Gå til innhold

Jeg er så fortvilet....

Solstrålen

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fortvilet over meg selv nå...

Sitter til halsen i skolearbeid men orker ingen ting.. Er trøtt og sliten og har vondt over alt, har hodepine hele dagen og har mest lyst å bare ligge under dynen hele dagen.. Sover iallefall 12 timer hver natt, helst 14..

Har en jævlig eksamen på mandag som jeg fra før ikke har sjans til å gjøre det bra i! Har jo et svakt håp om å iallefall stå, men jeg vet det ikke er så veldig mye å håpe på da... Ser F'en ligge klar å vente på meg.. Men når jeg nå får brekninger bare av å se bøkene til faget, og når jeg åpner de, ikke klarer å få med meg noe, så SLITER JEG!

Har en semesteroppgave som skal inn om litt over en uke, og det går også veeeeeeeeeeldig treigt.. ALTFOR treigt.. Klarer rett og slett ikke å konsentrere meg... Åh, jeg som har så lyst å gjøre det bra i dette faget her..

Jeg er ikke deppet, for det har jeg vært maaange vintre før.. Jeg er bare utrolig trøtt og sliten og ukonsentrert..

Noen som kan hjelpe meg med tips??? Hva kan jeg gjøre for at dette semesteret ikke skal være like bortkastet som det forrige?? (feil fagvalg, så det blir jo ikke det samme..)

Hjalp å få syte litt :roll: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen gode råd dessverre, men kjenner igjen følelsen. Noen ganger bare er det sånn. Andre ganger er man motivert og energifull. Men kanskje du skulle sjekke om du mangler vitaminer eller er syk, gravid eller noe? B12 mangel, jernmangel e.l? Prøv å gi deg selv belønning hver gang du gjør litt :wink: Så får du sakte men sikkert kommet fremover.. Er du sikker på at du liker faget du studerer? jeg syns det har vært trått i høst selv, og følt det sånn som du sier, men det er nok mye fordi jeg likte emnet jeg hadde forrige semester mye bedre...

Vi får tilgi oss selv at vi er sånn noen ganger Solstrålen, vi er jo bare mennesker og ikke ideal-vesener :roll:

Var kanskje ikke så mye hjelp dette her, men sender deg en stoor trøsteklem :trøste:

ps. Kunne høres ut som depresjon også ja, men du kjenner det best selv. Særlig siden du har opplevet det før.

Hilsen meg som også har vært mye deprimert..håper det ikke er depresjon som plager deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I og forseg godt å høre om noen som sitter i samme situasjon skulle egentlig lest nå, men det går så trått... Har jo funnet ut at jeg er feil person på feil sted og bytter helt beite etter jul og det gleder jeg meg til, men må jo helst stå i noen fag i år likevel da for å ikke få lånekassa på nakken... Hadde eksamen i går, tror det holdt akkurat til å stå, men den på tirsdag derimot... Grøss og gru... Mitt tips er å prøve å lese litt, sett opp en plan for hva du har tenkt å få lest den dagen (pleier å funke på meg, ikke så bra for tida... :(

Ellers er det bare å krysse fingra!

Gjør det for deg jeg! Vet hvordan du har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord *soul* :blomst:

Nei, jeg tror ikke det er depresjon, iallefall ikke noe stort noe.. Sliter veldig med vinteren og at det er mørkt og uffent ute.. Har gjort det i flere år, er bare så kjipt at det alltid setter inn i eksamensperioden..

Jeg liker vel ikke akkurat dette faget jeg skriver semesteroppgave i så himla godt egentlig.. Men det er helt greit og egentlig ganske lett.. Har til nå gjort det bra, så jeg hadde håpt å ikke falle så langt ned på skalaen etter semesteroppgaven..

Jeg tar vitaminer, drikker melk og spiser sunt.. Prøver å gjøre det jeg kan for å ikke få disse nedturene.. Men men.. det måtte nesten komme.. Har bare noen få dager igjen nå, så skal jeg reise nedover til familien min og feire deilig rolig jul :hjerte: Det er god belønning..

Jeg har prøvd å jobbe i noen timer nå, men blir bare så forvirret over all informasjonen og stresser mer enn nødvendig.. Tenkte jeg skulle ta meg en liten gåtur og få litt frisk luft nå.. Gå innom butikken på vei tilbake og kjøpe meg en flaske brus og noe god te.. Så får jeg prøve en gang til

Takk igjen *soul* :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk lillema..

Er så vondt når det er sånn..

så trist at du har valgt feil.. Håper du finner ut hva du vil!

Jeg er helt bombesikker på mitt valg, så jeg prøver å se framover.. At dette bare er et steg på veien liksom..

Takk til dere begge :hjerte:

Skal jobbe litt for dere nå da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjelder det bare å kjempe seg gjennom det! Og det ingenting å synes synd på meg for, har blitt kjent med mange nye, innmari koslige mennesker, blitt innmari glad i trondheim (att æ reise fra dæ...) og lært meg selv bedre å kjenne!

Av erfaringer blir man rikere og sterker! det er nå min ting! ;) og jeg er sikker på at det ordner seg for deg!

Lykke til!

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter selv med stort søvnbehov og det er ingen god kombinasjon med eksamensperiode. Heldigvis er en eksamen over og jeg er ganske sikker på at det gikk greit. Men jeg har en stor og vanskelig igjen. Jeg har så vanskelig for å disiplinere meg, og så er det lett å fokusere på hva man ikke har gjort og det man ikke kan fremfor det motsatte.

Har dessverre ingen visdomsord eller råd annet enn at vi er mange i samme båt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig Solstrålen! Så flink du har vært som har jobbet litt, tror det er lurt å gjøre sånn som du gjorde - gå seg en tur og kjøpe seg litt belønning og unne seg pauser :wink:

Lykke til med eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...