Gå til innhold

Utro, men påstår likevel de er en gode kjærester...

Sweet77

Anbefalte innlegg

Hei,

I det siste har det blitt opprettet flere tråder fra fortvilte menn. De har vært utro, stakkar, og lurer på om de skal fortelle det til dama eller ikke.

Vi har heldigvis et våkent forum med en hærskare av kvinner som flommer over disse mennene som en bølge, og sørger for at de både får passet sitt påskrevet og gir konstruktiv veiledning.

Det jeg bare ikke kan fatte, når jeg leser igjennom (og kommenterer) i disse trådene er at mannen - nesten uten unntak - greier den prestasjonen å stå og si at han fortsatt "er en god kjæreste"(!) for dama. Å være utro er, pr def, det MOTSATTE av å være en god kjæreste, da man har brutt det som (normalt) er betingelse nummer 1 for et godt kjæresteforhold.

Og det får meg til å lure. Hvilken merkelig logikk er det som raserer topplokket hos disse individene? Hvor kommer denne evnen fra til å fortrenge all logisk tankegang, og stå igjen med et verdensbilde som bryter med det i alle fall de fleste kvinner (og forhåpentligvis noen menn) anser som sunn fornuft?

Ser fram til svar. Og Adonis, du må veldig gjerne delta i - innspillene i tråden din om menns psyke var spektakulære :lur:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å få dama til og le, føle seg bra og vakker og være der for henne gjør meg til en god kjæreste. Utroskapet endrer ikke det faktum at jeg ellers har vært fantastisk mot henne. Det finnes nok av kjedelige, tiltaksløse partnere som holder seg trofast men ikke pleier forholdet, hva er egentlig værst?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem mente vel at de oppførte seg som en ordentlig og snill kjæreste når de møttes..

det er bare den lille haken ved det når dama snudde ryggen til...

generelt menn er dessverre lite til å stole på, men jaggu mæ oss kvinnfolk tar godt etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få dama til og le, føle seg bra og vakker og være der for henne gjør meg til en god kjæreste. Utroskapet endrer ikke det faktum at jeg ellers har vært fantastisk mot henne. Det finnes nok av kjedelige, tiltaksløse partnere som holder seg trofast men ikke pleier forholdet, hva er egentlig værst?

verst er det når hun finner ut om dobbeltspillet... da er skuffelsen er så enorm, og selvfølelsen så ille at man har lyst å henge seg med tanke på korsn f... kunne en ta så feil.. :(((

mens når hun går fra den tiltaksløse , vet hun at han var bare lat.. uten større dramatikk

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel oftest sånn at menn bidrar med mye mer i forholdet enn kvinner, de gjør seg stort sett til fin pynt. De sier sjeldent noe morsomt eller interessant, og krever en stor dose oppmerksomhet. Er ikke rart menn tar til utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg si at du VAR en god kjæreste, inntil du var utro.

Mens de som ikke pleier forholdet aldri har vært det.

Likevel, hvorfor bruker dere det at andre gjør en dårligere jobb i forholdet som et argument? Kan ikke se at andres dårlige arbeid har noe som helst å si for hvordan du gjør det i ditt forhold??

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil jeg si at du VAR en god kjæreste, inntil du var utro.

Mens de som ikke pleier forholdet aldri har vært det.

Likevel, hvorfor bruker dere det at andre gjør en dårligere jobb i forholdet som et argument? Kan ikke se at andres dårlige arbeid har noe som helst å si for hvordan du gjør det i ditt forhold??

Utroskap er ikke verdens undergang - folk er bare lært opp til å tenke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke legitimere utroskap ved å si "men jeg er jo ellers snill og god mot partneren min". Dersom man ellers er snill og grei, virker det bare falskt i kombinasjon med utroskap. En falsk fasade, rett og slett. Unner ingen det..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når noen sitter der og føler at hele deres verden er rasert, føler de seg bedre etter at du har fortalt dem at følelsene kun er basert på innlærte tanker?

Eller er det noe du forteller deg selv for å ha litt mindre dårlig samvittighet når du er utro?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er i større grad enn kvinner kapable til å skille sex fra følelser. Det er ikke nødvendigvis en motsetning mellom å ha en kjæreste man elsker, og samtidig føle det biologiske behovet for å ha seg med andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel oftest sånn at menn bidrar med mye mer i forholdet enn kvinner, de gjør seg stort sett til fin pynt. De sier sjeldent noe morsomt eller interessant, og krever en stor dose oppmerksomhet. Er ikke rart menn tar til utroskap.

pulevenninen blir jo bare til fin pynt hun også... tel og med en sånn en som man må gjemme.. og er det ikke egentlig det dere men vil ha??

pen, ikke for smart, ta seg av ungene, ta med øl, la dokker sjå kamp , gi sex, men ellers holde kjæft.. for det derre gnålinga om alt mulig vil dokk ikke høre.. dokk vil jo bare ha fred, og helst ikke for store krav mot dokker :) :) :) fakta faen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er i større grad enn kvinner kapable til å skille sex fra følelser. Det er ikke nødvendigvis en motsetning mellom å ha en kjæreste man elsker, og samtidig føle det biologiske behovet for å ha seg med andre jenter.

Ha ha, du blir bare bedre og bedre Adonis...

og det behovet tror du ikke kvinner har en gang i mellom? Jeg skal fortelle deg en hemmelighet: Kvinner er også utro...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, du blir bare bedre og bedre Adonis...

Takk :)

og det behovet tror du ikke kvinner har en gang i mellom? Jeg skal fortelle deg en hemmelighet: Kvinner er også utro...

Jo,og har selv opplevd ved mange anledninger at forlovede og gifte kvinner prøver seg på meg eller andre i min kameratgjeng. Men faktum er at menn i større grad kan skille sex og følelser. Og ja, jeg skriver faktum. Les deg gjerne opp på hormonet oxytocin. Oxytocin er et hormon som stimulerer til følelsesmessig sammenbundethet. Kvinner produserer mye av oxytocin når de har sex, men produserer lite, eller intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Jeg kan til en viss grad akseptere at mannen min er kjedelig men jeg ville aaaldri godta utroskap!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et biologisk behov for å være utro... Også kjent som manglende impulskontroll :lur:

Nei, jeg fatter ikke hvordan de kan påstå at de har vært "gode kjærester". Jeg har også vært sammen med en som oppførte seg helt fantastisk når vi var sammen, men som hoppet til sengs med hva som helst når vi ikke var det. Jeg er absolutt ikke enig i at han var en fantastisk kjæreste, fordi det han gjorde var ingenting annet enn å bedrive et råttent skuespill.

Og han påsto at det gjorde jo ingenting, for alle kom jo til å være utro en gang. HØH!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det handler ikke om å være en best mulig kjæreste, men om å være minst verst? En utro kjæreste er aldri en fantastisk kjæreste, alt det fantastiske blir falskt det øyeblikket du puler noen andre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er kanskje ikke verdens undergang for den som ER utro fordi denne kanskje ikke legger følelsene sine i det de gjør, mens for den som blir bedratt er det noe annet..

Denne vil tvile på seg selv, sine verdier, stille spørsmål ved om de selv er grunnen for utroskapen, stille spørsmål ved forholdet, tillitt, respekt - alle de grunnleggende tingene i det som får en til å føle seg elsket og verdsatt.

Kan egentlig ikke skjønne at det skal være så vanskelig å forstå og respektere at man ikke bedrar partneren sin. Ærlighet er alfa og omega i et livslangt forhold, også når man vet partneren ikke vil syns det man kommer med er helt ok - det er en del av pakken, det å kunne skanne åpent om tingene som opptar en. Dersom man vil ha et forhold der man kan sexe med andre bør man ha baller nok til å stå for dette fra dag en.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...