Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Spiller dere gjennom samme bruker?

Ja, men det bør ikke bety at filer skal bli slettet i hytt og pine. Har lest litt rundt på nettet, og var visst fler som hadde opplevd det samme :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det bør ikke bety at filer skal bli slettet i hytt og pine. Har lest litt rundt på nettet, og var visst fler som hadde opplevd det samme :/

Nei, det har jeg da ikke sagt.. Jeg spurte, fordi jeg og typen også har spilt på PS3en. Men da på hver sin bruker.

Det anbefales da, uansett type spill. Mye enklere å holde styr på lagringer, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg da ikke sagt.. Jeg spurte, fordi jeg og typen også har spilt på PS3en. Men da på hver sin bruker.

Det anbefales da, uansett type spill. Mye enklere å holde styr på lagringer, f.eks.

Det er uansett litt seint nå, med mindre det går an å overføre filer fra en bruker til en annen?

Ville uansett advare dere andre om det, siden jeg tydeligvis ikke er den eneste som har opplevd det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett litt seint nå, med mindre det går an å overføre filer fra en bruker til en annen?

Ville uansett advare dere andre om det, siden jeg tydeligvis ikke er den eneste som har opplevd det..

Vel, hvis dere tenker å spille flere ganger med ulike karakterer så er det ikke for sent!

Ei heller hvis dere kommer til å spille fremtidige spill samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva en kan bruke Azuras Star til?

Den fungerer som en utømmelig soul gem. Avhengig av hvem du gir den til, vil den enten kunne oppbevare dyresjeler (rosa/lilla krystaller) eller menneskesjeler (svarte krystaller).

edit: beklager, jeg mente ikke utømmelig. Men gjenbrukbar :) Dvs. at den ikke blir borte/ødelegges når du bruker den.

edit #2: Anbefaler å sjekke denne siden, om du har spørsmål relatert til spillet: http://www.uesp.net

Endret av Cervix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hvis dere tenker å spille flere ganger med ulike karakterer så er det ikke for sent!

Ei heller hvis dere kommer til å spille fremtidige spill samtidig..

Neida, det er et poeng til senere (nå skal det være sagt at jeg sluttet å spille WoW i 2008 og har ikke spilt etter det, det er stort sett samboeren min som spiller, og er vel også derfor vi ikke har kommet på å ha mer enn en bruker på ps3'en som jeg låner til det lille jeg har drevet med), men uansett mistenker jeg at dette med slettede filer kunne skjedd uansett. Mange spiller jo rpg med flere forsjellige characters, men det skal ikke mer enn en character til for at dette skal skje, ref. Det skjer pga autosaven. Åpenbart en "barnesykdom" på spillet.

Bare lurt å følge litt med på det. Vi klarer ellers fint å holde orden på filene våre, det var altså når denne tredje karakteren kom, at brukeren, konsollen, eller spillet ikke taklet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode blir det bare veldig knotete og mer tungvint å holde styr på andre sine lagringer, i tillegg til at jeg liker at autolagringene er mine og bare mine.

Men jeg skjønner ikke helt hvordan, med utgangspunkt i bare èn person per bruker, den siste lagringen skal kunne bli borte. Med mindre man bruker autolagring som siste lagring får man slår av spillet, burde det ikke være noe problem. Og de fleste (burde) lagrer vel "ordentlig" før man avslutter spillet. (hvis vi følger din forklaring)

Når jeg følger linken din, så ser jeg at dette nok ikke skjer alle. Og antakeligvis er tilfeldig hvem som rammes. Jeg har f.eks. spilt meg opp til lvl 34 eller noe, med endel lagringer bak meg (lager dog ikke ny lagring hver eneste gang jeg lagrer). Og jeg har ikke møtt på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode blir det bare veldig knotete og mer tungvint å holde styr på andre sine lagringer, i tillegg til at jeg liker at autolagringene er mine og bare mine.

Men jeg skjønner ikke helt hvordan, med utgangspunkt i bare èn person per bruker, den siste lagringen skal kunne bli borte. Med mindre man bruker autolagring som siste lagring får man slår av spillet, burde det ikke være noe problem. Og de fleste (burde) lagrer vel "ordentlig" før man avslutter spillet. (hvis vi følger din forklaring)

Når jeg følger linken din, så ser jeg at dette nok ikke skjer alle. Og antakeligvis er tilfeldig hvem som rammes. Jeg har f.eks. spilt meg opp til lvl 34 eller noe, med endel lagringer bak meg (lager dog ikke ny lagring hver eneste gang jeg lagrer). Og jeg har ikke møtt på problemet.

Det er greit nok at du ikke har møtt på problemet Cervix, men jeg fatter ikke hvorfor du kverulerer på det når det har forekommet hos andre. Jeg har aldri sagt at dette er noe som skjer alle, jeg har heller ikke bedt om å krangle. Jeg skrev et innlegg for å være snill og for å gjøre folk oppmerksom på problemet. Det var ikke for noe annet. Men da beklager jeg at jeg forsøkte å advare andre, det er jo ikke et problem du har, så da er det jo samma faen om vi andre må bruke flerfoldige timer på å ta igjen tapte spilletimer :nigo:

Samboeren min har da også levlet seg langt over lvl 13, men det er tydeligvis noe som skjer deromkring i enkelte tilfeller, som det kan være lurt å legge merke til når man er der med en eller annen character. Det er ikke annet jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok at du ikke har møtt på problemet Cervix, men jeg fatter ikke hvorfor du kverulerer på det når det har forekommet hos andre. Jeg har aldri sagt at dette er noe som skjer alle, jeg har heller ikke bedt om å krangle. Jeg skrev et innlegg for å være snill og for å gjøre folk oppmerksom på problemet. Det var ikke for noe annet. Men da beklager jeg at jeg forsøkte å advare andre, det er jo ikke et problem du har, så da er det jo samma faen om vi andre må bruke flerfoldige timer på å ta igjen tapte spilletimer :nigo:

Samboeren min har da også levlet seg langt over lvl 13, men det er tydeligvis noe som skjer deromkring i enkelte tilfeller, som det kan være lurt å legge merke til når man er der med en eller annen character. Det er ikke annet jeg sier.

What? Krangling? Kverulering? Jeg har da bare synset om hva som kan ha skjedd, utfra det du beskriver.

Og jeg har da heller ikke sagt at det var dumt av deg å gjøre andre obs på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Envy: Dette erfarte sambo noen få dager etter at spillet kom ut. Skulle lage ny karakter, (På PC.) og mye av lagringen forsvant. Han hadde en K. på lvl 26, men neste gang han spilte på den så var den nedi 20. Så en må være nøye med å lage ny save (bruke esc menyen) om en ønsker å ha alle data på plass. Autosave tar over alt om en ikke passer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Krangling? Kverulering? Jeg har da bare synset om hva som kan ha skjedd, utfra det du beskriver.

Og jeg har da heller ikke sagt at det var dumt av deg å gjøre andre obs på dette.

Det virket utvilsomt som kverulering når jeg leste det, som at "det er bare dere som er dumme som har det på samme brukeren, derfor skjedde det". Men utifra det jeg har lest på både norske og utenlandske forumer ser det ut til å bunne i autosaven, uansett hvor mange brukere man har.

Om vi vil "knote" med 4 forskjellige filer (2 til han og 2 til meg er ikke hjernetrim i mitt hode) så gjør vi det. Det burde faktisk fungere, ellers får Bethesda lage et skriv om det.

Men.. det er mye mulig at jeg bare er sur og gretten og tolker alt negativt pga kveldens tapte timer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Envy: Dette erfarte sambo noen få dager etter at spillet kom ut. Skulle lage ny karakter, (På PC.) og mye av lagringen forsvant. Han hadde en K. på lvl 26, men neste gang han spilte på den så var den nedi 20. Så en må være nøye med å lage ny save (bruke esc menyen) om en ønsker å ha alle data på plass. Autosave tar over alt om en ikke passer på.

Takk, "godt" å høre at vi er fler i samme båten, selv om det var en kjip båt å være i :gjeiper: Som sagt, får håpe de får fikset det snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virket utvilsomt som kverulering når jeg leste det, som at "det er bare dere som er dumme som har det på samme brukeren, derfor skjedde det". Men utifra det jeg har lest på både norske og utenlandske forumer ser det ut til å bunne i autosaven, uansett hvor mange brukere man har.

Om vi vil "knote" med 4 forskjellige filer (2 til han og 2 til meg er ikke hjernetrim i mitt hode) så gjør vi det. Det burde faktisk fungere, ellers får Bethesda lage et skriv om det.

Men.. det er mye mulig at jeg bare er sur og gretten og tolker alt negativt pga kveldens tapte timer ;)

Nei, det var i alle fall ikke ment som kverulering, i alle fall.

Hehe, det er mye Bethesda burde laget et skriv om :P Men nå er vi jo i praksis betatestere, så da blir det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Andre som gjør Thieves Guild? Synes den er veldig bra i dette spillet. :ninja:

Ferdig med den, eg syns slutt-oppdragene av moro, men begynnelse-oppdragene var kjipe. Oppdragene var mye bedre i Oblivion, eg likte at det var restriksjoner (ikkje lov å drepe f.eks) og litt meir utfordrende, men her kan man jo gjøre som man vil med mindre man får beskjed om noe annet :( Men eg føler det samme for DB.

Det problemet med ps3 er "kjent", eg tror eg veldig nylig leste ein artikkel om det, mange som var sure fordi save-filer hadde forsvunnet (eg tror det hadde med str. på fila å gjøre, når den blir for "stor" så slettes den, de skulle komme ut med ein fiks snart). Glad eg har xbox som bare er min, mannfolket måtte værsågod kjøpe sin egen :gjeiper:

Det er ein ting som er jysla irriterende. Når man skal kjøpe fleire av samme ting, f.eks health potions, så hopper man plutselig ned eit hakk, så om man ikkje følger med har man fort kjøpt ein annen potion enn den man var ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bethesda lager ikke spill som er ferdige, og de gir stort sett ikke ut mer enn 3 patcher, så spillene dems blir aldri friske.

Spiller man på pc, har man mulighet til å laste ned patcher som er lagd av privatpersoner, og de pleier stort sett å få orden på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Envy: Er det slik at dere lager en ny save hver gang dere saver, eller har dere skrevet over gamle saves?

For jeg har sett noen spillere som lager en ny save hver gang, og da er det ikke rart det blir fullt, og hvis jeg f. eks. skulle gjort det, hadde jeg hatt over 600 individuelle saves i Skyrim nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Envy: Er det slik at dere lager en ny save hver gang dere saver, eller har dere skrevet over gamle saves?

For jeg har sett noen spillere som lager en ny save hver gang, og da er det ikke rart det blir fullt, og hvis jeg f. eks. skulle gjort det, hadde jeg hatt over 600 individuelle saves i Skyrim nå.

Selvfølgelig saver vi over de gamle filene, er jo ikke helt skutt heller da. Vi har, som sagt, 2 filer hver, så det blir alt i alt 4 filer pluss autosavefilene.

Skaden er skjedd, og reparert. Jeg er over middels sikker på at dette ligger i en feil fra spillet sin side, ift autosavene. Det har jo, som jeg har referert til lenger opp her, tydeligvis skjedd med andre også, som bare har en bruker og en fil.

Er det bare jeg som syns kartene i spillet er veldig unøyaktig?

Jeg synes kartene er veldig bra jeg, så lenge jeg føler kartet kommer jeg alltid dit jeg skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...