Gå til innhold

RASISTER


Gjest Mari

Anbefalte innlegg

Brent barn skyr ilden…

Jeg har også truffet mange hyggelige somaliere. Skulle jeg derimot sagt noe generelt om somaliere i Oslo, ville det ikke vært så positivt. Det er mitt inntrykk, min opplevelse og erfaring av somaliere. Jeg har også et dårlig inntrykk av folk fra Førde. Det er sikkert noen hyggelige mennesker i Førde også, men når alle jeg har møtt i Førde og fra Førde har vært drittsekker er det lett å generalisere.

Min oppfatning av somaliere er at de som har utdanning før de kommer hit, får seg jobb, studerer, går på skole, etc. klarer seg bedre enn de som var/er analfabeter, ikke jobber, ikke vil jobbe. Jeg har bedre inntrykk av somaliere som bor i mindre byer eller bygder enn dem som bor i Oslo. Jeg tror det er lettere å bli integrert på en mindre plass. Det norske samfunn og norske velferdsordninger går dårlig overens med den somaliske kulturen. Det sier jo somaliere selv også. Mange vil rett og slett ikke jobbe, og hvorfor skal de det når de får penger for å gjøre ingenting? Hvilke jobber kan du få når du ikke har utdanning, kanskje ikke kan lese eller skrive og snakker dårlig norsk? Det er jobber de anser for å være slavearbeid og nekter å gjøre. Kall meg gjerne rasist. Det gjør meg faktisk ingenting. Det ordet har uansett mistet sin betydning, men du kan jo ikke nekte for at den somaliske kulturen er veldig annerledes enn den norske. Det er som regel en grunn til at noen får et dårlig rykte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian

...sikker på du ikke forveksler uttrykkene "Rasist" og "Realist" ??

Litt lei av å bli dømt som rasist fordi jeg er realist...

Hvis folk vil kalle oss for rasister, så får de bare gjøre det da. Om det 20 år er det et hedersord. Med så mye bråk og opptøyer som muslimene steller i stand i Europa, aner man at det er en trykkoker uten sikkerhetsventil som det bare er et tidsspørsmål før eksploderer. Norge ligger noen år etter, men vi ser det her og. Det er ikke lenge siden en brannbil på utrykning ble ranet på Tøyen i Oslo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...