Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 10. august 2012 #581 Del Skrevet 10. august 2012 Åh, jeg kjenner jeg krysser alt jeg har av fingre for dere og for at det skal klaffe denne gangen! Dumt spørsmål (og jeg gidder ikke google ): Hva hjelper Pergo for? Er det for at du skal få EL? (kan det brukes for kort lutealfase også?) Neida! Ikke et dumt spørsmål, det! Pergotime stimulerer eggstokkene og hjelper de med å modne egg. Det kan brukes når det er mangel på EL, rett og slett! Krysser, krysser, krysser for dere jeg også Dark Knight, er ikke det den nye Batman-filmen? Hvordan var den, i såfall? Jeg har sagt til C at jeg kan bli med han og se den, for han vil gjerne se filmen, og jeg vil gjerne på kino siden det er evigheter siden sist. Men egentlig er jeg veldig lite begeistra for sånne filmer Nei, vettu hva? På vei inn på kinoen spurte jeg: Det er batman vi skal se, sant? Jeg er heller ikke så fan av slike filmer. Men Fytti ett eller annet! Den var så bra! Jeg ble genuint redd av Bane! Skurken i filmen (som forresten er Tom Hardy og er litt av en kjekkas)! Jeg likte at den var ganske lang.Elsket historien. Og jeg var bombesikker på at Batman IKKE skulle klare noe som helst! AhhHh! Batman<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. august 2012 #582 Del Skrevet 10. august 2012 AhhHh! Batman<3 Skjønner jeg må se denne filmen. Han er så SINNSYKT heit, han som spiller Batman. (Husker ALDRI hva han heter, og gidder ikke å google nå.. Haha!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 12. august 2012 #583 Del Skrevet 12. august 2012 Ah, Kjære vil også se Batman. Heller ikke min type film, men alle sier jo at den er så bra! Håper vi kommer oss på kino en dag før den slutter å gå. Litt mye jobbing på begge for tiden til at vi har hatt tid! Har du hatt en fin helg, med masse prøving håper jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 12. august 2012 #584 Del Skrevet 12. august 2012 Heei! Legger igjen et lite spor! så koselig med kinotur! hørtes deilig ut, selv om det kanskje ikke var helt din type film bare et bittelite spørsmål.. begynner det å nærme seg EL hos deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 13. august 2012 #585 Del Skrevet 13. august 2012 Åja, bra du syntes den var bra selv om du egentlig ikke er fan av sånne filmer du heller! Tror det blir til at vi ser den på lørdag, så da er det greit å vite at jeg ikke trenger å stålsette meg så mye som jeg først fryktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 14. august 2012 #586 Del Skrevet 14. august 2012 Hei alle damene! Da var vi på plass på det søde sørland! Leiligheten ligger idyllisk plassert på Flekkerøy, med gangavstand til stranden, hvor min kjære sambo ble truet av en svanefar! Ganske morsomt! I går var vi på IKEA og litt forskjellig, ryddet, pakket ut, fikset internett og tv.. og i dag har vi vært en tur til sentrum for å sjekke ut ståa! Det var mange butikker som vi ikke har i sentrum av Bergen, for å si det sånn! Indiska, for eksempel? Da må du til en annen bydel! Her er det i allefall varmt og godt. Solen skinner og gresshopper lager søt musikk I dag så jeg faktisk en gresshoppe på kloss hold! DET har jeg ikke gjort før. Kan ikke huske å ha sett en gresshoppe, eller hørt den i Bergen før. Så jeg skynes det er litt stas,jeg da Leiligheten er stor,da:) Kjempe delilig! Tre soverom, hvorav det ene har blitt gjort om til et kontor. Sambo klagde alltid før over at det var så tungt å gjøre lekser og sånn i stuen. Så: Væsh`go! Kos deg:) I kveld er første kvelden vi har hatt her, hvor vi faktisk slapper av:) Nå Sitter jeg i sofaen og drikker en liten CB og slapper av.. ahhhh...... Når det kommer til prøvingen, har jeg ikke fått testet for el enda Det har vært så mye å gjøre. Men jeg har heller ikke fått noe symptomer på EL, slik jeg hadde sist.. Så jeg vet ikke jeg... Time will show! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 15. august 2012 #587 Del Skrevet 15. august 2012 God morgen. Er du på ferie på sørlandet eller har dere flytta hit?? Uansett er jo flekkerøya en kjempefin plass. Nesten det eneste stedet i Kristiansand som har skikkelig sørlandsidyll Det er bra du koser deg i sentrum. Ikke ante jeg at det var så mange fancye butikker her Håper du får en nydelig dag. Jeg må snart avgårde på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. august 2012 #588 Del Skrevet 15. august 2012 God morgen. Er du på ferie på sørlandet eller har dere flytta hit?? Uansett er jo flekkerøya en kjempefin plass. Nesten det eneste stedet i Kristiansand som har skikkelig sørlandsidyll Det er bra du koser deg i sentrum. Ikke ante jeg at det var så mange fancye butikker her Håper du får en nydelig dag. Jeg må snart avgårde på jobb Jeg har flyttet hit! Bor du på Sørlandet? Ja, det er så fint her! Men har hørt at det er veldig øde på vinteren. Men det gjør ingenting:) Liker å bo litt utenfor bilstøy og nært shoppingsteder. Da vil jeg bare brenne penger Vi har skikkelig problemer med å stå opp for tiden! Vi klarer faktisk ikke å stå opp før 10:30! Og jeg VIL stå opp tidligere! Noen tips? I dag har jeg i allefall sortert litt klær og nå er jeg ferdig med det, vasket klær, støvsugd...og ja.. nå er det bare sambo som må ordne sine klær. De flyter inne på soverommet. Vi har bestemt oss for å ha hvert sitt skap. Han har skap inne på soverommet og jeg har inne på gjesterommet:) Så nå sitter jeg å ser inne på http://www.sofiesvilla.no/ , http://kamsin.no/index.php og http://arbeidshuset.no/ for å finne litt saker og ting som kan gjøre det litt koselig:) Venter bare på stipendet nå og håper at det kommer i morgen i allefall! Må jo kjøpe litt nye klær til skolestart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 15. august 2012 #589 Del Skrevet 15. august 2012 Gratulerer med flytten, så bra at dere trives så langt! Sørlandet er fint Er det langt til Kristiansand? Skal du studere på Flekkerøy eller? Angående det å stå opp tidlig er regel nr 1 for for min del å legge meg tidlig. Det vil si rundt 22.30, men gjerne tidligere Nr 2: ikke spise de siste to timene før jeg legger meg - da våkner jeg sulten om morgenen, og gleder meg til frokost Drikk heller ikke kaffe eller te med koffein om kvelden. Jeg har en intern grense på kl 20, ingen kaffe etter det. Nr 3: bevegelse i løpet av dagen, og frisk luft. En kombinasjon av disse to er jo perfekt Nr 4: ha en avtale du må rekke, lag gjerne en med deg selv. "kl 10. Skal jeg sette på en maskin med klær". Før avtalen må du ha tid til frokost og å kle på deg, så ha på vekkeklokka kl 9. Neste morgen har du en "avtale" kl 09.30, og må dermed opp 08.30. Tillat deg maks en slumring om morgenen. Vet ikke om noe av dette hjelper på deg, men jeg bruker i alle fall disse triksene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. august 2012 #590 Del Skrevet 15. august 2012 Gratulerer med flytten, så bra at dere trives så langt! Sørlandet er fint Er det langt til Kristiansand? Skal du studere på Flekkerøy eller? Angående det å stå opp tidlig er regel nr 1 for for min del å legge meg tidlig. Det vil si rundt 22.30, men gjerne tidligere Nr 2: ikke spise de siste to timene før jeg legger meg - da våkner jeg sulten om morgenen, og gleder meg til frokost Drikk heller ikke kaffe eller te med koffein om kvelden. Jeg har en intern grense på kl 20, ingen kaffe etter det. Nr 3: bevegelse i løpet av dagen, og frisk luft. En kombinasjon av disse to er jo perfekt Nr 4: ha en avtale du må rekke, lag gjerne en med deg selv. "kl 10. Skal jeg sette på en maskin med klær". Før avtalen må du ha tid til frokost og å kle på deg, så ha på vekkeklokka kl 9. Neste morgen har du en "avtale" kl 09.30, og må dermed opp 08.30. Tillat deg maks en slumring om morgenen. Vet ikke om noe av dette hjelper på deg, men jeg bruker i alle fall disse triksene Tusen takk for tips! De skal jeg absolutt prøve i dag! For jeg SKAL opp klokken 9 i morgen! Fra der vi bor tar det 10 minutter å gå til busstoppet og butikken. En fin tur, synes jeg. Og bussen til sentrum tar 25 minutter og ca 30 minutter til universitetet vi skal gå på. Der vi bodde før, måtte vi ta en buss i 5 min og bybanen videre til sentrum som tok 25 minutter. Sånn ca. Så det er jo ikke mye som har forandret seg, bortsett fra at nå bor vi mye finere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 15. august 2012 #591 Del Skrevet 15. august 2012 Så spennende at du skal begynne på UiA hva skal du/dere studere?? Jeg bor i Kristiansand ja så da er vi ikke fryktelig langt unna hverandre. Har ei venninne som bor på Flekkerøya ( eller Øya, som de kaller det :gjeiper:) Tja.. Kanskje flekkerøy er litt daut på vinteren. Men sentrum syns jeg alltid det er mye folk. Også har du jo sørlandssenteret. Der kryr det nesten alltid av mennesker Anngående det å stå opp i tide, så sliter jeg selv til tider. Er det mørkt eller lyst på soverommet når du skal stå opp?? Da har mye og si for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 15. august 2012 #592 Del Skrevet 15. august 2012 Så flott at dere endelig har fått flyttet, og attpåtil er strålende fornøyde med det nye hjemmet! Hadde ikke hørt om Flekkerøya før (enda jeg til og med har familie som bor ikke så langt unna..), men googlet det nå, og det så veldig fint ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. august 2012 #593 Del Skrevet 15. august 2012 Så spennende at du skal begynne på UiA hva skal du/dere studere?? Jeg bor i Kristiansand ja så da er vi ikke fryktelig langt unna hverandre. Har ei venninne som bor på Flekkerøya ( eller Øya, som de kaller det :gjeiper:) Tja.. Kanskje flekkerøy er litt daut på vinteren. Men sentrum syns jeg alltid det er mye folk. Også har du jo sørlandssenteret. Der kryr det nesten alltid av mennesker Anngående det å stå opp i tide, så sliter jeg selv til tider. Er det mørkt eller lyst på soverommet når du skal stå opp?? Da har mye og si for min del Så artig at du også bor her da! Jeg har ikke "møtt" noen på KG som er i nærheten av meg Jeg skal begynne på Faglærerutdanning i drama og samo skal ta de siste årene av master i økonomi Godt det er noen av oss som er flink i matte Soverommet vårt er på bakkenivå. Men vi har persienner,da.. men de er hvite da. I tillegg har vi Wake up light. Men den har vi ikke brukt på en stund. Skal stille den inn i dag. Jeg er god og trøtt nå da! Har gått en 20 minutters tur og tatt et kveldsbad i skjærgården. Vannet var skikkelig deilig!! Så nå avslutter vi kvelden med Batman. Igjen. Men denne gangen den hvor Heath Ledger spiller:) Skulle ønske Batman fantes på ekte,jeg.. Så flott at dere endelig har fått flyttet, og attpåtil er strålende fornøyde med det nye hjemmet! Hadde ikke hørt om Flekkerøya før (enda jeg til og med har familie som bor ikke så langt unna..), men googlet det nå, og det så veldig fint ut Ja, herregud! Jeg er strålende fornøyd! Er som å være på ferie Storkoser meg! Har forresten bestilt noen varer på Sofies Villa i dag. Hadlet for 1000 kroner Men jeg liker å neste Man må jo ha det koselig rundt seg! Det ER veldig fint:) Det er en liten strand 1 min fra leiligheten, hvor det ligger båter og fine seilbåter, skjærgårder og det som er. Er som en drøm å kunne bo sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. august 2012 #594 Del Skrevet 15. august 2012 Så spennende at du skal begynne på UiA hva skal du/dere studere?? Jeg bor i Kristiansand ja så da er vi ikke fryktelig langt unna hverandre. Har ei venninne som bor på Flekkerøya ( eller Øya, som de kaller det :gjeiper:) Tja.. Kanskje flekkerøy er litt daut på vinteren. Men sentrum syns jeg alltid det er mye folk. Også har du jo sørlandssenteret. Der kryr det nesten alltid av mennesker Anngående det å stå opp i tide, så sliter jeg selv til tider. Er det mørkt eller lyst på soverommet når du skal stå opp?? Da har mye og si for min del Så artig at du også bor her da! Jeg har ikke "møtt" noen på KG som er i nærheten av meg Jeg skal begynne på Faglærerutdanning i drama og samo skal ta de siste årene av master i økonomi Godt det er noen av oss som er flink i matte Soverommet vårt er på bakkenivå. Men vi har persienner,da.. men de er hvite da. I tillegg har vi Wake up light. Men den har vi ikke brukt på en stund. Skal stille den inn i dag. Jeg er god og trøtt nå da! Har gått en 20 minutters tur og tatt et kveldsbad i skjærgården. Vannet var skikkelig deilig!! Så nå avslutter vi kvelden med Batman. Igjen. Men denne gangen den hvor Heath Ledger spiller:) Skulle ønske Batman fantes på ekte,jeg.. Så flott at dere endelig har fått flyttet, og attpåtil er strålende fornøyde med det nye hjemmet! Hadde ikke hørt om Flekkerøya før (enda jeg til og med har familie som bor ikke så langt unna..), men googlet det nå, og det så veldig fint ut Ja, herregud! Jeg er strålende fornøyd! Er som å være på ferie Storkoser meg! Har forresten bestilt noen varer på Sofies Villa i dag. Hadlet for 1000 kroner Men jeg liker å neste Man må jo ha det koselig rundt seg! Det ER veldig fint:) Det er en liten strand 1 min fra leiligheten, hvor det ligger båter og fine seilbåter, skjærgårder og det som er. Er som en drøm å kunne bo sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 15. august 2012 #595 Del Skrevet 15. august 2012 Gratulerer med leiligheten! Godt å høre at deres trives så bra så langt! Det høres skikkelig deilig ut å bo så nærme skjærgården... Ekte sørlandsidyll! Kos deg masse med nestinga, er sikker på at du får det kjempekoselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 15. august 2012 #596 Del Skrevet 15. august 2012 Bra å høre at dere har kommet litt i orden i K-town Håper dere kommer til å trives Hvertfall bedre på værfronten enn det det er i Bergen Ellers håper jeg alt står bra til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 15. august 2012 #597 Del Skrevet 15. august 2012 Det var wake up ligth jeg hadde tenkt til å anbefale deg har det selv, og er skikkelig avhengig. De gangene jeg har glemt å stille den har jeg forsovet meg. Og samboer er blitt litt avhengig han og. Så lurer på hvordan det blir når lillegutt kommer, for vil jo ikke ha den på da Så bra at du finner deg til rette der ute på øya. Det finnes ikke bedre enn skjærgården. Får skikkelig sjelefred av å sitte på et svaberg å se utover havet mens jeg kjenner lukta av tang og saltvann Så jeg må se å vinne i lotto sånn at vi kan få kjøpt oss båt etterhvert :gjeiper: Er litt gøy å høre at man kommer over noen som bor i samme område her inne. Kanskje vi krysser hverandre i byen uten at vi ser det :gjeiper: Har du starta på UiA, eller er det noen dager igjen?? Kos deg masse med redebyggingen. Det er jo såååå gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 16. august 2012 #598 Del Skrevet 16. august 2012 Gratulerer med leiligheten! Godt å høre at deres trives så bra så langt! Det høres skikkelig deilig ut å bo så nærme skjærgården... Ekte sørlandsidyll! Kos deg masse med nestinga, er sikker på at du får det kjempekoselig! Tusen takk! Bra å høre at dere har kommet litt i orden i K-town Håper dere kommer til å trives Hvertfall bedre på værfronten enn det det er i Bergen Ellers håper jeg alt står bra til? Ja, de siste mnd før vi flyttet var jeg bare likegyldig til hvordan været var. For det var jo bare drit uansett. Så nå har jeg i grunn ganske store forhåpninger til været her i sør! Det var wake up ligth jeg hadde tenkt til å anbefale deg har det selv, og er skikkelig avhengig. De gangene jeg har glemt å stille den har jeg forsovet meg. Og samboer er blitt litt avhengig han og. Så lurer på hvordan det blir når lillegutt kommer, for vil jo ikke ha den på da Så bra at du finner deg til rette der ute på øya. Det finnes ikke bedre enn skjærgården. Får skikkelig sjelefred av å sitte på et svaberg å se utover havet mens jeg kjenner lukta av tang og saltvann Så jeg må se å vinne i lotto sånn at vi kan få kjøpt oss båt etterhvert :gjeiper: Er litt gøy å høre at man kommer over noen som bor i samme område her inne. Kanskje vi krysser hverandre i byen uten at vi ser det :gjeiper: Har du starta på UiA, eller er det noen dager igjen?? Kos deg masse med redebyggingen. Det er jo såååå gøy Ja, kanskje vi krysser veier! Jeg klarte å stå opp klokken 9 i dag da! Så jeg la merke til hvor lyst det var i rommet. Det var ganske lyst. Først ble jeg vekket av en stor flue og en veps som ikke fant veien ut fra vinduet. Det var klokken 7. Rett etterpå ble jeg vekket av en mor og to barn som gikk rett utenfor vinduet og snakket. Men det gjorde ingenting:) Jeg lå bare å hørte på til jeg sovnet igjen, jeg Jeg sitter fremdeles å venter på stipendet,jeg.. Vi betalte studentavgiften på mandag. Håper bare vi får det før helgen, jeg Ellers i dag er planen å vaske klær, spise frokost og ellers chille kroppen:) Har enda ikke tatt el. test. Hvis jeg skal ta, venter jeg til helgen tror jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 16. august 2012 #599 Del Skrevet 16. august 2012 Gratulerer med leiligheten! Godt å høre at deres trives så bra så langt! Det høres skikkelig deilig ut å bo så nærme skjærgården... Ekte sørlandsidyll! Kos deg masse med nestinga, er sikker på at du får det kjempekoselig! Tusen takk! Bra å høre at dere har kommet litt i orden i K-town Håper dere kommer til å trives Hvertfall bedre på værfronten enn det det er i Bergen Ellers håper jeg alt står bra til? Ja, de siste mnd før vi flyttet var jeg bare likegyldig til hvordan været var. For det var jo bare drit uansett. Så nå har jeg i grunn ganske store forhåpninger til været her i sør! Det var wake up ligth jeg hadde tenkt til å anbefale deg har det selv, og er skikkelig avhengig. De gangene jeg har glemt å stille den har jeg forsovet meg. Og samboer er blitt litt avhengig han og. Så lurer på hvordan det blir når lillegutt kommer, for vil jo ikke ha den på da Så bra at du finner deg til rette der ute på øya. Det finnes ikke bedre enn skjærgården. Får skikkelig sjelefred av å sitte på et svaberg å se utover havet mens jeg kjenner lukta av tang og saltvann Så jeg må se å vinne i lotto sånn at vi kan få kjøpt oss båt etterhvert :gjeiper: Er litt gøy å høre at man kommer over noen som bor i samme område her inne. Kanskje vi krysser hverandre i byen uten at vi ser det :gjeiper: Har du starta på UiA, eller er det noen dager igjen?? Kos deg masse med redebyggingen. Det er jo såååå gøy Ja, kanskje vi krysser veier! Jeg klarte å stå opp klokken 9 i dag da! Så jeg la merke til hvor lyst det var i rommet. Det var ganske lyst. Først ble jeg vekket av en stor flue og en veps som ikke fant veien ut fra vinduet. Det var klokken 7. Rett etterpå ble jeg vekket av en mor og to barn som gikk rett utenfor vinduet og snakket. Men det gjorde ingenting:) Jeg lå bare å hørte på til jeg sovnet igjen, jeg Jeg sitter fremdeles å venter på stipendet,jeg.. Vi betalte studentavgiften på mandag. Håper bare vi får det før helgen, jeg Ellers i dag er planen å vaske klær, spise frokost og ellers chille kroppen:) Har enda ikke tatt el. test. Hvis jeg skal ta, venter jeg til helgen tror jeg.... OG! Jeg begynner på skolen på mandag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 16. august 2012 #600 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg sitter fremdeles å venter på stipendet,jeg.. Vi betalte studentavgiften på mandag. Håper bare vi får det før helgen, jeg Har du fått svarslipp i posten, som du må signere og retunere? Hvis du både har gjort det og betalt semesteravgiften, er det merkelig at du ikke har fått pengene. Jeg fikk mine i går Så bra at du kom deg opp kl 9 i dag, hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå