Gå til innhold

Hvorfor tar kvinner pirattaxi i Oslo?


Bernardette

Anbefalte innlegg

Jeg synes i utgangspunktet at pirattaxi høres ut som et risikoprosjekt, men s vet vi heller ikke grunnen til at hun valgte å gjøre det. Kanskje var det ingen vanlige taxier der akkurat da, kanskje hun følte at det var skummelt å forbli der hun var av ulike grunner

Sentrum flommer over av taxier natt til lørdag og natt til søndag. Og er det ikke taxier så er det som regel fordi det er lang taxikø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker dere hvis jeg beskriver dette:

- Pirattaxi.

- Utelandsk mann med gebrokkent norsk.

- Sikkert "sjarmerende".

Billig, rask og problemfri transport hjem. :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Nei, så klart ikke!

Men det virker ganske åpenbart at de to jentene som i natt tok den pirattaxien der det gikk galt tenkte noe i disse baner. Siden de tok pirattaxi i stedet for taxi eller sågår 37 eller N54-bussen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dunderungen

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre voldtektene, men jeg syns kvinner burde ta sine forholdregler når de skal ut på byen. Spesielt nå som det er utrygt å gå i gatene.

Som eksempler..

- Ta med skifte tøy til hjemturen, eller en lang kåpe som dekker det meste

- Ta offentlig transport midler, der det vil være en del mennesker/eller ta transport samlet med venner.

- Gå i grupper sammen med venner.

Må egentlig si at det er idioti å ta pirat taxi, i forhold til hva som foregår, og alle er(eller burde..) klar over det. Selvfølgelig føler jeg med ofrene, ingen fortjener å bli voldtatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så klart ikke!

Men det virker ganske åpenbart at de to jentene som i natt tok den pirattaxien der det gikk galt tenkte noe i disse baner. Siden de tok pirattaxi i stedet for taxi eller sågår 37 eller N54-bussen...

37 og N54 bussen? Går de døgnet rundt?

Rundt hele Oslo, eller bestemte strøk bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Oslo har utvidet kollektivtilbudet betraktelig på natterstid, ved at enkelte ruter går fast hele døgnet. Mer info finner du på trafikanten.no

Edit: Nattbusstilbudet

Endret av Wolfmoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke satt meg inn i en pirattaxi om det var "nå om dagen" eller "tidligere" eller "senere" og jeg skjønner ikke jenter som gjør det, iallefall ikke reiser alene eller videre når de andre har gått av.

Syns ikke det handler om å være "tøff" eller "skal ikke kamme alle under en kam" men heller stein stokk dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med slike artikler er at at lumper alle pirattaxier i samme båt. Jeg hadde aldri satt meg inn i en pirattaxi med en fremmed, men hadde nok enklere akseptert å bli kjørt av en venn eller venn av en venn som kjørte for å tjene litt ekstra penger.

Hver helg er det drøssevis av "kjører, ring #, 25 kr per person sålenge det ikke er for langt" meldinger på facebook. Dette er blir klassifisert som pirattaxi...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med slike artikler er at at lumper alle pirattaxier i samme båt. Jeg hadde aldri satt meg inn i en pirattaxi med en fremmed, men hadde nok enklere akseptert å bli kjørt av en venn eller venn av en venn som kjørte for å tjene litt ekstra penger.

Hver helg er det drøssevis av "kjører, ring #, 25 kr per person sålenge det ikke er for langt" meldinger på facebook. Dette er blir klassifisert som pirattaxi...

Venner og personer som venner går gode for er jo noe helt vilt annet enn en totalt fremmed iraner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner og personer som venner går gode for er jo noe helt vilt annet enn en totalt fremmed iraner.

Det er jo det poenget mitt er.. De fleste pirattaxiene er ikke fremmede iranere, det er bekjente. Jenter er blitt livredde for å sitte på med venner av venner, fordi de har hørt at pirattaxier er ekstremt farlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det poenget mitt er.. De fleste pirattaxiene er ikke fremmede iranere, det er bekjente. Jenter er blitt livredde for å sitte på med venner av venner, fordi de har hørt at pirattaxier er ekstremt farlige.

Åja.

Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det er jo det poenget mitt er.. De fleste pirattaxiene er ikke fremmede iranere, det er bekjente. Jenter er blitt livredde for å sitte på med venner av venner, fordi de har hørt at pirattaxier er ekstremt farlige.

Vel, jeg ville aldri ha funnet på å kalle det du snakker om pirattaxi i utgangspunktet, og jeg tviler på at de fleste jeg kjenner ville gjort det heller.

Personer venner går god for, som man i tillegg kjenner identiteten til er vel ikke det noen frykter mest her i verden? Uavhengig av hva media skriver:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 og N54 bussen? Går de døgnet rundt?

Rundt hele Oslo, eller bestemte strøk bare?

37-bussen går døgnet rundt, gjennom hele natten. N54 går hver halvtime til kl. 04. De har begge faste ruter.

Begge disse går i retning St. Hanshaugen, der den 18-år gamle jenta i artikkelen vi skriver om her tydeligvis skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37-bussen går døgnet rundt, gjennom hele natten. N54 går hver halvtime til kl. 04. De har begge faste ruter.

Begge disse går i retning St. Hanshaugen, der den 18-år gamle jenta i artikkelen vi skriver om her tydeligvis skulle.

Problemet hennes var vel at reisefølget hennes skulle av på St.Hanshaugen, så da ble hun aleine med sin overgriper etterpå.Hvor hun skulle sier artikkelen ingenting om. Men at hun trodde alt var trygt helt fram til St.Hanshaugen forstår vi jo.

Dessuten er det oftest en ekkel opplevlese å ta de bussene, omgitt av fulle folk, som man ikke aner hva har i hodet, og som ofte er både høylytt, utagerende mot andre og ukritiske, uten å merke det selv pga at de nettopp er fulle. Så taxi er ofte å foretrekke når man har mulighet.

Denne jenta foretok tydeligvis et valg hun trodde var bedre enn å gå.Hun satte seg i en bil sammen med en annen kvinne,som skulle samme vei.

At voldtekten skjedde etter at den andre gikk til sitt, må ha være et enormt sjokk og en fryktelig traumatisk hendelse, og ikke noe hun selv kunne foresett.Desssverre er det ingen steder som er trygge lenger, så det finnes ikke lenger noen "trygg adferd".

Det jeg lurer på er hva myndighetene har tenkt å gjøre med saken, og hvorfor politiet sier nei til å ta imot hjelp fra bla Forsvaret og Garden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37-bussen går døgnet rundt, gjennom hele natten. N54 går hver halvtime til kl. 04. De har begge faste ruter.

Begge disse går i retning St. Hanshaugen, der den 18-år gamle jenta i artikkelen vi skriver om her tydeligvis skulle.

Du vet at man må gå fra busstoppet og hjem ikke sant, og at det kan være betydelig mer fristende å bli kjørt helt til døren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Personer venner går god for, som man i tillegg kjenner identiteten til er vel ikke det noen frykter mest her i verden? Uavhengig av hva media skriver:klo:

Likevel er det et faktum at jenter har blitt voldtatt av hyggelige venner av menn de kjenner, som skulle følge dem hjem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Likevel er det et faktum at jenter har blitt voldtatt av hyggelige venner av menn de kjenner, som skulle følge dem hjem...

Jada, det skjer selvfølgelig også. Akkurat som man kan bli voldtatt av menn man er i forhold med, venner på nachspiel and the list goes on...

Men hvis man ikke bare skal unngå kontakt med alle menn, så blir slikt dessverre vanskelig å unngå.

Allikvel betyr vel ikke det at man ikke kan ta forholdsregler for å unngå overfallsvoldtekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det skjer selvfølgelig også. Akkurat som man kan bli voldtatt av menn man er i forhold med, venner på nachspiel and the list goes on...

Men hvis man ikke bare skal unngå kontakt med alle menn, så blir slikt dessverre vanskelig å unngå.

Allikvel betyr vel ikke det at man ikke kan ta forholdsregler for å unngå overfallsvoldtekter?

Og mitt poeng er at det var vel nøyaktig det denne jenta prøvde på, da hun bestemte seg til å sitte på sammen med en annen jente så hun kunne bli kjørt hjem, istedenfor å gå og være fritt vilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt poeng er at det var vel nøyaktig det denne jenta prøvde på, da hun bestemte seg til å sitte på sammen med en annen jente så hun kunne bli kjørt hjem, istedenfor å gå og være fritt vilt..

og hadde hun tenkt seg litt om hadde hun skjønt at hun er like fritt vilt når venninna har gått av og hun er alene i bilen med en fremmed, som om venninna aldri hadde vært med in the first place.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...