Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker det godt, her legger det seg veldig lett. I begynnelsen skjedde det når jeg hadde spilt 8-10 timer i strekk, nå skjer det oftere og oftere, må rett og slett lagre og restarte. utrolig irriterende, nestem så jeg vurderer å gjøre hovequestet med en gang så det er gjort i tilfelle det blir værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har sett det enda:

"Skyrim kan være ødelagt for alltid på ps3"

Har lest om det der, men har ikke merka noe til at spillet hakker mer og mer. Hvis jeg spiller mange timer i strekk, blir det treigt, men det blir bra med en restart, så da kan det jo ikke ha noe med begrunnelseb de gå i den artikkelen der å gjøre.

Problemet minner mer om en "memory leak", siden det blir bra (hvertfall hos meg) når man restarer, og dermed fr tømt minnet.

Uansett, blir det et stort problem etter hvert, bytter jeg det bare til pc eller xbox.

Edit: Har lest en del om det nå, og det virker som det er en "memory leak", og at den også er i PC og Xbox-utgaven.

Ps3 og Xbox har like mye minne, men på ps3 er minnet delt i 2, så det blir fortere fullt.

På xbox kan maskina velge hva minnet skal brukes til, og dermed, istedenfor å lægge, begynner spillet å sende ut dårligere teksturer, og etter en laaang stund, vil den også begynne å hakke (sirka 200 timer, er det som blei antatt).

PCer har veldig varierende komponenter, men spillet benytter seg ikke av alt maskina har å tilby (feks bruker det ikke mer enn 2 gb ram, selvom man feks har 10 gb), så problemet kan oppstå her også, etter mange timers spilling.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS3 relatert problem: Vi fant ut at vi skulle teste forslaget om å ha det på to forskjellige brukere, bedre å ha prøvd, og feilet, enn ikke å ha prøvd i det hele tatt, right?

MEN nå vi kopierer mine filer over til min bruker, får vi bare beskjed om at trophies tilhører en annen bruker og kan ikke kopieres, og at filen ikke kan saves. Og det kan den ikke. Noe som mangler på veien, som bør være med? Er jo ikke noe vits med en fil man ikke kan lagre :( Og om det er trophies som er problemet til ps, bør det jo være mulig å kopiere over de som er oppnådd i forbindelse med den aktuelle filen?

"This saved data is owned by another user. Trophies cannot be unlocked and saving will not be allowed"

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunnen til at en spiller slike spill på PC.

Bare at problemet ligger i selve koden til spillet, så det rammer alle platformene...

I started utarter prblemet seg annerledes, men etter hvert vil spillet gå treigere på alle platformene...

PS3 har minst minne å disponere, så den støter på problemet raskere, men både xbox og PC vil merke det samme, om ikke Bethesda kommer med en løsning.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunnen til at en spiller slike spill på PC.

Som Yme sier, det er ikke bare PS3 som rammes. Det er bare der problemet er størst.

Det er spillmotoren som har en stor innebygd feil. Husker at det var problemer på New Vegas, så burde vel skjønt at de ville blitt enda større på Skyrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest om det der, men har ikke merka noe til at spillet hakker mer og mer. Hvis jeg spiller mange timer i strekk, blir det treigt, men det blir bra med en restart, så da kan det jo ikke ha noe med begrunnelseb de gå i den artikkelen der å gjøre.

Problemet minner mer om en "memory leak", siden det blir bra (hvertfall hos meg) når man restarer, og dermed fr tømt minnet.

Uansett, blir det et stort problem etter hvert, bytter jeg det bare til pc eller xbox.

Edit: Har lest en del om det nå, og det virker som det er en "memory leak", og at den også er i PC og Xbox-utgaven.

Ps3 og Xbox har like mye minne, men på ps3 er minnet delt i 2, så det blir fortere fullt.

På xbox kan maskina velge hva minnet skal brukes til, og dermed, istedenfor å lægge, begynner spillet å sende ut dårligere teksturer, og etter en laaang stund, vil den også begynne å hakke (sirka 200 timer, er det som blei antatt).

PCer har veldig varierende komponenter, men spillet benytter seg ikke av alt maskina har å tilby (feks bruker det ikke mer enn 2 gb ram, selvom man feks har 10 gb), så problemet kan oppstå her også, etter mange timers spilling.

Ja, at det er en memoryleak tror jeg har vært kjent siden problemet starta. Men at det skulle bli så stort tror jeg ikke var forventet, eller at det skulle være en såpass stor feil med spillmotoren. "Synd" for Bethesda, som blir nødt å ta inn returnerte spill.

Jeg merka heller ikke så mye til å begynne med. Men med en level på 34 og en veldig stor lagringsfil, så er det nok uunngåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som skriver at det er en utrettelig feil i motoren, jobber ikke for bethesda, og har ikke vært med å lage spillet. Kommentarene hans er også retta mot en spillmotor som bethesda ikke har brukt i skyrim :P

Det kan virke som at berhesda var klar over problemet da de gå ut spillet, siden anmeldere bare fikk tilgang til xbox og pc-utgavene av spillet. Litt mistenksomt, når det er den plattformen som merker mest til problemet.

Hvis det er en "memory leak", kan de hvertfall patche det, så da skal det ikke være noe enormt problem, som det hadde vært om han fyren i artikkelen hadde visst hvilken spillmotor bethesda bruker.

Ps. De eneste problemene jeg har opplevd, er etter patchen. Spillet bare fryser helt når jeg loader, noen ganger.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da stiller det seg litt annerledes. Trodde han visste hvilken motor som brukes. Men det overrasker meg ikke at det er noen ugler i mosen, for motoren i New Vegas var drit. Men hvordan mener du at en memory leak skal kunne fikses? Hvis det er slik at alt av referanser til personer og gjenstander ++ hele tiden er nødt til å oppdateres og samles i en større og større lagringsfil, så klarer jeg ikke helt å se for meg en løsning :/

Jeg hadde ingen store plager før første patchen, annet enn litt frysing av bilde etter lengre spilletid. Ble litt bedre etter patchen, men har starta litt igjen. Ellers har jeg ikke merka så mye andre feil. Kanskje bortsett fra en drage som falt fra himmelen rett fremfor meg etter fast travel, den var død men tydeligvis ikke fått sugd sjelen ut av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da stiller det seg litt annerledes. Trodde han visste hvilken motor som brukes. Men det overrasker meg ikke at det er noen ugler i mosen, for motoren i New Vegas var drit. Men hvordan mener du at en memory leak skal kunne fikses? Hvis det er slik at alt av referanser til personer og gjenstander ++ hele tiden er nødt til å oppdateres og samles i en større og større lagringsfil, så klarer jeg ikke helt å se for meg en løsning :/

Det du beskriver der, er ikke en "memory leak", men heller sånn motoren bare jobber. Grunnen til at man må laste hver gang man går inn og ut av byer og bygninger, er for at spillet skal kunne forholde seg til det som skjer på flere mindre plasser, sånn at man slipper at spillet blir treigt.

Om du har flytta på masse ting i et hus, har det ingenting å si når du går ut av huset, pluss at husene man kjøper, er de eneste som ikke "restartes" etter en viss tid.

Er det en lekkasje i minnet, betyr det at det er en feil i koden som skal sørge for å kaste "oppbrukt" info som ikke trenger å ligge i minnet mer, for å gjøre plass til ny info, og det er en relativt vanlig feil, men den kan være litt vanskelig å finne.

Jeg hadde ingen store plager før første patchen, annet enn litt frysing av bilde etter lengre spilletid. Ble litt bedre etter patchen, men har starta litt igjen. Ellers har jeg ikke merka så mye andre feil. Kanskje bortsett fra en drage som falt fra himmelen rett fremfor meg etter fast travel, den var død men tydeligvis ikke fått sugd sjelen ut av seg.

Bugs kommer det alltid til å være, siden det er sånn Bethesda er... De har ikke greid å fikse opp ett eneste av spillene de har lagd :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en død drage som ligger og flyter i gatene i Falkreath. Den vil ikke bli skjellett og bare ligger der. I dag var den sunket ned i bakken, så bare hodet stakk opp. Måtte stirre leeeenge før jeg skjønte hva det var :fnise:

Og i natt krasjet enda en drage med enn fjellknaus, den fikk ikke tid til å angripe meg en gang, den bare krasjet, falt ned og døde :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Jeg har en død drage som ligger og flyter i gatene i Falkreath. Den vil ikke bli skjellett og bare ligger der. I dag var den sunket ned i bakken, så bare hodet stakk opp. Måtte stirre leeeenge før jeg skjønte hva det var :fnise:

Og i natt krasjet enda en drage med enn fjellknaus, den fikk ikke tid til å angripe meg en gang, den bare krasjet, falt ned og døde :fnise:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt morsomt å se sambo sitt spill ha masse glitch og bugs. Har ikke opplevd en eneste feil med spillet. Ikke lagger det. Ikke noe drager som flyr gjennom fjell, ikke gulv som ikke blir lastet opp. Skjønner ikke helt hvorfor hans spill er helt buggete mens mitt er helt bugfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått over til pc, i påvente av at PS3-versjonen blir fikse. OM den blir fikset. Er det mulighet for å få pengene tilbake, så gjør jeg det, når den tid kommer.

I den anledning har jeg faktisk kjøpt meg ei mus! Sitter på laptop, så har ikke hatt bruk for det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg skal bytte over til PC jeg også, siden de har mye mer minne... Hvordan er spesifikasjonene på laptoppen din, og hvordan kjører og ser spillet ut i forhold til på ps3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer litt på om jeg skal bytte over til PC jeg også, siden de har mye mer minne... Hvordan er spesifikasjonene på laptoppen din, og hvordan kjører og ser spillet ut i forhold til på ps3?

Jeg har en toshiba Satellite L755D-13C:

6 GB RAM

AMD Quad-Core-prosessor A6-3400M APU med AMD Radeon™ HD 6540G2 Dual Graphics

640 GB HDD

Foreløpig har jeg bare spilt introen og laget meg en karakter, men det ser bedre ut enn på PS3. Fine detaljer og null lag.

Spillet kalibrerte selv ytelseinnstillinger, som ble satt til høy. Jeg har imidlertidig senket noen innstillinger for å ikke slite pcen helt ut og få kjørt spillet optimalt.

Skal forhåpentligvis spille endel ikveld, så kan komme med oppdatering etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge denne siden, så ligger de mellom 1.4-2.3 GHz.

Har egentlig ikke fått helt tak på disse flerkjerneprosessorene, dvs. om tallet som oppgis er for èn kjerne eller for alle samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du har 4 kjerner, hvor hver av dem er på feks 2 ghz da.

Hadde du giddi å sjekka på den siden her http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Hvor bra de mener du kan kjøre skyrim, så jeg har noe å sammenligne med? Min kom nesten halvveis til recomended. Prosessorne din er dårligere enn mine, men du har mye bedre skjermkort.

PS. Spiller man på PC, burde man laste ned en mod som gjør at spillet utnytter mer enn bare 2 GB av rammen. Jeg kan finne link, om du vil ha.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...