Gå til innhold

Feire Jul på hytten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma og pappa har bestemt seg for å ha julaften på hytten i år. Det er så utrolig teit. Hytten er langt oppå fjellet og langt vekke fra venner og sånn. Da blir jo det ikke noe koselig hjemme julestemning da, og vi trenger ikke pynte oss eller noe, fordi det er på hytta.

:klaske:

Noen som har gjort det før? Er det så koselig som de tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel opp til foreldrene dine hvor de feirer jul? Og opp til deg hvor du feirer jul? Jeg synes det er merkelig av et voksent (?) menneske å kalle foreldrene sine for teite basert på hvor de feirer jul.

Dette sagt, julefeiring på hytta er veldig koselig, det mener i alle fall jeg. Jeg og mannen feirer på hytta innimellom, i stedet for å dra til foreldre eller svigers. Og pynte oss gjør vi selvfølgelig, selv om vi ett år var bare to. Det gir en helt spesiell julestemning, selv om man selvfølgelig savner festen 2. dag og familieselskapene i romjulen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig av et voksent (?) menneske å kalle foreldrene sine for teite basert på hvor de feirer jul.

Jeg har da ikke kalt foreldrene mine for teite. Jeg sa at å feire jul på hytta var teit.

Og det er ikke bare foreldrene mine som skal feire der. De har bestemt seg for at de vil, og så har de fått med seg resten av familie. Så da må jeg dit også hvis jeg vil feire jul i det hele tatt. Jeg har ikke valg. Ikke hvis jeg vil feire jul, noe som jeg vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvor høy standard hytta har. Foreldrene mine sin hytte hadde det vært vanskelig å feire jul på, det er nesten 1 km fra parkeringsplass til selve hytta, det er ikke innlagt vann, ovnen drives av gass og kan ikke reguleres ordentlig (umulig å lage ribbe, og ikke mulig å få plass til den engang), det er veldig dårlig plass der etc. Men på en hytte med vann og normal standard er det jo mindre problem.

Jeg hadde ikke likt å feire på hytta. Liker best å være her i Oslo og feire hos foreldrene mine som vi har gjort hele livet mitt. Selv om jeg er 30 nå er jeg ikke klar for SÅ annerledes jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hytta vår er på Kvamskogen (en time fra Bergen). Vi må på ski til hytta. Og det er noe rart med strømmen så hvis vi bruker steke ovn og noe annet samtidig, slår strømmen seg av. Jeg aner ikke hvordan de skal få til å lage pinnekjøtt og sånn der. Dessuten kan det hende at vannet fryser om vinteren. Tenk om toalettet fryser på julaften. Det blir morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde syns det var fantastisk! Hadde jeg bare hatt en hytte, så skulle jeg nytt stillheten, familien og julefreden der ofte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Vi skal feire jul på hytten på fjellet i år, som har vi gjort 4-5 ganger før. Jeg synes det er kjempekoselig. Avslapping, ro og fred, snø, skiturer, god mat og drikke, familiesamvær, brettspill, julepynt og alt som hører julen til. :nisse: Det er kun meg, mine foreldre min lillesøster og hundene som er der i 5 dager, og vi storkoser oss. Pynter oss til julekvelden gjør vi og, men ellers går det i stilongs og ullgenser :nigo:

Prøv å ha en positiv instilling til det, så er jeg ganske sikker på at du får en koselig jul på hytten :Nikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hytte med innlagt strøm, men ikke innlagt vann, og kjøkkenet er en liten krok med en halvmeter benk, komfyr og kjøleskap. Vi har laget ribbemiddag for 10 personer og tatt oppvasken etterpå ved å koke vann i vannkoker. Alt går, bare man vil. Og selvfølgelig pynter man seg, selv om man er på hytta!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nydelig ut. Hvor lenge skal dere være der? Jeg ser ingen av vennene mine i jula, og det gjør absolutt ingenting. Jula er en fin familietid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jul på hytta er det beste! vi skal det i år igjen, fjorten stk fra elleve til femtiseks. blir toppen. tidlig opp, ut på ski, lunsj ute, hjem om kvelden, god middag foran peisen, badstu, jacuzzi på terrassen, risk, kortspill, god drikke, skål og kos og hygge. repeat neste dag. og neste. ikkeno som slår hytta as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har feiret jul på hytta på fjellet, og det var fantastisk fint.

Annerledes men mye fredeligere enn hjemme.

Du overlever..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres kjempe koselig ut! :) Tenk på den julestemningen da, og besides.. Du skal vel ikke være med vennene dine på julaften..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo prøve det ut iallefall en gang før man kan si om det fungerer eller ikke. Personlig kan jeg godt tenke meg en virkelig stille jul en gang. Forhåpentligvis med masse snø og alt som hører til. Men, jeg ville ha begrenset det til perioden lille julaften og 2. dag jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire jul på hytten i år, og jeg gleder meg som en liten unge! Garantert snø, fyr i peisen, nydelig lukt av pinnekjøtt...åhh, det blir såå koselig! Vi pynter oss like fint som om vi skulle vært hjemme. Vi må også gå på ski til hytten, eller vi leier en scooter, hvis vi har mye å bære på. Syns det er en koselig start på turen. Syns du skal gi det en sjanse, tror du får det kjempe koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres veldig koselig å feire jul på hytta, mange jeg kjenner gjør det. Faktisk så høres det svært behagelig ut å slippe noen av de ørtogførti middags- og kaffebesøkene og samlingene med venner, her i gården går det stort sett i ett fra lille julaften til nyttårsaften :daane:

Bare tenk på den herlige julefreden som senker seg der oppe på fjellet, ahh! :rodmer: Jeg hadde tatt med gode bøker og bare nytt roen og stillheten. Kun avbrutt av deilig mat, brettspill og annen kos med de nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skulle ønske vi hadde anledning til å feire julaften og gjerne hele romjula på hytta. Dessverre går det ikke pga alle tradisjonene vi er bundet opp til og som foregår der vi bor, med min familie en av dagene, hans familie en annen dag, fast vennemiddag en dag, og aktiv deltakelse i romjulskonserter to ulike dager fordi han er musiker.

Og der var den jula over! Jeg synes jula er blitt litt for mye av et stressopplegg for oss, og lurer på hvordan vi kan begrense det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhvert år så lenge jeg kan huske har vi feiret jul på hytta og det er der jeg har de beste juleminnene:) Nå er vi jo rundt 18Stk fordelt på to hytter så vi er ganske mange da og vi stooorkoser oss,fra småbarn til besteforeldre i 70 årene,vi har hatt noen fantastiske julefeiringer der! Har også feira nyttår noen ganger på hytta, både med familie og venner og kjæresten og det har vært konge!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes koselig ut! Å starte turen med en skitur med oppakning må da bare være helt fantastisk :)

Får dere kokt pinnekjøttet, kan dere grille det på peisen etterpå hvis dere ikke har stekeovn med grillfunksjon der. Blir kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...