Gå til innhold

Innvandrere og folkeskikk

Fremhevede innlegg

Gjest Herr Drue
Skrevet

Alle andre gangene jeg har vært i en rundkjøring har alle de hvite ariske menneskene brukt blinklys og vært høflige og alt var bare fryd og gammen og harmoni i rundkjøringene her i Norge!!!

HAHAHA! Ja, det var tider det, da det bare var ariske mennesker i de norske rundkjøringene.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper at dette er et ironisk svar og at du ikke mener det du sier, men siden jeg ikke kan se noe ironiflagg velger jeg å ta deg seriøst.

Tillater meg dermed å påpeke følgende:

1- Nordmenn lider i stor grad av syndromet "jeg har blinklys men vet ikke hvordan det virker" - dette er noe jeg ser mye mer av i Norge enn i andre land. Tåkelys derimot er nordmenn veldig flinke til å bruke, midt på dagen, fordi de ser så kule ut.

2- Det finnes faktisk nordmenn med annen hudfarge enn hvit. Være seg adopterte mennesker, eller barn av adopterte / mulatter / tredjegenerasjonsinnvandrere m.m.

3- At en mann kan få deg til å tenke noe om en halv million mennesker, sier mye om deg, og en "Gratulerer" er på sin plass.

Det er nok ironi, ja. Jeg droppet ironiflagget siden jeg trodde at de fleste kom til å skjønne det, spesielt etter den siste setningen. :danser: Det for å illustrere at ens negative (og begrensede) observasjoner om et folk er ikke nok til å generalisere, som du nevner, en halv million mennesker som tilfeldigvis enten deler samme religion/opphav/o.l som disse.

Skrevet

Jeg håper at dette er et ironisk svar og at du ikke mener det du sier, men siden jeg ikke kan se noe ironiflagg velger jeg å ta deg seriøst.

1- Nordmenn lider i stor grad av syndromet "jeg har blinklys men vet ikke hvordan det virker" - dette er noe jeg ser mye mer av i Norge enn i andre land. Tåkelys derimot er nordmenn veldig flinke til å bruke, midt på dagen, fordi de ser så kule ut.

Selv om både idiotoppførsel i rundkjøringer, og uvettig bruk av kjørelys nok kan være en typisk norsk ting (her jeg bor, gir tilogmed politifolk faen i blinklysbruk i rundkjøringer), så fins det en rapport på landsbakgrunn og ulykkesrisiko i trafikken. Laget av Statens Vegvesen.

Jeg tror ikke gjest er så ute på viddene som du skal ha det til.

Skrevet

HAHAHA! Ja, det var tider det, da det bare var ariske mennesker i de norske rundkjøringene.

:ler:

Skrevet

Jeg tenker at mange innvandrere har kommet fra land i nød hvor det å kjempe seg frem for å få sitt var noe en måtte gjøre for å overleve...det virker som om noen av dem har tatt med seg (u)vanen hit...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser også samme tentensene som ts. Synes spesielt innvandrere bruker å være veldig grådige når det gjelder ting som er gratis (gjelder selvfølgelig ikke alle innvandrere, men jeg kan ikke si jeg har sett så mange nordmenn som er på samme måten ihvertfall).

Jeg bor i oslo, og her er det jo ikke uvanlig at det blir delt ut gratis av forskjellige ting ute på sommeren. Jeg var blant annet på grünerløkka i sommer, der det ble delt ut gratis sånne småbokser (1,5 dl tror jeg ), med coca cola. Da var det flere innom (innvandrere), som ble utrolig fornærmet for at de ikke fikk de uåpnet (tror ikke de hadde lov til å gi de bort uåpnet). Så oppdaget jeg etterhvert at det var en hel familie som gikk fram en etter en og fikk hver sin boks med cola, som de gikk og helte over i andre plastflasker (som det så ut som de hadde funnet i søpla). Tror de hadde noen liter der, for å si det sånn...

Var også i frognerparken i sommer, der de delte ut sånne vitamin-vann/brus/saftgreier, og også her var det er stor gruppe med innvandrere som tydeligvis fylte alt av vesker og poser de hadde med slike. De stod litt bortenfor, og gikk fram og hentet en og en av gangen.

Har sett akkurat samme tendensene flere ganger, når de har delt ut prøver på posemåltider, ferdigmåltider (ala fjordland), sjokolade osv.

Samme skjer på Blindern også når Studentpakkene skal deles ut. Jeg er student og muslim, men ser at mange ikke-norske/ikke-studenter plutselig kommer bærende på ørten poser. Greit nok at Studentposene er for mange i forhold til studentene, men jeg synes det blir litt feil at andre enn dem skal få kunne forsyne seg rikelig av dem når de blir delt ut. Eventuelt burde man kunne dele ut de posene som ble til overs noen dager senere til folk som kunne trenge det. Det er jo av og til posesuppe og noe slikt i de posene da.

Skrevet

2- Det finnes faktisk nordmenn med annen hudfarge enn hvit. Være seg adopterte mennesker, eller barn av adopterte / mulatter / tredjegenerasjonsinnvandrere m.m.

Tillater MEG å påpeke følgende om 2:

Nordmenn er en etnisitet. Adopterte mennesker fra Korea for eksempel er koreanere med norske statsborgerskap og dermed norske, men ikke nordmenn.

Tredjegenerasjonsinnvandrere er heller ikke nordmenn. Dog hvis førstegenerasjon er gift med en nordmann og dette fortsetter, kan man kalle seg nordmann. Men de aller fleste tredjegenerasjonsinnvandrere er barn av foreldre med samme etnisitet og videre bakover.

Jeg selv er tredjegenerasjonsinnvandrer og *ikke* nordmann. Min etnisitet er pakistansk og det vil den være frem til jeg dør. Det er idiotisk å si noe annet. Det er biologisk *umulig* å skifte etnisitet.

Det burde du vite.

• Liker 2
Skrevet

Samme skjer på Blindern også når Studentpakkene skal deles ut. Jeg er student og muslim, men ser at mange ikke-norske/ikke-studenter plutselig kommer bærende på ørten poser. Greit nok at Studentposene er for mange i forhold til studentene, men jeg synes det blir litt feil at andre enn dem skal få kunne forsyne seg rikelig av dem når de blir delt ut. Eventuelt burde man kunne dele ut de posene som ble til overs noen dager senere til folk som kunne trenge det. Det er jo av og til posesuppe og noe slikt i de posene da.

ikke sant, har sett akkurat det samme. Og irriterer meg veldig over det, fordi de faktisk er ment til studentene, og ikke til andre, uansett om de har dårlig råd eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...