Gå til innhold

Ut å bevege på stjerten


AaaaK

Anbefalte innlegg

Jeg er fryktelig glad i å gå tur i skogen. Først og fremst gå tur, for da holder jeg ut litt lenger og får nyte litt avstand fra samfunnet så lenge jeg vil :) Men hender også at jeg løper. Når jeg sier hender mener jeg kanskje en gang annenhver uke. Uansett... Det jeg lurer på er om det egentlig kan hjelpe til å stramme opp i områder som alle kvinner/damer/jenter (kall oss hva du vil) har komplekser med; mage, hofte, bilringområdet? Jeg har i allefall fryktelige komplekser for dette området mitt og vil gjerne stramme opp... Men kan jeg det ved å gå turer som jeg faktisk elsker? Hvis jeg går 1 time 4 ganger i uka f. eks. Hjelper det noe?

Skjønner at det kan ta lenger tid enn hvis jeg starter med hardtrening, men da bare mister jeg motivasjonen, og da tar det jo lang tid i seg selv å få den på plass igjen.

Ps. "I sakte tempo" er jo ikke sant. Går jo fort. Men det blir jo saktere enn jogging

Endret av AaaaK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer til å hjelpe deg mye, spesielt om du går i terreng.

Med sekk på ryggen kan du forbrenne enda mer.

Jeg la på meg 7 kilo på et par måneder da jeg begynte å gå 2-3 kilometer mindre om dagen, - så jeg vil anta at det har omtrent motsatt effekt på deg.

Viktig å finne en form for trim som man liker!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig glad i å gå tur i skogen. Først og fremst gå tur, for da holder jeg ut litt lenger og får nyte litt avstand fra samfunnet så lenge jeg vil :) Men hender også at jeg løper. Når jeg sier hender mener jeg kanskje en gang annenhver uke. Uansett... Det jeg lurer på er om det egentlig kan hjelpe til å stramme opp i områder som alle kvinner/damer/jenter (kall oss hva du vil) har komplekser med; mage, hofte, bilringområdet? Jeg har i allefall fryktelige komplekser for dette området mitt og vil gjerne stramme opp... Men kan jeg det ved å gå turer som jeg faktisk elsker? Hvis jeg går 1 time 4 ganger i uka f. eks. Hjelper det noe?

Skjønner at det kan ta lenger tid enn hvis jeg starter med hardtrening, men da bare mister jeg motivasjonen, og da tar det jo lang tid i seg selv å få den på plass igjen.

Ps. "I sakte tempo" er jo ikke sant. Går jo fort. Men det blir jo saktere enn jogging

All mosjon vil hjelpe deg. Til syvende og sist er det kalori inn-kalori ut som vil avgjøre om du går ned i vekt. Vil du i tillegg brenne ekstra fett vil det selvsagt lønne seg å trene kardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...