Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bekymrer meg hver eneste dag, er 16 + 4 nå, og kjenner ingenting. Er ikke dette litt sent, når man er andregangsgravid?

Da jeg var i uke 13, kjente jeg små bobler som jeg er rimelig sikker på at var fosterbevegelser. Men så sluttet det plutselig, og nå er det helt stille. Magen min har heller ikke vokst noe den siste måneden, og det er 2 uker til ultralyd.

Når kjente dere bevegelser som andregangsgravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje morkaka ligger foran fosteret og at dette gjør et vanskeligere å kjenne bevegelser?

Jeg kjente liv sånn ca i uke 14 alle gangene etter første gang.

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 17-18 kanskje. Akkurat samme tidspunkt som første gangen.

Skrevet

Første gang kjente eg liv i veke 15, andre gang i veke 16.

T tillegg høyrde ikkje jordmor fosterlyd med doppleren i veke 16 i andre svangerskap (det var litt ekkelt!), men høyrde den i veke 13 i første svangerskap. (Morkaka låg bak i begge svangerskap)

Skrevet

Takker for svar! Hadde morkaka foran sist, og kjente ikke noe før i uke 22-23... kanskje det er stor sjanse for at den ligger foran også denne gangen?

Må slutte å bekymre meg, men tenker på bevegelsene jeg tror jeg kjente i uke 13, hvorfor sluttet det? Velvel, skal vel mye til for at noe går galt når man har kommet såpass langt på vei.

Skrevet

Ta en tur til jordmor, og spør om hun kan lytte etter hjertelyden, så blir du sikkert beroliget. Det kan jo hende hun kan skynde frem ultralyd også hvis du er urolig. Ingen grunn til å gå og være bekymret, mye bedre å spørre om litt ekstra oppfølging.

• Liker 1
Skrevet

Det var kanskje ikke bevegelser du kjente i uke 13, da, bare luft. Det er veldig veldig veldig normalt å ikke kjenne noe i uke 16, ingenting å bekymre seg for.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjente liv så smått i uke 13/14 denne gangen, og uke 18 første gangen. Er nå straks i uke 18 og kjenner en god del liv. Morkaka ligger foran denne gangen også, men muligens er den plassert slik at bevegelser lengre ute til sidene kjennes. Det skal sies at jeg var til tidlig UL i uke 12, og det var en VELDIG aktiv liten en der inne. Det kan nok ha en del å si om ungen danser disko eller ikke i magen. Førstemann var aktiv han også, men ikke SÅ aktiv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...