Gå til innhold

Selvlagde julegaver fra barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber på sfo og vi pleier å ha juleverksted noen dager i desember. Kreativiteten er ikke på topp, ei heller økonomien. Noen som har noen gode forslag på ting vi kan lage som ikke koster all verden? Og som ikke er for vanskelige for 6-10 åringer.

Har søkt litt på nettet, men ikke funnet noe særlig som fanget oppmerksomheten ved første øyekast. Så kanskje noen her inne har sett eller fått noe som de vil anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med dere masse gamle ukeblader hjemmefra så kan de lage collager.

Klippe og lime klarer de jo fint. :)

Dere kan gi dem et tema eller la dem velge fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynte fyrstikkesker med filt, farget papir eller hva det måtte være. Og litt glitter, paljetter eller noe sånt da. Enkelt og greit! Husk å ikke dekke til kantene der du tenner fyrstikken da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskapsmagneter. Store knapper av tre som de kan male på. Ulike gipsfigurer.

Julekort og til-og fralapper er en slager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyrstikkesker, opptenningsruller og kjøleskapsmagneter var fine tips. Filthjerter laget vi i fjor, så får droppe den i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baking?

Baking er absolutt et alternativ. Vi skal bake lussekatter 13. desember. Men pga diverse matallergier/intoleranser kan baking hos våre barn dessverre by på store utfordringer. Så forslag til andre ting mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med dere masse gamle ukeblader hjemmefra så kan de lage collager.

Klippe og lime klarer de jo fint. :)

Dere kan gi dem et tema eller la dem velge fritt.

Kan ikke akkurat si jeg hadde blitt veldig glad om jeg hadde fått utklipp fra gamle ukeblader i julegave... :forvirret:

De filthjertene det var bilde av oppi her synes jeg var fine!

Ett år hadde læreren til datteren tatt bilde enkeltvis av alle elevene. Bildet var satt i ramme og kom hjem som julepresang. Dette ble vi veldig glade for, og dersom man har et helt ok digitalt kamera selv, og kjøper billige rammer trenger ikke dette å bli veldig dyrt. Nå er jo ikke dette noe barna lager selv, men et tips i alle fall :)

Nå er jeg usikker på hvor stive disse er, men dersom det er papp kan man jo kjøpe trekuler og englehår slik at de kan lage engler. Her er flere "englekropper"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt: Klipp ut ulike former i stiv farget papp, f.eks. hjerter, stjerner, reinsdyr, snøfnugg o.s.v., og la barna dekorere på begge sider med glitter og paljetter. Lag hull øverst og tre en fin tråd gjennom til oppheng. Kan lage små til juletre eller større til å henge i vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolldeig! Kan lage masse rart, og male det etterpå. F.eks kan man lage telysholdere, enkelt ved å rulle en bolle, og presse et telys nedi. Telyset taes selvfølgelig ut igjen før tørking/herding i ovn ;) Så kan holderen males og dekoreres.

http://www.aktivioslo.no/info/trolldeig/

For flere ideer om trolldeig, så er det bare å søke litt rundt på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg fekk eit sett med julelenker av venninna mi i gåve eit år. Det var pappfigurar som Trollbarn skriv om, dei var klipt ut av bølgepapp. Så var dei dekorerte, desse hadde gullspray og noko anna glittergreier på seg. Dei var tredd og limt fast på ein hyssing. Dei kunne hengast på juletreet, over ei dør eller på eit speil. Kjempefine! Mønstera, hjarte, stjerne og slikt, var klipt ut på frihand med ei spiss saks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp de billigste, hvite krusene du finner, fks IKEA, Søstrene Grene o.l. Kjøp tusjer som det går an å tegne med på glass/keramikk osv. Jeg vet mange barnehager gjør dette med førskolebarna. Tusjfargen sitter faktisk veldig bra, har sett kruser som har vært omtrent like fine etter et år med vasking i oppvaskmaskin. Tusjene regner jeg med man får kjøpt i hobbybutikker, Panduro for eksempel. Eller på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...