Gjest Maneater Skrevet 14. november 2011 #21 Del Skrevet 14. november 2011 Menn er i større grad enn kvinner kapable til å skille sex fra følelser. Det er ikke nødvendigvis en motsetning mellom å ha en kjæreste man elsker, og samtidig føle det biologiske behovet for å ha seg med andre jenter. Dette er bare en populær teori for menn for å legitimere utroskap. Jeg kan selv skille mellom følelser og sex. Vi damer har fysiske drifter men det å være trofast er en beslutning man tar. Det er jo hundre ganger bedre å ta saken i egne hender dersom behovet blir for stort. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 14. november 2011 #22 Del Skrevet 14. november 2011 Takk Jo,og har selv opplevd ved mange anledninger at forlovede og gifte kvinner prøver seg på meg eller andre i min kameratgjeng. Men faktum er at menn i større grad kan skille sex og følelser. Og ja, jeg skriver faktum. Les deg gjerne opp på hormonet oxytocin. Oxytocin er et hormon som stimulerer til følelsesmessig sammenbundethet. Kvinner produserer mye av oxytocin når de har sex, men produserer lite, eller intet. Menn produserer også dette hormonet, hvordan skulle ellers kjærester ha knyttet seg til hverandre? http://en.wikipedia.org/wiki/Oxytocin 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 14. november 2011 #23 Del Skrevet 14. november 2011 Nå er det vel oftest sånn at menn bidrar med mye mer i forholdet enn kvinner, de gjør seg stort sett til fin pynt. De sier sjeldent noe morsomt eller interessant, og krever en stor dose oppmerksomhet. Er ikke rart menn tar til utroskap. Hvorfor er andre kvinner bedre da, når alle kvinner er sånn? Og hvorfor ikke heller lete som singel etter den mer spennende kvinnen, enn å være i forhold og samtidig lete? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 14. november 2011 #24 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg velger å se på dette fra en annen vinkel jeg... Hvorfor i all verden ønsker en mann/dame å bli i et forhold som tydeligvis mangler såpass at de velger å søke ut. Jeg kan skjønne at man blir i forholdet og angrer dypt om man begår en "julebordstabbe"..og det er en engangsaffære... Men hvorfor i all verden, og hvordan klarer man, å blir i sitt forhold og samtidig gi seg totalt til et annet menneske. Jeg skjønner det bare ikke.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #25 Del Skrevet 14. november 2011 Jo,og har selv opplevd ved mange anledninger at forlovede og gifte kvinner prøver seg på meg eller andre i min kameratgjeng. Men faktum er at menn i større grad kan skille sex og følelser. Og ja, jeg skriver faktum. Les deg gjerne opp på hormonet oxytocin. Oxytocin er et hormon som stimulerer til følelsesmessig sammenbundethet. Kvinner produserer mye av oxytocin når de har sex, men produserer lite, eller intet. Gjør mangelen på oxytocin mannen mindre intelligent også? Selv mener jeg nemlig at det er et gigantisk gap mellom å ha en evne til å skille sex og følelser, og det å ha den holdningen at det er greit å være komplett uærlig mot en man er glad i. Hvor er logikken? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonis Skrevet 14. november 2011 #26 Del Skrevet 14. november 2011 Menn produserer også dette hormonet, hvordan skulle ellers kjærester ha knyttet seg til hverandre? http://en.wikipedia.org/wiki/Oxytocin Ja, men de produserer langt mindre av det, som jeg skriver i posten min (som du siterte, og derfor forhåpentligvis leste). Kvinner produserer også testosteron, men de produserer langt mindre enn menn, og utviser derfor i langt mindre grad oppførsel som forbindes med testosteron. Try to keep up. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonis Skrevet 14. november 2011 #27 Del Skrevet 14. november 2011 Gjør mangelen på oxytocin mannen mindre intelligent også? Selv mener jeg nemlig at det er et gigantisk gap mellom å ha en evne til å skille sex og følelser, og det å ha den holdningen at det er greit å være komplett uærlig mot en man er glad i. Hvor er logikken? Jeg sier ikke at det nødvendigvis er etisk å være utro, og er selv fullstendig lojal mot min kjæreste, men dypt innebygget i oss menn er et behov for å forplante oss så mye som mulig for å spre genene våre. Dette reflekteres blant annet av at vi i større grad er kapable til å ha sex uten å bli følelsesmessig involvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NerdMedSverd Skrevet 14. november 2011 #28 Del Skrevet 14. november 2011 Utro menn sier de er gode kjærester, men så er de egentlig ikke det ;P;p,p;P,pP;P;PP; 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #29 Del Skrevet 14. november 2011 Nå er det vel oftest sånn at menn bidrar med mye mer i forholdet enn kvinner, de gjør seg stort sett til fin pynt. De sier sjeldent noe morsomt eller interessant, og krever en stor dose oppmerksomhet. Er ikke rart menn tar til utroskap. Hvis det er de eneste damene du får tak i så sier det mer om deg enn om partnerne du velger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #30 Del Skrevet 14. november 2011 Å få dama til og le, føle seg bra og vakker og være der for henne gjør meg til en god kjæreste. Utroskapet endrer ikke det faktum at jeg ellers har vært fantastisk mot henne. Det finnes nok av kjedelige, tiltaksløse partnere som holder seg trofast men ikke pleier forholdet, hva er egentlig værst? Du mangler bare det mest vesentlige i et forhold, og det er respekten for kjæresten din. Om du setter de andre tinge før dette, så sier det utrolig mye om deg selv som person. Jeg skulle heller hatt en kjedelig mann som hadde respekt for meg, enn en som gikk bak ryggen på meg og hadde seg med andre. Det verste i min verden er når den andre bryter tilliten og viser meg null respekt. Du vil i min verden aldri bli en god kjæreste, om du er utro. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #31 Del Skrevet 14. november 2011 Å få dama til og le, føle seg bra og vakker og være der for henne gjør meg til en god kjæreste. Utroskapet endrer ikke det faktum at jeg ellers har vært fantastisk mot henne. Det finnes nok av kjedelige, tiltaksløse partnere som holder seg trofast men ikke pleier forholdet, hva er egentlig værst? hmm... jeg får kjæresten min til å le, jeg får ham til å føle seg bra, kjekk, Mannen med stor M, jeg dytter opp hans ego i tillegg til at jeg alltid er en støtte for ham, så da kan jeg bare pule rundt på andre mannfolk samtidig da regner jeg med, det var nytt. Men siden jeg er en god kjærste på alle andre plan, regner jeg med at med "mannelogikk", så gjør det jo ikke noe om jeg så puler på heti og pleti utenom, jeg er jo en god kjæreste! Og jada, jeg lager mat til ham stort sett hver dag også, og handler og rydder og vasker av og til klærne hans. Men over til litt seriøst, du sier noe viktig som jeg tror du ikke var klar over engang: "Utroskapet endrer ikke det faktum at jeg ellers har vært fantastisk mot henne." Riktig, du HAR VÆRT en fantastisk kjæreste mot henne! Det at du var utro, blåste derimot alle dine andre gode gjerninger vekk som sand i ørkenstorm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 14. november 2011 #32 Del Skrevet 14. november 2011 Ja, men de produserer langt mindre av det, som jeg skriver i posten min (som du siterte, og derfor forhåpentligvis leste). Kvinner produserer også testosteron, men de produserer langt mindre enn menn, og utviser derfor i langt mindre grad oppførsel som forbindes med testosteron. Try to keep up. Så fordi (enkelte) menn har lyst til å pule rundt, fordi det er et biologisk instinkt, gjør at det er helt i orden? Menn skal slippe å måtte tenke, og bare la seg styre av instinktene? Nei, takke meg til en mann som evner å tenke midt oppi alle instinktene, og som har selvkontroll nok til å holde pikken i buksa, selv om han finner en annen kvinne attraktiv... Må jo være usedvanlig heldig, jeg, som har funnet en mann som mener at enkelte instinkter er til for å undertrykke, og som dermed ikke synes utroskap er det minste greit, uavhengig av om det er ham eller jeg det gjelder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2011 #33 Del Skrevet 14. november 2011 hmm... jeg får kjæresten min til å le, jeg får ham til å føle seg bra, kjekk, Mannen med stor M, jeg dytter opp hans ego i tillegg til at jeg alltid er en støtte for ham, så da kan jeg bare pule rundt på andre mannfolk samtidig da regner jeg med, det var nytt. Men siden jeg er en god kjærste på alle andre plan, regner jeg med at med "mannelogikk", så gjør det jo ikke noe om jeg så puler på heti og pleti utenom, jeg er jo en god kjæreste! Og jada, jeg lager mat til ham stort sett hver dag også, og handler og rydder og vasker av og til klærne hans. Men over til litt seriøst, du sier noe viktig som jeg tror du ikke var klar over engang: "Utroskapet endrer ikke det faktum at jeg ellers har vært fantastisk mot henne." Riktig, du HAR VÆRT en fantastisk kjæreste mot henne! Det at du var utro, blåste derimot alle dine andre gode gjerninger vekk som sand i ørkenstorm. Du liker å rakke ned på andre eller? dust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #34 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg sier ikke at det nødvendigvis er etisk å være utro, og er selv fullstendig lojal mot min kjæreste, men dypt innebygget i oss menn er et behov for å forplante oss så mye som mulig for å spre genene våre. Dette reflekteres blant annet av at vi i større grad er kapable til å ha sex uten å bli følelsesmessig involvert. Du svarte ikke på spørsmålet mitt, Adonisen ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #35 Del Skrevet 14. november 2011 Du liker å rakke ned på andre eller? dust På hvilken måte er dette å rakke ned på andre? Jeg syns AB gjorde en god jobb her, jeg, med å snu synsvinkelen. Litt frustrert i stilen kanskje, men ingen persontrakassering eller ukvemsord. Vær saklig når du svarer, Gjest! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2011 #36 Del Skrevet 14. november 2011 På hvilken måte er dette å rakke ned på andre? Jeg syns AB gjorde en god jobb her, jeg, med å snu synsvinkelen. Litt frustrert i stilen kanskje, men ingen persontrakassering eller ukvemsord. Vær saklig når du svarer, Gjest! OK, sjef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonis Skrevet 14. november 2011 #37 Del Skrevet 14. november 2011 Så fordi (enkelte) menn har lyst til å pule rundt, fordi det er et biologisk instinkt, gjør at det er helt i orden? Menn skal slippe å måtte tenke, og bare la seg styre av instinktene? Jeg vet ikke, det er faktisk et vanskelig spørsmål. Å kjempe mot sine naturlige innstinkter kan jo også ses på som uetisk mot seg selv, på lik linje med en homofil mann som ikke tør komme ut av skapet. Nei, takke meg til en mann som evner å tenke midt oppi alle instinktene, og som har selvkontroll nok til å holde pikken i buksa, selv om han finner en annen kvinne attraktiv... Må jo være usedvanlig heldig, jeg, som har funnet en mann som mener at enkelte instinkter er til for å undertrykke, og som dermed ikke synes utroskap er det minste greit, uavhengig av om det er ham eller jeg det gjelder. Bra for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonis Skrevet 14. november 2011 #38 Del Skrevet 14. november 2011 Du svarte ikke på spørsmålet mitt, Adonisen ?? Jeg er ganske sikker på at jeg gjorde det, om du var fornøyd med svaret er en annen sak. Hva er det du føler du ikke fikk svar på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #39 Del Skrevet 14. november 2011 OK, sjef You're welcome! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #40 Del Skrevet 14. november 2011 Du liker å rakke ned på andre eller? dust Kan du forklare hvor jeg i mitt innlegg rakker ned på andre? Og hvordan du mener deg selv bedre en meg, når det er du selv som tyr til å slenge dritt på ett nettforum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå