Gå til innhold

ønsker å fjerne mellom navnet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo snakke med henne først? Si at det ikke har noe med henne å gjøre. Du kan jo si at du synes det er meningsløst med mellomnavn feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 4 alternativer:

1. Behold navet

2. Fjern det uten å si noe til din farmor

3. Fjern det og si det til henne

4. Vent til hun dør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du vil fjerne mellom navnet da?

:plystre:

Hehe.. var akkurat det jeg hadde tenkt til å spørre om også:P Men du kom meg i forkjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. var akkurat det jeg hadde tenkt til å spørre om også:P Men du kom meg i forkjøpet!

Nå som dere har hatt det moro på ts sin bekostning, synes jeg det minste dere kan gjøre er å svare henne skikkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som dere har hatt det moro på ts sin bekostning, synes jeg det minste dere kan gjøre er å svare henne skikkelig.

Beklager, ble så opphengt i orddelinga:)

Men ja, misliker du navnet så mye at du må fjerne det helt da? Går jo an å bare la være å bruke det navnet i alle sammenhenger da..(veit ikke om det blir mye brukt til vanlig?)

At du kun har det mellomnavnet på papiret liksom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker å fjerne mellom navnet men er red for såre farmor som jeg er oppkalt etter.

Jeg fjernet fornavnet og begynte å bruke mellomnavnet selv om jeg hadde fått fornavnet av en nær slektning. Jeg sa fra at jeg hadde gjort det fordi jeg ikke identifiserte meg med navnet og at det også var svært lite tradisjonelt, og ikke hadde noe med navnet i seg selv å gjøre.

Det ble godt mottatt.

Jeg tenker som så: det er DU som skal bære navnet, å bære et navn du ikke er konfortabel med for din farmor er et ganske stort offer spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et navn er nesten selve grunnsteinen i ens identitet. Hadde man ikke vært så knyttet til sitt eget navn, så hadde vel de fleste endret i hytt og pine fordi navnet man ble gitt ved fødselen var kjedelig?

Jeg la til min farmors navn som mellomnavn for mange år siden. Dette for å gjøre henne glad. Men jeg følte aldri at navnet var en del av min identitet. Det var bare et ekstra navn på papiret. Da hun døde, fjernet jeg navnet igjen. Det var jo et pent navn, men en navneendring føles ikke alltid riktig. Og føles det ikke riktig ved endring, så vil det i de fleste tilfeller ikke føles riktig senere heller.

Det kan jo hende at farmoren din reagerer på dette med å bli litt trist først, men hun vil nok forstå. Det er viktig å være komfortabel med navnet sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...