Gå til innhold

Hva vil han?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte for noen måneder siden å treffe en fyr, som jeg er ganske interessert i, og han er ganske interessert i meg. Vi er sammen så ofte vi kan (hele helgen + kanskje 1-2 ukedag). Vi oppfører oss som om vi skulle vært kjærester, holder hender og kysser osv offentlig, og vi er veldig glade og forelsket i hverandre. Han sa han ikke var helt klar for et forhold ennå, men han ville at det skulle bli noe mer mellom oss også.

Men nå i det siste, så svarer han veldig "care" på meldinger og på facebook osv, det er som regel jeg som må ta intinativet til å snakke, men når vi er sammen så er han så søt og herlig og nyforelsket igjen. Men er det vanlig at når det har gått rundt 4 måneder så blir gutten kanskje litt lei av å holde kontakten hele tiden, men fortsatt er like herlig når vi er sammen. Blir så paranoid, og tror med en gang at han er lei av meg, men virker jo absolutt ikke sånn når vi er med hverandre. Men jeg er veldig redd for at han kanskje skal gi opp forholdet før vi i det hele tatt blir ordentlige kjærester. Men begge to har vært i lange og seriøse forhold før, så det burde jo gå... eller? Jeg er i hvert fall fortsatt nyforelsket, men gidder ikke å sende 500 meldinger daglig når jeg så vidt får svar på en av dem :snurt:

Noen som opplever noe lignende? Og gutter, kan dere oversette; tror dere han er lei av meg, eller er det bare det at han ikke er like nyforelsket lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå i det siste, så svarer han veldig "care" på meldinger og på facebook osv,

Han svarer veldig hva på meldinger? Kan du si det på norsk? Siden det der var ikke engelsk. Det var ikkeno.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svarer veldig hva på meldinger? Kan du si det på norsk? Siden det der var ikke engelsk. Det var ikkeno.

Av alle ting å henge seg opp i.

90% av den norske befolkningen vet hva hun mener, men siden du tydeligvis trenger det inn med teskje: care = likegyldig.

Forøvrig ts, så kanskje du skal rett og slett snakke med ham, og finne ut hva som foregår?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90% av den norske befolkningen vet hva hun mener, men siden du tydeligvis trenger det inn med teskje: care = likegyldig.

Forøvrig ts, så kanskje du skal rett og slett snakke med ham, og finne ut hva som foregår?

Care betyr jo at man bryr seg, ikke at man er likegyldig! Hadde du sagt don't care, hadde jeg vært enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care betyr jo at man bryr seg, ikke at man er likegyldig! Hadde du sagt don't care, hadde jeg vært enig.

Det er jeg klar over, men har du aldri hørt folk si dette som "sleng" eller hva de bruker det som? Ordet blir som oftest sagt ironisk, og det var det jeg antok at ts mente. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at langt i fra 90% av den norske befolkningen vet hva hun mener!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for noen måneder siden å treffe en fyr, som jeg er ganske interessert i, og han er ganske interessert i meg. Vi er sammen så ofte vi kan (hele helgen + kanskje 1-2 ukedag). Vi oppfører oss som om vi skulle vært kjærester, holder hender og kysser osv offentlig, og vi er veldig glade og forelsket i hverandre. Han sa han ikke var helt klar for et forhold ennå, men han ville at det skulle bli noe mer mellom oss også.

Men nå i det siste, så svarer han veldig "care" på meldinger og på facebook osv, det er som regel jeg som må ta intinativet til å snakke, men når vi er sammen så er han så søt og herlig og nyforelsket igjen. Men er det vanlig at når det har gått rundt 4 måneder så blir gutten kanskje litt lei av å holde kontakten hele tiden, men fortsatt er like herlig når vi er sammen. Blir så paranoid, og tror med en gang at han er lei av meg, men virker jo absolutt ikke sånn når vi er med hverandre. Men jeg er veldig redd for at han kanskje skal gi opp forholdet før vi i det hele tatt blir ordentlige kjærester. Men begge to har vært i lange og seriøse forhold før, så det burde jo gå... eller? Jeg er i hvert fall fortsatt nyforelsket, men gidder ikke å sende 500 meldinger daglig når jeg så vidt får svar på en av dem :snurt:

Noen som opplever noe lignende? Og gutter, kan dere oversette; tror dere han er lei av meg, eller er det bare det at han ikke er like nyforelsket lenger?

Det betyr hertfall at han vet nøyaktig hvor han har deg. Noe som kanskje ikke gjør det så veldig spennende lenger. Ikke kontakt han på et par dager. Du MÅ ikke sende han 10-15 meldinger om dagen. De fleste mennesker med en normalt stressende hverdag synes faktisk dette blir litt mye. Mitt beste råd er å kutte ned litt på kontakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over, men har du aldri hørt folk si dette som "sleng" eller hva de bruker det som? Ordet blir som oftest sagt ironisk, og det var det jeg antok at ts mente. :)

Og nøyaktig hva var TS sitt problem med å si "likegyldig"? Husker hun ikke det norske ordet? I tilfelle er det tragisk.

Jeg har en del av min oppvekst i UK, og mitt problem var at hele innlegget ble uleselig for meg, når poenget var at han svarte "care" på meldinger- som et er komplett meningsløst utsagn. Med mindre han strevde med å overbevise henne om at det hun melder er viktig for ham i alle sin meldinger til henne, noe som ikke harmonerte med resten av hennes frustrasjoner.

Så enten kan jo folk faktisk si det på forståelig engelsk, eller så kan de snakke norsk. Ikke kvasi-norsk, -sånn som mange er blitt så gode på at de oftest ikke en gang kan fortelle meg det norske ordet de nettopp byttet ut... :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tydeligvis veldig lite om språk. "Care" er engelsk å betyr å bry seg etc. Likegyldig = careless. Det er nok 90% av den norske befolkningen som ikke skjønner hva hun mener, for det hun skriver gir faktisk ingen mening. Ikke bare blander hun engelske ord inn i det norske språket, men hun bruker feil ord også!! Vit hva et ord betyr før dere benytter det!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er sikkert nærmere 100% av alle som har vært student de siste par årene som vet at care som slang uttrykk betyr at man egentlig ikke bryr seg/ er likegyldig.

Jeg er også sikker på at hvis disse får i oppgave å beskrive ordene care og careless så ville alle ha klart det. At dere ikke vet hva ordet blir brukt som her forteller bare at dere: a) ikke er studenter, eller b) mangler sosialt liv, for det ordet her blir brukt MYE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, det er sikkert nærmere 100% av alle som har vært student de siste par årene som vet at care som slang uttrykk betyr at man egentlig ikke bryr seg/ er likegyldig.

Fryktelig dumt å operere med 100%. Jeg er nettopp ferdigstudert, altså i din kategori "alle som har vært student de siste par årene", og helt ærlig... jeg er ikke en av dine nærmere 100%, og jeg har aldri hørt det bli brukt av noen av mine studievenner.

Jeg heller mer mot at kanskje 40% av de som studerer kan tenke seg hva "care" betyr når det kombineres med et sarkastisk tonefall og kanskje til og med en håndbevegelse. I tillegg kan jeg tro på at nærmere 100% av "alle som har vært student de siste par årene" syns det å benytte uttrykk som krever et spesifikt tonefall når man bruker skriftspråk, er en dårlig ide.

Til TS,

denne fyren vet akkurat hvor han har deg!! Vil du gå fremover? Da må du si det. Da risikerer du å miste det dere har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, TS her.

Ser at de fleste har hengt seg veldig opp i at jeg brukte ordet "care". Antheia har rett, jeg bruker dette ordet som en erstatning for "likegyldig". Det faller meg naturlig å si dette, fordi det er et ord de fleste unge forstår, og tenkte ikke på at andre kanskje ikke skjønner.

Men det jeg mener er i hvert fall at han ikke skriver like mye og like søtt på over nett og mobil nå, som før.

Jeg er forresten ikke sånn som maser, sender ikke mange meldinger, men når jeg gjør det, så tar det alltid lang tid før han svarer, mens for bare noen måneder siden så svarte han på sekundet.

Vi har jo snakket om fremtiden, men han har vært i dårlige forhold før, og er redd for at det samme skal skje med oss, om vi blir offisielt i et forhold, noe jeg synes er veldig trist, men jeg sa jeg skjønte, og at jeg var klar for å være i et forhold nå, om han skulle ombestemme seg. Men han sa at i fremtiden kan se oss som kjærester osv. Han har heller ikke en travel hverdag som noen påpekte, han jobber ikke, og går ikke på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere, TS her.

Ser at de fleste har hengt seg veldig opp i at jeg brukte ordet "care". Antheia har rett, jeg bruker dette ordet som en erstatning for "likegyldig". Det faller meg naturlig å si dette, fordi det er et ord de fleste unge forstår, og tenkte ikke på at andre kanskje ikke skjønner.

Men det jeg mener er i hvert fall at han ikke skriver like mye og like søtt på over nett og mobil nå, som før.

Jeg er forresten ikke sånn som maser, sender ikke mange meldinger, men når jeg gjør det, så tar det alltid lang tid før han svarer, mens for bare noen måneder siden så svarte han på sekundet.

Vi har jo snakket om fremtiden, men han har vært i dårlige forhold før, og er redd for at det samme skal skje med oss, om vi blir offisielt i et forhold, noe jeg synes er veldig trist, men jeg sa jeg skjønte, og at jeg var klar for å være i et forhold nå, om han skulle ombestemme seg. Men han sa at i fremtiden kan se oss som kjærester osv. Han har heller ikke en travel hverdag som noen påpekte, han jobber ikke, og går ikke på skole.

Jeg tror kanskje, som de andre har nevnt, at han vet så godt hvor han har deg at han ikke trenger å anstrenge seg. Du er der for han, men han må ikke forplikte seg, fordi du går ikke noe sted uansett. Prøv å kutte litt ned på kontakten, vent til han kontakter deg først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje, som de andre har nevnt, at han vet så godt hvor han har deg at han ikke trenger å anstrenge seg. Du er der for han, men han må ikke forplikte seg, fordi du går ikke noe sted uansett. Prøv å kutte litt ned på kontakten, vent til han kontakter deg først!

Ja, ok, skal prøve på det. Men litt redd for at han skal tro at jeg har blitt helt uinterresert, men har ikke sagt noe til han i dag. Håper det fungerer! Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå i det siste, så svarer han veldig "care" på meldinger og på facebook osv, det er som regel jeg som må ta intinativet til å snakke, men når vi er sammen så er han så søt og herlig og nyforelsket igjen.

Oki, så skal jeg forklare litt bedre hvorfor dette ble uleselig for en som har engelsk som morsmål:

Her står det rett fram at i det siste har han begynt å forlange at du skal bry deg, når han sender meldinger, men du klager å at det er deg som må ta initiativet, samtidig som du ikke skjønner hvorfor han er søt og nyforelsket når dere møtes.

Du framstiller altså deg selv som en regelrett bitch mot en mann som er desperat fortvilet etter at du skal vise at du bryr deg om han følelser...

Hurramegrundt... :popcorn:

Jeg trodde et par sekunder at du hadde glemt et utropstegn bak care/ evnt et "please". Men , nei.. Deretter datt jeg altså helt ut-.

Tror kanskje dere skal ta det slang-uttrykket deres opp til revurdering... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...