AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #1 Del Skrevet 13. november 2011 Noen som har vært i denne situasjonen? Hva ville du gjort? Jeg har aldri vært typen som elsker babyer, aldri sett frem til å bli mor, jeg har dumpet flere kjærestekandidater gjennom årene fordi de hadde store planer om hjemmeværende dame og en stor ungeflokk. Samtidig er jeg ikke imot tanken på å få barn, men jeg vil være sikker på at det faktisk er det rette valget, med den rette mannen. Jeg er 30, min mann nærmer seg 40. Han vil ha barn. Men samtidig vil han helst slippe å prate om barn. Han har omtrent 0 interesse av å diskutere oppdragelse, økonomi, navn, familieforhold, omveltninger i fritiden, utfordringer for parforholdet, etc - han mener at alt "går seg til" uansett. Han synes det er helt flott om vi kutter prevensjonen i morgen, men samtidig har han stor forståelse for at jeg synes det er altfor tidlig. Og, helt ærlig, jeg blir GAL! Jeg vil ha et likestilt forhold, ikke ett der mannen har barn bare for å vise frem til kollegaene. Han SIER at han kommer til å delta, skifte bleier, ta nattevåk og så videre, men samtidig legger han seg flat for den minste innvendig fra min side. Han har også et utrolig travelt liv der vi til tross for at vi er samboere får max en kveld i uka sammen. Dette er også en mann som normalt har sterke meninger om det meste, så hvorfor er han så utrolig uinteressert i sine egne barn?!? *sukk* I teorien skulle vi begynne å prøve om en måneds tid... Men mistenker at det blir satt på vent igjen på ubegrenset tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 13. november 2011 #2 Del Skrevet 13. november 2011 Det høres ut som dere har endel ting å diskutere før dere bestemmer dere. Og hvis han er så opptatt at han ikke har tid til å være hjemme mer enn en dag i uken ville jeg tenkt meg godt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #3 Del Skrevet 13. november 2011 Dere bør jo kunne diskutere sånt - til en viss grad i hvert fall... noen ting er kanskje vanskelig for en mann å forestille seg på forhånd, men feks litt om barneoppdragelsesprinsipper, og prioritering av tid dersom man får barn, det bør man absolutt snakke om. Når det gjelder oppdragelse tenker jeg at man får et visst inntrykk i andre situasjoner også, men det er jo lurt å snakke om det likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 13. november 2011 #4 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg ville aldri planlagt barn med en som nekter å snakke om noen av faktorene rundt. Tenk om det viser seg at dere har helt forskjellig syn på barneoppdragelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utlogga nå Skrevet 16. november 2011 #5 Del Skrevet 16. november 2011 Vi har ikke planlagt slike ting som oppdragelse. Her bestemte vi oss for å få barn uten å ha prata om hvilke verdier vi har tenkt å putte på ungen. Nå når jeg er gravid dukker disse samtalene opp. Kanskje lettere å forholde seg til når det er mer virkelig! Mannen min har begynt å snakke om omprioriteringer av tid og levesett i takt med den voksende magen. Og vi kommuniserer nå om hvordan vi skal oppdra barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå