Envy Skrevet 13. november 2011 #1 Del Skrevet 13. november 2011 Ja dere, nå er det julebordsesong. Jeg kommer fra et nå. Det er helt utrolig hvordan kollegaer transformeres inn til fyllebøtter på sånne tilstelninger. Jeg er spesielt skuffet over en mannlig kollega. Han er en god venn, og han har vært i et stabilt forhold de 5 siste årene. De forsøker å få barn, og alt skulle da se ut til å være bra. I kveld kom jeg inn på et rom jeg ikke burde kommet inn på der han var i full gang med å rote med en annen kvinnelig kollega. Jeg fikk han med meg, og ga han beskjed om at nå skulle han hjem, hvorpå jeg fikk skaffet ham taxi. Han dro riktignok uten å mukke. Hvordan forholder jeg meg til dette? Det føles som noe er "gått i stykker" mellom oss, da jeg aldri hadde trodd dette om han. Jeg tenker også på den stakkars dama hans som sitter hjemme og aner fred og ingen fare. Har aldri hatt utroskap så nært på kroppen, og forstår at dette må være helt ubegripelig vondt for den parten som blir bedratt. Jeg ble nesten fysisk kvalm når jeg fant ut hva han holdt på med, og dette bare fordi jeg ikke ønsker å se min venn ødelegge forholdet sitt på den måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x Skrevet 13. november 2011 #2 Del Skrevet 13. november 2011 Har sett menn (kolleger) som har vært gift i MANGE år rote og kline med jenter i fylla og etterpå 'bare' trukket på skuldrene og si ja,men det var jo bare litt uskyldig kosing jo,betydde ingenting.... Dette er ett ganske vanlig og utbredt fenomen,spørs litt hva slags holdning en har til denslags,for noen er det helt tabu,for andre er det visst 'lov' å smake på forbuden frukt iblant.(snakker kun om roting,og ikke sex). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. november 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 13. november 2011 Har sett menn (kolleger) som har vært gift i MANGE år rote og kline med jenter i fylla og etterpå 'bare' trukket på skuldrene og si ja,men det var jo bare litt uskyldig kosing jo,betydde ingenting.... Dette er ett ganske vanlig og utbredt fenomen,spørs litt hva slags holdning en har til denslags,for noen er det helt tabu,for andre er det visst 'lov' å smake på forbuden frukt iblant.(snakker kun om roting,og ikke sex). Han er ikke den typen i det hele tatt. Han sendt meg mld litt etterpå og takket for at jeg hadde avverget utroskapen hans til en viss grad. Jeg merker bare at jeg er litt sjokkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt Skrevet 13. november 2011 #4 Del Skrevet 13. november 2011 Huff... Skjønner deg så godt... Hadde en lignende episode i kveld, og jeg er rådløs.. Jeg rett å slett hater å bli satt i slike situasjoner! Hvor JÆVLA vanskelig er det å være trofast mot din kjære ??? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelmon Skrevet 13. november 2011 #5 Del Skrevet 13. november 2011 Huff det høres ikke koselig ut i det hele tatt, ekkel situasjon han har satt deg i. Hadde det vært min venn hadde jeg tatt en alvorsprat med ham, fortalt him mitt syn på utroskap og prøvd å finne ut om han har problemer hjemme. Problemer er uansett ikke noen unnskyldning, og skulle han fortsatt vært min venn måtte han ha vært ærlig mot kjæresten sin slik at jeg ikke må gå rundt og vite hans mørke hemmeligheter og forstatt se dama hans i øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #6 Del Skrevet 13. november 2011 første gang på julebord eller? velkommen til virkeligheten. det som ser perfekt ut på utsiden er sjelden så perfekt. det er altid råtne epler i skapet,og det er bare å innse at mennesker ikke er monogame. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 13. november 2011 #7 Del Skrevet 13. november 2011 første gang på julebord eller? velkommen til virkeligheten. det som ser perfekt ut på utsiden er sjelden så perfekt. det er altid råtne epler i skapet,og det er bare å innse at mennesker ikke er monogame. Mennesker er stort sett monogame.. Du er nok litt over gjennomsnittet egoist som påstår noe annet... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 13. november 2011 #8 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) første gang på julebord eller? velkommen til virkeligheten. det som ser perfekt ut på utsiden er sjelden så perfekt. det er altid råtne epler i skapet,og det er bare å innse at mennesker ikke er monogame. Må signere denne, selv om jeg ikke helt vet hva råtne epler i skapet skal bety Jeg vet ikke hvor gammel du er Envy eller hvilken stein du bor under, men jeg har sett dette hundre ganger før. Å rote med noen i fylla er ikke bare forbeholdt de notorisk utro drittsekkene, det kan skje "den beste". Det skjer han som alle mener verdens snilleste, det skjer han som er kjempeforelsket i kjæresten sin, det skjer han som man skulle tro var århundrets ektemann. Jeg har blitt lagt an på av mange av dem, og jeg har sett enda flere rote seg borti andre. Jeg kan vel telle på en hånd alle mannfolka i forhold som jeg tror det hadde vært helt umulig og lurt til sengs gitt riktig anledning og promille. Mennesket er ikke monogamt, og selv de som har valgt å leve slik og trives med det kan kjenne på andre lyster og impulser, spesielt når de er drita. Endret 13. november 2011 av Cuntzilla 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katinkatinka Skrevet 13. november 2011 #9 Del Skrevet 13. november 2011 Syntes det bør være et klart skille på forholdet deres som kollegaer og hans private forhold. Skjønner godt at du blir sjokkert, det er ikke hyggelig å oppdage noe slikt om en du hadde et bedre inntrykk av, men samtidig er det strengt tatt en privatsak. Jeg vet litt for mye rusk om mine egne kolleger til at jeg kunne latt det påvirke vårt forhold. Jeg tenker som så at "greit, han er en skikkelig dårlig ektemann, men han er en god kollega, venn og arbeider. La det være med det" Det er - i mine øyne - den eneste måten man kan håndtere saken på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. november 2011 #10 Del Skrevet 13. november 2011 Som sagt litt lenger opp så kan dessverre utroskap skje den "beste", så å miste totalt respekten for han som person er litt vel hardt og forhåndsdømmende spør du meg. Utroskap er en helt forferdelig ting å utsette partneren sin for, men jeg vil også påstå at det som skiller de dårlige personene fra de gode, men som dessverre gjorde en (stor) tabbe, det er om utroskapet gjentar seg eller ikke. Det er mange som gjør det en gang, men som aldri gjør det igjen, og som jobber hardt for å vinne tilbake tilliten til kjæresten sin. Disse er ikke personer man bør miste respekten for etter min mening. Noe annet kan man så klart si om de som er notorisk utro. Det er en helt annen sak, og sier veldig mye om holdningene og empatien til personene det gjelder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 13. november 2011 #11 Del Skrevet 13. november 2011 Litt vanskelig å tro at noen blir sjokkert over at slik skjer på julebord. For hva skjer når folk som vanligvis ikke drikker plutselig får bøtta innpå med alkohol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. november 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 13. november 2011 Takk for mange svar. Jo, jeg har vært på x-antall tidligere julebord, og slike ting har sikkert forekommet der også, men ikke med venner av meg. Jeg hadde nok ikke reagert på samme måte om jeg ikke anså han som en venn. Vi har hatt mang en dyp samtale og jeg har også møtt hun som hadde blitt bedratt om ikke jeg hadde grepet inn. Jeg kommer fortsatt til å trives med å jobbe med han, for han er en virkelig ålreit person, men jeg kommer nok til å se han på en litt annen måte, da jeg bare virkelig ikke hadde trodd dette om han av alle. Sitte å høre på at han forteller hvor glad han er i kjæresten sin vil nok også bli noe ironisk.. Men for all del, spist er spist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #13 Del Skrevet 13. november 2011 Takk for mange svar. Jo, jeg har vært på x-antall tidligere julebord, og slike ting har sikkert forekommet der også, men ikke med venner av meg. Jeg hadde nok ikke reagert på samme måte om jeg ikke anså han som en venn. Vi har hatt mang en dyp samtale og jeg har også møtt hun som hadde blitt bedratt om ikke jeg hadde grepet inn. Jeg kommer fortsatt til å trives med å jobbe med han, for han er en virkelig ålreit person, men jeg kommer nok til å se han på en litt annen måte, da jeg bare virkelig ikke hadde trodd dette om han av alle. Sitte å høre på at han forteller hvor glad han er i kjæresten sin vil nok også bli noe ironisk.. Men for all del, spist er spist. Jeg er enig med deg at det vil bli litt vel teit om han skal sitte å fortelle hvor glad han er i kjæresten sin. En ting er å være utro, en annen ting er å gjøre det med kollegaer. Jeg synes at folk kan holde seg litt for gode til å gjøre det. Det er noe som heter ikke dritt der du spiser! En del som bør huske på det. Det kommer alltid den mandagen du skal på jobb igjen.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. november 2011 #14 Del Skrevet 13. november 2011 Takk for mange svar. Jo, jeg har vært på x-antall tidligere julebord, og slike ting har sikkert forekommet der også, men ikke med venner av meg. Jeg hadde nok ikke reagert på samme måte om jeg ikke anså han som en venn. Vi har hatt mang en dyp samtale og jeg har også møtt hun som hadde blitt bedratt om ikke jeg hadde grepet inn. Jeg kommer fortsatt til å trives med å jobbe med han, for han er en virkelig ålreit person, men jeg kommer nok til å se han på en litt annen måte, da jeg bare virkelig ikke hadde trodd dette om han av alle. Sitte å høre på at han forteller hvor glad han er i kjæresten sin vil nok også bli noe ironisk.. Men for all del, spist er spist. Hvorfor det da? At han har tabbet seg ut vil ikke si at han ikke elsker kjæresten sin og virkelig vil henne vel. Men jeg synes derimot at han bør være ærlig og fortelle henne hva som har skjedd slik at hun selv kan ta et valg. Utroskap er ikke svart hvitt. Jeg vet hvor vondt det er å bli bedratt, men..Det er sjeldent svart hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #15 Del Skrevet 13. november 2011 lurer på om du er sjalu fordi det ikke var deg. har du ett godt øye til denne "vennen"? kolegaer skal vere loiale uansett.så lurer litt på din egentlige rolle her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 13. november 2011 #16 Del Skrevet 13. november 2011 Det er nok ikke kun på julebord dette skjer. Tenk på når mannen reiser vekk med jobben f eks. En bekjent av meg forteller stadig om alle kollegaene som den og den helga fant seg et kvinnfolk og dro med seg på hotellrommet. Ofte er det fire av fem kollegaer som har gjort sånt, så det virker som at de er såpass kyniske og at det er ganske "vanlig". Kjedelig. Denne verden er ofte usmakelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #17 Del Skrevet 13. november 2011 Kjip episode, og det var bra du grep inn. Jeg tror heller ikke det er så uvanlig, og man bør ikke tenke at det bare er "drittsekkene" og de som generelt er usympatiske som finner på slikt. Samtidig finnes det de som er trofaste også. En annen ting er at det er forskjell på hvordan man forholder seg til at man har gått/holdt på å gå over en grense - samboeren min er så ærlig at han forteller alt han har gjort som han føler har vært litt feil, enda det er så små ting at jeg ville latt være å si det, og antagelig godt kunne gjort det selv uten dårlig samvittighet. Da kan man også ha en diskusjon om hvor begge ønsker at grensene skal gå, hva man reagerer på og hva som føles ok. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er riktig å "presse" kollegaen din til å være ærlig med kjæresten sin i dette tilfellet, for alt du vet kan det ha vært noe de har kommet til enighet om tidligere, hva de vil snakke om og hva de lar ligge. Imidlertid synes jeg du kan diskutere det med ham, det blir kanskje litt kleint å bare la hele episoden ligge om dere er både venner og kollegaer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. november 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 13. november 2011 lurer på om du er sjalu fordi det ikke var deg. har du ett godt øye til denne "vennen"? kolegaer skal vere loiale uansett.så lurer litt på din egentlige rolle her. Overhode ikke. Jeg har selv samboer og er veldig fornøyd med ham. Det er vel mer det at jeg blir litt skremt av hvor "lett mannfolk har for det". Tenker på min egen kjære som snart skal på julebord og grøss og gru. Kan denne fyren på jobben (som virker så ålreit og stabil) gjøre det, så kan på en måte alle.. Om du skjønner? Det var bare en mindre hyggelig åpenbaring. Det er nok ikke kun på julebord dette skjer. Tenk på når mannen reiser vekk med jobben f eks. En bekjent av meg forteller stadig om alle kollegaene som den og den helga fant seg et kvinnfolk og dro med seg på hotellrommet. Ofte er det fire av fem kollegaer som har gjort sånt, så det virker som at de er såpass kyniske og at det er ganske "vanlig". Kjedelig. Denne verden er ofte usmakelig. Usmakelig er ordet ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. november 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 13. november 2011 Kjip episode, og det var bra du grep inn. Jeg tror heller ikke det er så uvanlig, og man bør ikke tenke at det bare er "drittsekkene" og de som generelt er usympatiske som finner på slikt. Samtidig finnes det de som er trofaste også. En annen ting er at det er forskjell på hvordan man forholder seg til at man har gått/holdt på å gå over en grense - samboeren min er så ærlig at han forteller alt han har gjort som han føler har vært litt feil, enda det er så små ting at jeg ville latt være å si det, og antagelig godt kunne gjort det selv uten dårlig samvittighet. Da kan man også ha en diskusjon om hvor begge ønsker at grensene skal gå, hva man reagerer på og hva som føles ok. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er riktig å "presse" kollegaen din til å være ærlig med kjæresten sin i dette tilfellet, for alt du vet kan det ha vært noe de har kommet til enighet om tidligere, hva de vil snakke om og hva de lar ligge. Imidlertid synes jeg du kan diskutere det med ham, det blir kanskje litt kleint å bare la hele episoden ligge om dere er både venner og kollegaer. Jeg forsøkte å snakke med han i går, og også om dette var noe som var greit for hans andre halvdel, men det var ikke mye fornuftig han kom med, han begynte bare å prøve seg på meg i steden. Det var flere andre kolleger som snakket om at de ville sende melding til kjæresten hans på facebook. Om de gjorde det aner jeg ikke, den biten vil jeg ikke blande meg i, for synes det bør være opp til han å fortelle henne det. Får vel heller forsøke å snakke med han om disse tingene neste gang jeg snakker med ham. Det var uansett en uhyggelig episode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. november 2011 #20 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg forsøkte å snakke med han i går, og også om dette var noe som var greit for hans andre halvdel, men det var ikke mye fornuftig han kom med, han begynte bare å prøve seg på meg i steden. Det var flere andre kolleger som snakket om at de ville sende melding til kjæresten hans på facebook. Om de gjorde det aner jeg ikke, den biten vil jeg ikke blande meg i, for synes det bør være opp til han å fortelle henne det. Får vel heller forsøke å snakke med han om disse tingene neste gang jeg snakker med ham. Det var uansett en uhyggelig episode. Prøvde han seg på deg også? Hmm..Da virker det jo som om han synes det er helt greit med utroskap. Da blir saken plutselig mye kjipere.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå