskyldning). Blandt annet at hun ser at vi som foreldre har tatt oss tid til å lære mange forskjellige ting. Og at barnet kan svært mye for alderen. At vi er de beste til å merke eiendeler på avdelingen, ikke har for lange dager osv. Så det var jo bra da. Har hele tiden følt at dette har vært en faværende person på avdelingen. Noe som kan forklare mye av foreldresamtalen. F.eks er at det renner fra ørene et synlig problem, som alle kan se om de er tilstede. (Hvorfor har ikke hun sett dette?) *Barnet er skittent; Jo, har selv oppdaget kliss i fjeset som ikke var merkbart hjemme, men synlig i neonlyset i gangen. Samme med babygrøt som er borte når fjeset er vått og dukker opp igjen tørr. Flaut, men ikke noe vi ikke viste om og trodde heller ikke dette var et problem. Vasker han på stellerommet ved slike episoder. Hadde det vært det håper jeg jo at det hadde blitt sagt fra. Trodde dette var vanlig jeg??? Om ikke det er det, må jeg bare akseptere at jeg ikke strekker til som mor.
Gjest TS Skrevet 17. november 2011 #49 Skrevet 17. november 2011 Når det er sagt, dersom dette er et stort problem for barnet burde ikke utredning prioriteres slik at barnet slapp mnd på venteliste? Fått brev i dag om at barnet har fått time til konsultasjon. Er veldig glad for det. Håper det ikke er lang ventetid på behandling. Jeg er veldig glad jeg har fått så mange svar. Og tar ikke samtalen like tungt lengre. Vurderer fortsatt å gå til styrer, for synes fortsatt at dette var en uproff måte å ta opp et tema ALLE mødre har tatt som knusende kritikk. Vi få se hva møtereferatet sier... Vil ha et nytt møte om det er noe jeg stusser på. Så får ta beslutninger etter dette. Også har det vært godt med ei utbåsning om noe jeg ALDRI kommer til å fortelle noen, noen gang!!! Tusen takk!
Gjest Nica. Skrevet 17. november 2011 #50 Skrevet 17. november 2011 Ærlig talt, at om barnet ditt har litt kliss i ansiktet, gjør ikke deg til en dårlig mor. Sånt skjer. Forstår godt at du ble såret over den foreldresamtalen, og det synes jeg også du bør snakke med pedlederen om
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #51 Skrevet 18. november 2011 Er det ikke flaut å ha barn som lukter dritt? 2
~umulia~ Skrevet 19. november 2011 #52 Skrevet 19. november 2011 Er det ikke flaut å ha barn som lukter dritt? Nå er ikke jeg trådstarter men som mor til en gutt med kronisk mellomørebetennelse må jeg si at jeg syns det er veldig lite flaut for meg å ha et barn med en kronisk sykdom, selv om det medfører ubehaglig lukt. Det jeg syns må være flaut er å være så lite empatisk som du fremstår. 7
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2011 #53 Skrevet 19. november 2011 Om barnehagen frykter omsorgssvikt, så er det vel bare flott at de tar dette opp med dere. Heller det enn at de skal sende inn bekymringsmelding til barnevernet. Burde ikke barnehagen ha visst om barnets tilstand fra før? Barnehagen har ikke lov til å sende bekymringsmelding uten å gi beksjed til foreldrene først, hvis det ikke er mistanke om alvorlig omsorgssvikt (vold eller seksuelt misbruk).
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2011 #54 Skrevet 19. november 2011 Nå er ikke jeg trådstarter men som mor til en gutt med kronisk mellomørebetennelse må jeg si at jeg syns det er veldig lite flaut for meg å ha et barn med en kronisk sykdom, selv om det medfører ubehaglig lukt. Det jeg syns må være flaut er å være så lite empatisk som du fremstår. Helt enig!
skruf Skrevet 19. november 2011 #55 Skrevet 19. november 2011 Er det ikke flaut å ha barn som lukter dritt? Den kunne du vel strengt tatt ha spart deg.... 3
Ciara Skrevet 19. november 2011 #56 Skrevet 19. november 2011 Jeg ville gjort to ting: 1) Forsøkt å ikke la et enkelts menneskes feilaktige oppfatning ødelegge selvfølelsen din som forelder. Du gjør det du kan for barnet ditt, og de andre i barnehagen har en annen oppfatning. Denne usaklige uttalelsen sier alt om ped. lederen, og ingenting om deg. 2) Bedt om et nytt møte, der du forklarer hvordan du reagerte på påstandene og ordvalget, og at du ikke finner deg i å bli konfrontert på den måten. Det er fint at de følger med, men all fakta må hentes inn, og spørsmål de har skal stilles på en skikkelig måte. Jeg hadde rett og slett ikke funnet meg i en sånn behandling.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #57 Skrevet 19. november 2011 kanskje 2 ganger i uken er litt lite? Er ikke sikkert du hadde diftet roser du heller, om du dusjet 2 ganger i uka. Hva har forresten livserfaring med dette å gjøre? Det er ikke bra å dusje seg for ofte. Om en person har en vond kroppslukt og man vasker jeg normalt, er det stor sannsynlighet for at man spiser noe som lager denne vonde kroppslukten, som regel er det melkeprodukter. For 1 barn som går i barnehagen er å dusje seg 1 gang i uka godt nok. (Ellers trenger man bare å vaske seg nedentil ved vasken) Selv dusjet jeg meg hver fredag frem til jeg begynte på ungdomsskolen. Da begynte jeg å dusje oftere pga puberteten og at jeg var med på trening. Selv var jeg plaget mye med øre-nese-hals problemer som barn. Dette kommer av sukker, melk og hvetemels-produkter, så vil anbefale å kutte ut dette for at barnet blir bedre. Noe barn spiser mye av er brus, godt, sjokoalde, melkeis og saftis. Masse sukker og melk, uff ... Det gir grobunn for bakterier, så det er ikke rart at barn er syke hele tiden. Testene man tar hos fastlegen gir som regel ikke utslag, har erfaring selv, så jeg dro til Balderklinikken i Oslo og tok skikkelige tester der. 2
Gjest TS Skrevet 19. november 2011 #58 Skrevet 19. november 2011 Er det ikke flaut å ha barn som lukter dritt? Frekke innspill kommer alltid fra AnonymBruker. Og barnet lukter ikke dritt. Men luktet pga sykdom. Ikke vaer saa frekk, har du hatt kronisk sykt barn er det ikke sikkert du har vaert perfekt heller. Uansett folk med slike holdninger gjoer det vondere enn det trenger aa vaere. Er nok aa bekymre seg for som det er.
Gjest TS Skrevet 19. november 2011 #59 Skrevet 19. november 2011 Noe barn spiser mye av er brus, godt, sjokoalde, melkeis og saftis. Masse sukker og melk, uff ... Det gir grobunn for bakterier, så det er ikke rart at barn er syke . Oj, det viste jeg ikke. Skal rydde i alle skap! Tusen takk.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #60 Skrevet 19. november 2011 Oj, det viste jeg ikke. Skal rydde i alle skap! Tusen takk. Jeg vet ikke noe om kostholdet deres, men husk at vann er tørstedrikk, og brus og godteri og is er til lørdag og bursdag og fest. Det hjalp iallfall på mine øre-nese-hals plager. Ellers vil jeg tro dere spiser sunn mat i hverdagen? Hilsen et øre-nese-hals barn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå