Gå til innhold

BILLIG pakkekalender til sambo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til en BILLIG pakkekalender til gubben. Brukte 3000 på julegaven, men vil gi han små ting hver dag.. Hos jenter er det jo lett, en pakke med hårstrikker der, en lipgloss der osv..

Noen som har tips til rimelige ting til pakkekalenderen? :klo: kommer liksom bare på ting som sokker og t-shorter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo folk som skaffer forskjellige typer øl, for eksempel? Penner? Nøkkelringer? Slipsnåler? Mansjettknapper? (Trenger ikke være kjempedyrt, sjekk H&M og Dressmann, f.eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører samme opplegget som til guttungen på 12 år: noen dager er det enkle billige, litt kjedelige og "nødvendige" småting - andre dager er det ting som koster litt mer og som er litt mer personlige. :)

Eksempler på disse billigere tingene som til nå er klare er tannbørste, griseflax, en god kaffe og en liten sjokolade, noen forskjellige typer juleøl (fast fredagspakke), refleks.

Til guttungen på 12 har jeg kjøpt en samleboks med favorittserien hans som jeg tenkte å dele opp - tilsammen 6 filmer. Og i skrivende stund kom jeg på at det er en god ide til kjærsten også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe for eksempel 3pk med boksere, dele de opp i 3 forskjellige pakker, og gi hver sammen med noe godteri.

Skrapelodd er jo alltid en suksess. Og personlige gavekort av typen "idag får du velge akkurat hva du vil ha til middag" f.eks.

Og det med juleøl hver fredag var ikke så dumt :)

Jeg sliter egentlig med det samme til min samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg og sambo skal lage kalender til hverandre, 12 gaver til hver så vi åpner annen hver dag. jeg har brukt nesten 4000 på hans gave, så vil ikke gi så fryktelig mye i adventskalenderen heller. Dessuten skal det være en nedtelling til jul, ikke som å få julegave hver dag liksom. Så vi har blitt enige om at 30-40 kr MAKS (ihvertfall i gjennomsnittt), fordi det skal på ingen måte være en stor gave, bare en liten oppmerksomhet. Så jeg tenker å kjøpe litt sjokolade noen av dagene, kanskje en bokser en dag (den går nok over 40 kr), en iq-kube (for han har litt sansen for det), kamasutra pepperkakeformer, sudoku dopapir, noen gode kaffekapsler som han ikke får tak i på nærbutikken, og kanskje en film eller to (selges ofte veldig billig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på dette med gaver og summer her...

4000 kr hovedgave og noen hundre på pakker gjennom hele desember???

Kjære vene så mye penger. Hva får du i retur?

Vet gutta at de har dette i vente? At du bruker slike summer på han.

Vet de at din gave fra han også bør matche pris?? Jeg tror mange overdriver her.

Spør deres kjære og ikke legg for mye i gaver om du ikke får det samme i retur da... Virker så voldsomt...

Likte delen hvor noen delte, 12 gaver hver... :klemmer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Wonders. Når man leser her inne får man inntrykk av at mange bruker store summer på gaver til partneren.

Vi jenter synes slike gavekalendere er veldig koselig og hyggelig å lage og gi, men jeg vil tro de færreste menn legger så mye i det.

Vi gir ikke hverandre kalendergaver, men deler på en Flax-kalender. :gjeiper: Har tidligere gitt hverandre en liten gave adventssøndagene (til sammen 4 små-gaver). Skal man gi hverandre noe så synes jeg det er mer passende, både med tanke på økonomi og at man ikke gir mye ræl man ikke trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og sambo skal lage kalender til hverandre, 12 gaver til hver så vi åpner annen hver dag. jeg har brukt nesten 4000 på hans gave, så vil ikke gi så fryktelig mye i adventskalenderen heller. Dessuten skal det være en nedtelling til jul, ikke som å få julegave hver dag liksom. Så vi har blitt enige om at 30-40 kr MAKS (ihvertfall i gjennomsnittt), fordi det skal på ingen måte være en stor gave, bare en liten oppmerksomhet. Så jeg tenker å kjøpe litt sjokolade noen av dagene, kanskje en bokser en dag (den går nok over 40 kr), en iq-kube (for han har litt sansen for det), kamasutra pepperkakeformer, sudoku dopapir, noen gode kaffekapsler som han ikke får tak i på nærbutikken, og kanskje en film eller to (selges ofte veldig billig).

Sånn har vi tenkt å gjøre det også. Det er mer snakk om en liten oppmerksomhet annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på dette med gaver og summer her...

4000 kr hovedgave og noen hundre på pakker gjennom hele desember???

Kjære vene så mye penger. Hva får du i retur?

Vet gutta at de har dette i vente? At du bruker slike summer på han.

Vet de at din gave fra han også bør matche pris?? Jeg tror mange overdriver her.

Spør deres kjære og ikke legg for mye i gaver om du ikke får det samme i retur da... Virker så voldsomt...

Likte delen hvor noen delte, 12 gaver hver... :klemmer:

For noen er ikke 4000 en enorm sum å bruke i julegave på sin kjære. Ja, det er mye penger, men jeg har satt av penger hver måned hele året for å kunne kjøpe en fin gave. Og jeg vet han kjøper en fin gave til meg også, vi legger begge to ganske mye i julegaver. Vi bruker ikke så mye ellers i året, verken på hverandre eller oss selv, og jeg synes det er fint å gi noe uten tanke på pris sånn en gang i året. Og når det er sagt, så bryr jeg meg faktisk ikke om han hadde brukt bare en 500-lapp på gave, så lenge det virkelig er en gjennomtenkt en, og ligger mye bak. Men ja, vi er begge enige om å legge en del penger i gavene. Men det er også gaver av litt kvalitet som blir mye brukt, og som vi begge kan ha lenge. Så lenge begge er enige om at dette er noe vi bruker penger på, så ser jeg ikke problemet på at man gjør det sånn som man vil. Forøvrig kommer jeg nok bare til å bruke ca. 200 kr på kalendergaver (12 stk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha annenhver dag med kalender hos oss. Han får ting han bruker, trenger, og ikke kommer på å kjøpe i hverdagen. Mye kjedelig, men likevel nyttig. Eksta koselig i og med at han får det innpakket. Bokser, barberskum, hårgele, skrapelodd, sjokolade er blant det jeg har kjøpt til nå. Men jammen meg fikk jeg et godt tips her: juleøl skal han få! Supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjære er en skikkelig friluftsmann, så jeg fant en hel haug fine ting til ålreite kalenderpriser på outleten til Stormberg.

Ellers blir det jo så man fyller ut noen dager med flaxlodd eller godteri :)

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Vi jenter synes slike gavekalendere er veldig koselig og hyggelig å lage og gi

Noen av oss jenter synes gavekalendere til voksne er noe stort tull :gjeiper: :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss jenter synes gavekalendere til voksne er noe stort tull :gjeiper: :fnise:

Da trenger jo ikke de å rote seg bort i denne tråden da :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi gir 8 kalendergaver hver(borte de første dagene)til Max 50,- pr.gave og julegave til max 1500,- Første året med pakkekalender for meg. Har foreløpig kjøpt filmer og boxere(play.com og ebay)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at ingen har sagt det enda, så her er enda et forslag: "gavekort" på opplevelser/tjenester. Spørs hvor mye tid du har, men det kan feks være småting som å gi han massasje, ordne filmkveld, bake noe godt til han osv. Ganske billig, men du må sette av litt ekstra tid da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss jenter synes gavekalendere til voksne er noe stort tull :gjeiper: :fnise:

For øvrig helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på at du lager (ekstra god) middag når det er hans tur å lage middag.

Gavekort på (ekstra god) matpakke som han kan ta med på jobb o.l.

Gavekort på at du vasker badet/kjøkkenet/huset når det egentlig er hans tur.

Gavekort på at du går tur med hunden (hvis dere har hund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...