Gå til innhold

RASISTER


Gjest Mari

Anbefalte innlegg

Hva faen er det med dere som tar alle somalere under en kam???? Mesteparten av mine venner er somalere og det finnes ikke snillere mennesker en dem!!! Nå får folk ta seg sammen og inse at man ikke kan dømme en hel gruppe!! vedder på at dere som er imot somalere ikke kjenner noen engang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Somaliere i Norge er den minst Vi så det samme da vietnamesere kom til Norge.........................................

Hva skjedde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Hva faen er det med dere som tar alle somalere under en kam???? Mesteparten av mine venner er somalere og det finnes ikke snillere mennesker en dem!!! Nå får folk ta seg sammen og inse at man ikke kan dømme en hel gruppe!! vedder på at dere som er imot somalere ikke kjenner noen engang!!

Buhu, noen liker ikke piratvennene mine......

Det feiler ikke meg eller noen andre noe som helst. Når jeg, og ganske mange andre, observerer at somaliere er den innvandrergruppen i Norge som er desidert vanskeligst å integrere, står bak flest overfallsvoldtekter og trygdesvindel.... ja, da blir det som det blir.

Jeg jobbet tidligere sammen med litt rasistisk kar ( mot nordmenn, og norske kvinner ) fra Liberia. Han fortalte meg at Somaliere er mislikt av samtlige afrikanere som selv ikke kommer fra Somalia. Hans dom over folket var rett og slett; et krminelt land.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare hvite som misliker somaliere. Venninnen min er mørk og hun sier at Afrikanere generelt ikke liker dem. Jeg for min del har ikke noe mening om saken. Jeg har ikke møtt noen somaliere før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv inder, lite rasist og stort sett imøtekommende. Liker å se mennesker som individer i stedenfor folkegrupper. Somalere er likevel den gruppen jeg har dårligst inntrykk av. Jeg håper inderlig at jeg en dag treffer på en somaler som kan forandre det, men foreløpig har det ikke skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke rasist, men jeg vil si at jeg har sunn skepsis til alt. Da mener jeg norske, svenske, finske, polske, somalske, pakistanske og alle andre.

Jeg har venner som er somalere også, noen er kjempegreie, andre er akkurat det motsatte. Akkurat som med oss hvite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er skeptisk til den somalske kulturen som media påstår somalske menn har, som tygging av katt heile dagen når barna er ute eit eller anna sted og oppdrar seg sjølv. Det er ikkje sikkert at det er sant sjølv om media ytrer det bildet til oss, men å vær skeptisk til noe er ikkje det same som å vær rasist, eg synest alle menneskjer fortener å bli behandla med respekt, verdighet og toleranse. Eg er like redd for å bli voldtatt av kvite menn som svarte når eg går heim får byen (bur i sentrum, blir litt teit å ta taxi to-tre gater)

Eg tror rasismen går begge veier, der er også rasist å tro at alle nordmenn er rasistar. Det som mest går igjen sjå folk i Norge er at di liker privat livet sitt, liker å sitte inne å leine, liker ikkje å snakke så mye med folk eller bli kjent med nye folk. Mulig det er sosialantropologisk etter som norge var under Sverige og Danmark i så mange år, folkeånden er kua.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tygging av katt heile dagen

SPISER de katter? Mjau!

Khat eller kat (Catha edulis) er det det heter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er det med dere som tar alle somalere under en kam???? Mesteparten av mine venner er somalere og det finnes ikke snillere mennesker en dem!!! Nå får folk ta seg sammen og inse at man ikke kan dømme en hel gruppe!! vedder på at dere som er imot somalere ikke kjenner noen engang!!

Du skjærer jo faktisk folk over en kam i og med at du kaller dem rasister, hvis de skulle finne på å mene at somaliere ikke er den beste gruppen minoriteter i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot.

EDIT:

Du sier du "vedder" på at ingen som er rasister har utenlandske venner faktisk... Trodde man brukte det på barne- og ungdomsskolen jeg.

Endret av Rastl0s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blitt drapstruet av en Somaler, hans landsmenn som var vitner sa jeg måtte ringe politiet fordi fyren var troende til å gjøre det. Derimot kunne de ikke vitne for da ville de bli utestengt fra det Somalske miljøet. Det sier vel litt om nesten hele folkegruppen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, naive nordmenn som importerer titusenvis av folk fra u-land som aldri kan integreres. Vi blir visst ikke fornøyd før samfunnet er fullstendig rasert.

Pussig at Norge har tatt mål av seg til å være den nasjonen i den vestlige verden med høyest innvandring fra den 3. verden, folketallet tatt i betraktning. Hvilken genial politiker fikk den ideen ?

Selv har jeg sluttet å hisse meg opp over dette, vi får det samfunnet vi fortjener.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, naive nordmenn som importerer titusenvis av folk fra u-land som aldri kan integreres. Vi blir visst ikke fornøyd før samfunnet er fullstendig rasert.

Pussig at Norge har tatt mål av seg til å være den nasjonen i den vestlige verden med høyest innvandring fra den 3. verden, folketallet tatt i betraktning. Hvilken genial politiker fikk den ideen ?

Selv har jeg sluttet å hisse meg opp over dette, vi får det samfunnet vi fortjener.

Ap og SV får samfunnet de fortjener, mens de andre får bare lide uten å ha bidratt eller ønsket dette for seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva faen er det med dere som tar alle somalere under en kam???? Mesteparten av mine venner er somalere og det finnes ikke snillere mennesker en dem!!! Nå får folk ta seg sammen og inse at man ikke kan dømme en hel gruppe!! vedder på at dere som er imot somalere ikke kjenner noen engang!!

...sikker på du ikke forveksler uttrykkene "Rasist" og "Realist" ??

Litt lei av å bli dømt som rasist fordi jeg er realist...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme, naive nordmenn som importerer titusenvis av folk fra u-land som aldri kan integreres. Vi blir visst ikke fornøyd før samfunnet er fullstendig rasert.

Pussig at Norge har tatt mål av seg til å være den nasjonen i den vestlige verden med høyest innvandring fra den 3. verden, folketallet tatt i betraktning. Hvilken genial politiker fikk den ideen ?

Selv har jeg sluttet å hisse meg opp over dette, vi får det samfunnet vi fortjener.

Fjordgutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sikker på du ikke forveksler uttrykkene "Rasist" og "Realist" ??

Litt lei av å bli dømt som rasist fordi jeg er realist...

Det er lett å forveksle ordene. Begge to begynner med samme bokstav R. I tillegg kommer alle de som ikke vet hva å være rasist betyr. Ikke tenk på det, du. Du vet at du ikke er rasist, men de andre ikke vet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er det med dere som tar alle somalere under en kam???? Mesteparten av mine venner er somalere og det finnes ikke snillere mennesker en dem!!! Nå får folk ta seg sammen og inse at man ikke kan dømme en hel gruppe!! vedder på at dere som er imot somalere ikke kjenner noen engang!!

Jeg jobber i fengsel. Mange av de kriminelle er innmari ålreite folk, men det undergraver ikke det faktum at de er kriminelle.

Joda, somalere kan sikkert være gode venner å ha, men de uansett dessverre dårlig tilpasset det norske samfunn. Det er ikke rasistisk å konstatere fakta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...