AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #1 Del Skrevet 12. november 2011 Opp til flere ganger har samboeren min sagt dette. Og ja, jeg er enig, jeg er glad vi ikke har barn. AKKURAT NÅ. Men jeg vil ha barn senere. Vet dere ikke kan svare på dette, og at jeg må spørre han om han vil ha barn senere, for det vil jeg. Men jeg utsetter den praten litt for 1. vil ikke skremme vekk gutten, for jeg vil ikke at han skal tro at jeg er verpesyk nå. 2. jeg er redd for svaret. Så om en gutt sier "jeg er så glad for at vi ikke har barn", ville du tolka det som at han aldri vil ha det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 12. november 2011 #2 Del Skrevet 12. november 2011 Ja, hadde nok det. MEN han kan jo endre mening om et par år. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #3 Del Skrevet 12. november 2011 Nei. Jeg har sagt det mange ganger selv, og nå er vi prøvere. Og jeg har alltid hatt lyst på barn! Det er jo i ganske mange sammenhenger praktisk å ikke ha barn, i forhold til frihet osv. Og ofte vil man overbevise seg selv også om at det er veldig lurt å ikke ha barn. At man faktisk er heldig, som ikke har barn... selv om lysten kan være der. Ikke tenk mer på det du! Menn pleier å si det de tenker, så man skal ikke tolke det menn sier. Så akkurat i det øyeblikket han sa "jeg er så glad for at vi ikke har barn" så var han akkurat da glad for å ikke ha barn. Han sa nemlig ikke "Jeg vil aldri noensinne ha barn med deg." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nigiria Skrevet 12. november 2011 #4 Del Skrevet 12. november 2011 Nei. Jeg har sagt det selv ved noen anledninger også, men ser likevel for meg barn når det føles riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misteltein Skrevet 12. november 2011 #5 Del Skrevet 12. november 2011 Opp til flere ganger har samboeren min sagt dette. Og ja, jeg er enig, jeg er glad vi ikke har barn. AKKURAT NÅ. Men jeg vil ha barn senere. Vet dere ikke kan svare på dette, og at jeg må spørre han om han vil ha barn senere, for det vil jeg. Men jeg utsetter den praten litt for 1. vil ikke skremme vekk gutten, for jeg vil ikke at han skal tro at jeg er verpesyk nå. 2. jeg er redd for svaret. Så om en gutt sier "jeg er så glad for at vi ikke har barn", ville du tolka det som at han aldri vil ha det? Nei. Jeg tolker det som "jeg er så glad for at vi ikke har barn (NÅ)". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 12. november 2011 #6 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) I hvilken sammenheng ble det sagt, da? Jeg ville tenkt at det hadde med situasjonen å gjøre, f.eks "Jeg er så glad vi ikke har barn" fordi - det fremdeles gjenstår en del ting jeg ønsker å gjøre før vi får barn - vi er for unge - vi ikke har vært sammen så lenge - jeg ser hvor mye strev mange småbarnsforeldre har, og det er jeg ikke klar for ennå - ingen andre venner har barn ennå Var jeg deg ville jeg tatt den praten for å avklare om han ikke ønsker barn noensinne eller om han bare ønsker å vente en stund. Måten man tar det opp på avgjør om han tror du er verpesyk nå eller ikke. Endret 12. november 2011 av Spinell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #7 Del Skrevet 12. november 2011 TS her, jeg er en sånn person som overtolker og analyserer alt. typisk jente der altså Han har tidligere sagt, "lurer på hvordan ungen vår kommer til å se ut" osv ( da var han full vell og merke), men dette var i starten i forholdet vårt. Men etter at kompisen hans fikk unge føler jeg at han ikke får sagt ofte nok at han er glad han ikke har barn, og da blir jo jeg litt usikker på om jeg "sløser" med tiden her. Er jo ikke fruktbar for alltid men samtidig vil jeg ikke lage noe sak ut av det siden jeg ikke har lyst på unge selv ennå. Bare surt at den dagen jeg blir klar for unger, så finner jeg ut at det er uaktuelt for han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misteltein Skrevet 12. november 2011 #8 Del Skrevet 12. november 2011 TS her, jeg er en sånn person som overtolker og analyserer alt. typisk jente der altså Han har tidligere sagt, "lurer på hvordan ungen vår kommer til å se ut" osv ( da var han full vell og merke), men dette var i starten i forholdet vårt. Men etter at kompisen hans fikk unge føler jeg at han ikke får sagt ofte nok at han er glad han ikke har barn, og da blir jo jeg litt usikker på om jeg "sløser" med tiden her. Er jo ikke fruktbar for alltid men samtidig vil jeg ikke lage noe sak ut av det siden jeg ikke har lyst på unge selv ennå. Bare surt at den dagen jeg blir klar for unger, så finner jeg ut at det er uaktuelt for han. Spør han om hva han mener om saken. For min del så er det uaktuellt med en mann som ikke vil ha barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 12. november 2011 #9 Del Skrevet 12. november 2011 TS her, jeg er en sånn person som overtolker og analyserer alt. typisk jente der altså Han har tidligere sagt, "lurer på hvordan ungen vår kommer til å se ut" osv ( da var han full vell og merke), men dette var i starten i forholdet vårt. Men etter at kompisen hans fikk unge føler jeg at han ikke får sagt ofte nok at han er glad han ikke har barn, og da blir jo jeg litt usikker på om jeg "sløser" med tiden her. Er jo ikke fruktbar for alltid men samtidig vil jeg ikke lage noe sak ut av det siden jeg ikke har lyst på unge selv ennå. Bare surt at den dagen jeg blir klar for unger, så finner jeg ut at det er uaktuelt for han. Siden du tenker på det så hadde jeg spurt han rett ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 12. november 2011 #10 Del Skrevet 12. november 2011 Spør ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #11 Del Skrevet 12. november 2011 TS her Ja, er vel rett og slett ingen vei utenom enn å bare spørre han. For tenke litt på hvordan jeg skal ordlegge meg. Jeg er så dårlig på å ta opp seriøse temaer og samtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 12. november 2011 #12 Del Skrevet 12. november 2011 Både jeg og samboeren kan si det av og til. Det betyr ikke at vi aldri vil ha barn, men at vi er veldig glade for at vi ikke har det nå. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. november 2011 #13 Del Skrevet 12. november 2011 Hadde nok tenkt at han ikke er voksen nok til barn ennå (Og så sett an alderen....er liksom ikke like greit å si dette når en er 37, om en ønsker barn da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 12. november 2011 #14 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg ville nok tenkt at han leser deg hver gang du ser unger og ser hvor lyst du har på barn. Derfor må han bare si at han ikke er klar ennå, men vet ikke hvordan han skal få sagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 12. november 2011 #15 Del Skrevet 12. november 2011 Opp til flere ganger har samboeren min sagt dette. Og ja, jeg er enig, jeg er glad vi ikke har barn. AKKURAT NÅ. Men jeg vil ha barn senere. Vet dere ikke kan svare på dette, og at jeg må spørre han om han vil ha barn senere, for det vil jeg. Men jeg utsetter den praten litt for 1. vil ikke skremme vekk gutten, for jeg vil ikke at han skal tro at jeg er verpesyk nå. 2. jeg er redd for svaret. Så om en gutt sier "jeg er så glad for at vi ikke har barn", ville du tolka det som at han aldri vil ha det? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 12. november 2011 #16 Del Skrevet 12. november 2011 Det trenger ikke å bety at han aldri vil ha det. Den eneste måten å finne ut på, er å spørre ham. Jeg skjønner at det er skummelt, men samtidig så har du jo et skikkelig dilemma hvis det viser seg at han faktisk ikke vil ha barn, og du vil. Da må du jo ta et veldig viktig valg, og det er vel bedre å få gjort det nå, enn å kaste bort flere år med gutten før dere kommer dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 12. november 2011 #17 Del Skrevet 12. november 2011 Om dere ikke nettopp har blitt sammen er det vel bare å spørre rett ut, ser virkelig ikke problemet! Han må da tørre å bli spurt et slikt spørsmål! Og du trenger vel ikke ordlegge deg på en spesiell måte, bare si "Kan du tenke deg barn i framtiden?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #18 Del Skrevet 12. november 2011 Tja, jeg er kvinne, 35 år og har vært prøver i to år. Barn er et sterkt savn og jeg kan gråte meg i søvn fordi vi ennå ikke har klart å få barn. Likevel hender det at jeg tenker/sier "herregud så godt at vi ikke har barn" i enkelte situasjoner. Ikke fordi jeg ombestemmer meg med tanke på å få barn, men fordi det ER slitsomt å ha barn, det krever masse av foreldrene og de fleste har lite frihet. Alt det gode som føler med barn demper nok det slitsomme, men likevel, så godt som alle foreldre tenker nok også iblant at det hadde vært deilig å være barnløs en liten stund selv om de elsker barna sine over alt i verden og tanken på å være uten dem skremmer vannet av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #19 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg ville tolket det som han ikke ønsker barn. Men om min tolkning er korrekt kan man aldri vite med sikkerhet dersom man faktisk ikke spør direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå