Gå til innhold

En stor vennegjeng, men plutselig blir vi ikke invitert

Gjest Lilje

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er en venninnegjeng som har hengt sammen i mange år. Opp gjennom årene er det jeg som har introdusert venninnene mine for hverandre, og de har igjen blitt venner. Jeg inviterte ofte til middager, fester og ferier/hytteturer, og utelukket ikke folk. Etterhvert har alle fått seg kjærester, og vi har ofte hengt sammen som par. Når kjærestene kom inn i bildet, inviterte jeg og kjæresten ofte til parmiddager, fester og inviterte på hytteturer - og her prøvde jeg og kjæresten min alltid å inkludere alle. Vi fikk ofte dårlig samvittighet hvis vi glemte noen. Så ble jeg gravid, og plutselig merket jeg en forandring i vennegjengen. Plutselig ble vi ikke invitert på sammenkomster. Noen av venneparene hadde middager sammen uten å invitere oss. Dro på kino sammen. Dro på hytteturer sammen. Jeg var klar over at ting ville bli annerledes når jeg ble gravid, men allikevel stikker det og jeg blir veldig lei meg når jeg får høre at de har vært sammen og vi ikke har blitt inkludert. Det er ekstra sårt når jeg tenker tilbake på hvor mange ganger vi har gjort en innsats for å samle alle, og at det ikke virker som de gjør en innsats for å inkludere oss. Nå har jeg fått babyen, og hun er 3 mnd gammel. Jeg var allerede ute og møtte venninnene mine 1 uke etter fødselen, og sagt klart og tydlig fra at jeg setter pris på invitasjonen selv om vi ikke alltid kan være med.

Nå fikk jeg vite at to av venneparene har vært på et teaterstykke sammen (som jeg har gitt uttrykk for at jeg også hadde lyst å se), og at de sammen med et annent vennepar skal spise middag sammen (og vi ikke er invitert). Hvordan er det meningen at jeg skal reagere? Overreagerer jeg ved å bli såret og lei meg? Eller kan jeg ikke forvente å alltid bli inkludert siden vi er så mange i vennegjengen? Det er bare så leit å vite at jeg alltid har gjort så mye for at alle skal ha det hyggelig og bli gode venner, og så plutselig blir vi ekskludert.

Hvordan ville dere ha taklet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere blir nok ikke ekskludert. Det er bare at folk prøver å ta hensyn til at dere har fått en baby, og sikkert ikke kan bli med.

Du kan ikke gå ut fra at folk vet du sitter der og føler hvordan de bør gjøre til gjengjeld overfor deg, som har invitert folk en masse ganger.

Dessuten er det sikkert nok med babyen, så jeg skjønner ikke at du har fokus på å gå ut,(eller overskudd til det heller) akkurat nå..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...