Gå til innhold

Hvor mye er mor/svigermor med i planleggingen?

zmurfette

Anbefalte innlegg

Mamma'n min har et superavslappet forhold til det hele. Hun hjelper til når jeg ber om det og kommer bare med forslag når jeg spør om hun har noen innspill. :D Min kommende svigermor er stikk motsatt og vil helst planlegge hele bryllupet for oss, lufter sine meninger støtt og stadig og blir dypt skuffet om vi (dvs jeg) ikke tar hensyn til hennes forslag og ideér. :-? Må si at jeg foretrekker mamma'n min sin stil, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få min kommende svigermor til å roe seg littegranne...

Hvordan er ståa for dere? Bryr de seg for mye, for lite eller akkurat passe? Og hvilke "oppgaver" (om noen) overlater dere til mamma eller svigermor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine bryr seg ikke for mye og ikke for lite, de må gjerne komme med forslag, men vi bestemmer til slutt selv. Tror kanskje at svigermor godt kunne tenke seg å være mer engasjert, men etter som det er sønnen hennes som skal gifte seg og han ikke vil snakke bryllup hele tiden, blir det med tanken. Synes det er hyggelig at begge parter gleder seg til bryllupet vårt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor: må tvinges til å snakke om det, men hun vil helst slippe..

Mamma: Spør når hun lurer på noe, men er kul og avslappet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så bryr verken mamma eller svigermor seg veldig mye om bryllupet enda, det er jo tross alt over et halvt år igjen enda så det er vel ikke så mye for dem å si enda. Nå skal vi gifte oss på kjærestens hjemsted så svigermor har vært behjelpelig med å skaffe oss kokker og servitører og sånt. Hun er veldig spent, vet jeg og vil sikkert blande seg mer når det begynner å nærme seg. Tror egentlig mammaen min også kommer til å blande seg mer når det nærmer seg og ting begynner å falle på plass, men jeg tror ingen av dem kommer til å legge seg for mye borti det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ingen av de som er særlig engasjerte på dette tidspunktet. Men mamma har sagt hun skal ta seg fri uka før bryllupet for å hjeloe til, så jeg regner med at interessen blir større når det nærmer seg (det er jo over 8 mnd igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermor er faktisk litt søt, maser om at vi må fremskynde for hun gleder seg sånn, og kommer stikkendes med penger til sånn som brudesko til oss osv....

Pappa...... vel, han er som et vintereple.

Modnes sent men er god til slutt.

Uten mamma hadde det nok ikke blitt rare greiene på oss tror jeg... Hun planlegger og koser seg, men er nøye på at ingenting skal bestemmes av henne. Hun setter opp ulike alternativer til oss og forlanger at vi sier tydelig åssen vi vil ha det. Det funker alldeles utmerket syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to er interesserte og hjelper til når vi spørr om det.

De gleder seg begge to, men er flinke til å ikke mase og lar oss bestemme.

Men er veldig glade når de får lov til å hjelpe til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det egentlig begge deler! Mamma har vært engasjert hele tiden, så vi tok et møte med henne og svigermor ang bryllup. Forklarte litt hvilke tanker og idèer vi hadde og de kom med innspill! Fant ut det var mest å gjøre det slik med svigermor, så hun ikke kunne komme å klage i ettertid om hvordan vi gjorde det! Etter det møte, har vel svigers spurt litt innimellom om ting og jeg sier litt om nye ting vi har kommet på! Men det å endre på ting og forandre mening underveis er jo unaturlig tror jeg...Kanskje det er fordi det er jegf som forteller hennne ting og ikke sønn hennes!!Mamma og jeg snakker stadig om bryllupet, hun er ganske engasjert og sier sine meninger, men vet at det er vi som til syvende og sist avgjør! Er veldig glad for å ha henne der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min er ikke akkurat veldig engasjert, men hun begynner å ty opp litt. Tror hun synes det er lenge til enda.

Svigermor har vært kjempe ivrig fra vi fortalte nyheten, så hun spør og gir råd. Er veldig opptatt av hvordan vi ønsker å ha det, så det føles ikke masete i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har ikke vært så engasjert, men det virker som interessen begynner å komme litt nå. Men tror hun er veldig innstilt på at alt dette er vår avgjørelse og dermed ikke ønsker å blande seg inn.

Svigermor er veldig engasjert, men det er bare hyggelig! :) Hun sier hva hun mener, men forventer at vi gjør akkurat som vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma synes fortsatt det er lenge til og skjønner nesten ikke at det er nødvendig å begynne å planlegge kjole ennå...men så kjøpte hun kjolen sin uken hun giftet seg, bare dro innom en kjolebutikk i byen og kjøpte den første og beste hun fant- en meget enkel, men søt kjole. Men det var 70-tallet...

Ellers har hun ikk ytret de helt sterke meningene ennå. Men hun har sagt at hun skal kjøpe seg ny bunadskjorte så hun kan ha på seg Vest-Telemarkbunaden sin.

Svigermor misforsto plutselig her i høst og trodde bryllupet var fremskyndet til April, og begynte å planlegge antrekk :ler: Ellers har jeg ikke snakke tså mye med henne om det, vi skal ha forlovelsesfest en gang i vinter så da blir det vel anledning til det (hun bor i London).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har ikke engasjert seg så veldig mye. Hun spør av og til om vi har planlagt noe mer, men det er stort sett alt.

Mamma er litt mer med... Hun planlegger stadig vekk, kanskje litt mer enn hva hun trenger. Men det er greit nok, vi har det siste ordet uannsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mamma og svigermor har en avslappet holdning til det hele.

De spør om de lurer på noe og jeg forteller jo stort sett alt da :) og de kommer med forslag der de kan og har lyst. Helt greit for oss. De blir nok litt mer engasjert jo nærmere vi kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi planla hele bryllupet uten mødrene våre. Det vil si, svigermor var en smule interessert og kom med diverse innspill, mens mamma ikke brydde seg før det var omtrent 1 mnd igjen. Da satte hun opp turboen og gjennomføringen sto vi for alle sammen. Det var litt deilig å sitte med "skissene" alene og, for hadde de to kommet med ideer og meninger hele tiden hadde jeg blitt gal :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mine foreldre som er engasjerte, men ikke overdådig. De vil gjerne betale mat, kaker og all drikke. Men det er vi som skal avgjøre maten, kakene og drikken. Mine foreldre ordner også mye av det praktiske siden det er på min hjemplass vi gifter oss. Mine svigerforeldre engasjerer seg ikke i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor bryr seg absolutt ingenting, vil helst ikke at det nevnes en gang :o  

Mamma er som moren din :D

Her også - - men det er vel fordi hun er død da....

Moder'n er LITT gira men på en ..hm....normal måte ;) Fader'n derimot er jo HELT gira!!!! Men på en søt og artig måte. Go' han da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det ingen som er så veldig ivrige enda, mamma og pappa gruer seg mer enn de gleder seg. Ingen av de er noe glad i oppmerksomhet og masse mennesker, taler osv, så der får vi bestemme det meste selv. Derimot har jeg en svigermor som skal ha et ord med i laget på alt! Fra hvem som "må" bli bedt, til hvilken kjole jeg burde ha!! Hun fikk nemlig ikke vært med å bestemme så mye i sin andre sønns bryllup, så hun skal i hvertfall si sin mening nå. Har snart fått nok, og det er et halvt år igjen til den store dagen..... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...