Gå til innhold

Han har blitt en tøffel, hva skal jeg gjøre for å få ham til å bli en mannemann?

olivia92

Anbefalte innlegg

Jeg har nå holdt på med samme gutt i over et halvt år og vi kan vel regens som sammen.

I begynnelsen var han normal, bestemt men fortsatt veldig snill. Men i det siste har han rett og slett blitt en stor tøffel! Han sender meg meldinger hver dag, spør hele tiden om hva jeg gjør og hver eneste melding inneholder minst ett hjerte. Han teller ned dager til han ser meg og gjentar at han savner meg flere ganger. Enda verre blir det når vi møtes. ''hvilken film vil du se?'' - ''nei, men du kan velge'' - '' er du sikker på at du vil se den'' - ''det er greit om du vil se en annen altså''

Jeg har til og med prøvd å gjøre forskjellige ting som ville gjort et hvert menneske (for å ikek snakke om en kjæreste) irritert. Han har vist sin irritasjon, men kommer alltid krypende tilbake og unnskylder seg..

Hva kan jeg gjøre? Jeg har prøvd å si det indirekte som : ''åh, jeg hater klisjeer, hvis du noen gang setter opp en status på facebook om hvor mye du elsker meg så kommer jeg til å klappe til deg..'' , ''jeg liker når folk sier meg imot og kanskje på den måten forandrer mitt syn på en sak'' og ''stopp å si unnskyld, jeg blir litt irritert av det''.

Jeg har også prøvd å si det mer direkte: '' slutt å sende meg klisjemeldinger'' ''nå er du virkelig teit om du teller ned'' osv osv.

Jeg sender sjeldent hjerter tilbake... jeg føler jeg virkelig har prøvd... hva skal jeg gjøre? Han er en god person jeg ikke vil miste, men han tiltrekker meg ikke slik som han er nå.. en tøffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tøffel er positivt så lenge den andre personen setter pris på det som blir gjort, men det er ikke bra om den andre utnytter det og bruker det for å få viljen sin.

Det virker som han rett og slett ønsker at du skal ha det bra, og jeg kan ikke forstå hvordan du klarer å få det til å bli negativt. Men sånn er det gjerne av og til, at snille og gode gutter møter en jente som ikke klarer å sette pris på alt de ønsker å gjøre for henne. Det beste for de jentene er å få motgang, og uten motgang blir det kjedelig. Finn deg en som behandler deg som en dritt, for da får du den motgangen du behøver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mixed____signals
Jeg har til og med prøvd å gjøre forskjellige ting som ville gjort et hvert menneske (for å ikek snakke om en kjæreste) irritert. Han har vist sin irritasjon, men kommer alltid krypende tilbake og unnskylder seg..

Du har bevisst vært ei drittkjærring og topper det med en patetisk unnskyldning... ja, ja... virkelig klasse over den du :skratte:

De gangene han vil gjøre noe som han virkelig vil.. hva gjør du da (lurer på dette)... går det en jævel i deg som tenker at nå skal jeg teste litt, bare bitte-litt?

Gjør han ting du synes er veldig teit av og til forresten?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er da ikke en tøffel.........

Han elsker deg, mulig du ikke helt vet hva det innebærer :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mixed____signals

Mulig TS kan lese seg litt opp om problemet...

Moreover, if the father was overly weak (as in the case of a man who doesn’t work or the addict), the daughter is likely to suffer from a sense of shame. And if she was ashamed of her father, she is likely to carry this sense of shame over to herself. In such cases, she often unconsciously builds up an ideal image of a man and father, and her life may become a search for this ideal father.

The “armored Amazon” is a contrasting pattern in the lives of many women. Since their fathers didn’t give them what they needed, they find they have to do it themselves. So they build up a strong masculine ego identity through achievement or fighting for a cause or being in control and laying down the law themselves, perhaps as a mother who rules the family as though it were a business firm. But this masculine identity is often a protective shell, an armor against the pain of abandonment or rejection by their fathers, an armor against their own softness, weakness, and vulnerability. The armor protects them positively insofar as it helps them develop professionally and enables them to have a voice in the world of affairs. But insofar as the armor shields them from their own feminine feelings and their soft side, these women tend to become alienated from their own creativity, from healthy relationships with men, and from the spontaneity and vitality of living in the moment.

Quite often when there is an absent father and the mother takes on a masculine role, the daughter lacks not only a genuine masculine model, but she also has no model of femininity from the mother.

When the father image is damaged, so is the image of men. The woman tends to experience man negatively and with distrust. But the manner in which the distorted view of father and men is manifested differs for the puella and the Amazon. The Amazon tends to see men as weak and inferior, as powerless. It is she who is the strong and powerful one; it is she who is independent. Men are of little or no consequence in her world. In contrast, the puella gives up her power to men. She is the dependent one, a victim at the mercy of the powerful male. He calls the shots, while she complies either willingly or unwillingly. Having given all her power to the man, there is little left for herself, and her self-confidence and esteem are very low. Of course, in the unconscious is quite likely a huge inflation – a high and unrealistic image of herself.

.. enten det eller kysse en drøss av frosker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars.. jeg hadde en kjæreste som var sånn, men var ikke slem mot han forde. klart han kommer krypende tilbake. det hadde jeg også gjort hvis jeg elsket noen. for jeg hadde ikke villet at en fillekrangel skulle ødelegge forholde vårt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars.. jeg hadde en kjæreste som var sånn, men var ikke slem mot han forde. klart han kommer krypende tilbake. det hadde jeg også gjort hvis jeg elsket noen. for jeg hadde ikke villet at en fillekrangel skulle ødelegge forholde vårt

Høres grusomt ut. Dump han! Få deg en type som spytter deg i ansiktet istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres grusomt ut. Dump han! Få deg en type som spytter deg i ansiktet istedet!

huh? har vi akkurat kommet hjem fra byen nå? :gjeiper: hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke vil ha en tøffel-type. Det blir desverre vanskelig å gjøre noe med dette. Hvis du kan få han til å henge mer med kompisene vil det kanskje hjelpe. Men sannsynligvis ligger det i personligheten hans. Må le av alle jentene som kritiserer deg for å ikke ønsk deg tøffel-kjæreste. De fleste av dem ville reagert på samme måte hvis typen deres ble slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke vil ha en tøffel-type. Det blir desverre vanskelig å gjøre noe med dette. Hvis du kan få han til å henge mer med kompisene vil det kanskje hjelpe. Men sannsynligvis ligger det i personligheten hans. Må le av alle jentene som kritiserer deg for å ikke ønsk deg tøffel-kjæreste. De fleste av dem ville reagert på samme måte hvis typen deres ble slik.

tøfler skapes gjerne av et frekt kvinnfolk som skal utfordre han gang etter gang. alle kvinner får seg en tøffel om han har de rette følelsene for henne og hun begynner å slå seg vrang. kjærlighet gjør dessverre blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøfler skapes gjerne av et frekt kvinnfolk som skal utfordre han gang etter gang. alle kvinner får seg en tøffel om han har de rette følelsene for henne og hun begynner å slå seg vrang. kjærlighet gjør dessverre blind.

Nei. Er han en sterk mann vil han sette foten ned og ikke la seg overkjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er han en sterk mann vil han sette foten ned og ikke la seg overkjøre.

da har han ikke de rette følelsene for henne, eller så er han følelsekald og klarer å overse dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet ditt, TS. Ser ut til å være en mann som gjør alt for deg og utsletter seg selv som person. Som ikke klarer å sette foten ned og si at nå er du urimelig, det vil jeg ikke være med på og det her er viktig for meg. Som hele tiden jatter med og bare er kjærlig. Som ikke klarer å stå for hvem han er. Personligheten blir utvisket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva kan jeg gjøre?

Si at du er glad i ham, men at du vil at han skal bli tøffel. Forklar hva du mener med eksempler på det du ikke liker. Det du gjør nå vil bare gjøre ham mer og mer tøffel, og ende med at du går lei eller at han treffer noen han ikke føler han må være tøffel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han rett og slett ønsker at du skal ha det bra, og jeg kan ikke forstå hvordan du klarer å få det til å bli negativt.

For det blir veldig klengende og kjedelig? Hun ønsker en med egne meninger og som kan være litt selvstendig? Hun trenger litt rom av og til?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Synes tøffel er en dum betegnelse på et annet menneske.

Dette er hans måte å vise deg hva han føler for deg på, og din reaksjon er at det blir litt for mye.

Er det det at du trenger mer space eller synes du at han er klein når han skriver sånt?

Hvis det er fordi du trenger mer pusterom skjer det ingenting før du blir klar og tydelig på det.

Om det er fordi du synes det er kleint ... well, det er dessverre ikke mye å gjøre med. Det beste er å lære å godta at der er slik HAN ER.

Det er en kunst å elske noen akkurat slik de er.

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...