Gå til innhold

ER egentlig skandinavere de peneste menneskene på jorden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagens mann var bare eksempel. Ser ikke så mange høye nordmenn på gata heller, ikke nattklubber eller andre steder. De fleste er som du sier gjennomsnitt, og det er altfor lavt for meg, så...

med vikingutseende mener jeg store, tunge kropper, ikke spesielt høye

Ikke lett for deg dette her. Norge er kun forbigått av Nederland i forhold til gjennomsnittshøyden på befolkningen, av alle land i verden.

Ser ikke noen annen mulighet for deg enn å flytte til Nederland jeg da. Jeg mener, siden vi bare er den nest høyeste nasjonen på jorden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nuppdupp

Jeg vet akkurat hva slags utseende du snakker om, men jeg aner heller ikke hvilket land det er. Irriterende igrunn, jeg har lyst til å finne et bilde :gjeiper:

her er et :)

post-47005-0-42214400-1321764442_thumb.j

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett for deg dette her. Norge er kun forbigått av Nederland i forhold til gjennomsnittshøyden på befolkningen, av alle land i verden.

Ser ikke noen annen mulighet for deg enn å flytte til Nederland jeg da. Jeg mener, siden vi bare er den nest høyeste nasjonen på jorden.

Jaha? Kroatia... Serbia... Tyskland... Alle land med høyere gjennomsnittshøyde en Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke tenkt å flytte, jeg har jo funnet en ganske høy mann og vi trives i Norge:) men han får mye opmerksomhet når vi er på nattklubb f.eks, fordi det er mangel for høye menn i Norge... Min venninne på 177cm måtte helt til Tyskland for å finne en høy nok mann, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Kroatia... Serbia... Tyskland... Alle land med høyere gjennomsnittshøyde en Norge.

Hvor får du Kroatia og Serbia fra? Nederland (183,2) Sverige (180,4) og Tyskland (180,1) ligger foran Norge (179,9). Tall fra 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei har ikke tenkt å flytte, jeg har jo funnet en ganske høy mann og vi trives i Norge:) men han får mye opmerksomhet når vi er på nattklubb f.eks, fordi det er mangel for høye menn i Norge... Min venninne på 177cm måtte helt til Tyskland for å finne en høy nok mann, så...

Du er jo helt på jordet. Det er ikke mangel på høye menn i Norge. Du må vel skjønne at det ikke kan være LIKE MANGE høye menn her som i Tyskland for eks, da det bare bor 4,8 mill. het mot 82 mill. i Tyskland. Men SNITTET er omtrent det samme. 0,2 cm forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke sant.

Det er kun Nederland som har høyere menn enn Norge.

Hvor får du Kroatia og Serbia fra? Nederland (183,2) Sverige (180,4) og Tyskland (180,1) ligger foran Norge (179,9). Tall fra 2003.

Du er jo helt på jordet. Det er ikke mangel på høye menn i Norge. Du må vel skjønne at det ikke kan være LIKE MANGE høye menn her som i Tyskland for eks, da det bare bor 4,8 mill. het mot 82 mill. i Tyskland. Men SNITTET er omtrent det samme. 0,2 cm forskjell.

http://no.wikipedia.org/wiki/Menneskehøyde

Denne fant jeg, men vet ikke helt hvilken jeg skal stole på :) Uansett så er Norge helt i toppen. 2. eller 4. plassen skilles bare av noen millimeter.

Nå fant jeg "feilen" :) 179,9 er for 18-19-åringer, altså 4. plass, men for at det skal bli riktig sammenligningsgrunnlag må høyden til 20-26-åringene brukes, altså 182.

Så da er det bevist. Nordmenn er de nest høyeste mennene i verden!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja, det er ikke første gangen denne debatten er tatt opp, men jeg synes det er interessant.

Personlig føler jeg meg ikke attrahert til mennesker, menn i mitt tilfelle, av afrikansk eller de fleste asiatiske opphav. Da spesielt ikke kinesere(japansere, vietnamesere etcetc), afghanere o.l. I Europa synes jeg øst-europeere generelt ikke ser noe spesielt ut, på grunn av ulike ansiktstrekk jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Da spesielt slovakere, polakker, russere, albanere, bulgarere o.l. Heller ikke tyrkere er noe særlig. Engelskmenn synes jeg ser ut som polakker, og går dermed under nevnte kategori. Også tyskere synes jeg slettes ikke er vakre. Her lurer jeg veldig på hvorfor, da både franskmenn, belgiere, nederlendere o.l. generelt ser mye bedre ut?

Derimot synes jeg mange amerikanere ser bra ut, australiere, franskmenn, italienere og skandinavere - men sist, men ikke minst, nederlendere! Jeg vet ikke hva det er med meg og nederlendere, men de ser helt skandinaviske ut(mao bra!!).

Selvfølgelig, du har både pene og mindre pene i alle typer folkeslag, men nå snakker jeg om generelle ulikheter. Dette er også basert på mitt inntrykk og mine meninger, ikke fakta. Det er mange pene kvinner fra India, f.eks. Og for ikke å glemme Latin-Amerika! :)

Så, da lurer jeg på hva dere tenker? Denne tråden går ene og alene ut på UTSEENDE.

Syns ikke det for jeg har en thing for mørke gutter. Syns ofte svarte gutter er penere enn hvite gutter.. Spanjoler og latinamerikanere er lave, og det er sjeldent et attraktivt trekk hos en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare pga høyde at så mange syns at nederlendere er pene? Ser egentlig ikke hva det ellers skal være... Men du kan godt holde kofferten i skapet, fordi det er mange av oss (nederlenderne altså) som flytter til Norge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er det du liker menn?

jeg er 172. hvis jeg tar høyehæler på, må han være minst 5 cm høyere, så ja, minst 185, helst høyere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må mannen vera høgare enn kvinna? Eg er 1,75, og med høge hælar blir eg høgare enn veldig mange menn. Det kunne ikkje brydd meg mindre... Kan gjerne ta ein mann som er lavare enn eg, så lenge personlege kvalitetar er på plass. Når det gjeld utsjånad/kropp - heller lav og kjekk, enn høg og stygg ;)

Endret av imli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
. Kan aldri huske å ha sett en 10er i Norge, men det er mange 7ere og 8ere her.

:nei: :nei: :nei:

Nesten alle på KG er 9-10-ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Må mannen vera høgare enn kvinna? Eg er 1,75, og med høge hælar blir eg høgare enn veldig mange menn. Det kunne ikkje brydd meg mindre... Kan gjerne ta ein mann som er lavare enn eg, så lenge personlege kvalitetar er på plass. Når det gjeld utsjånad/kropp - heller lav og kjekk, enn høg og stygg ;)

Ja siterer hege schøyen fra en sketsj: jeg gidder jo ikke å sove alene en meter heller da..

For øvrig er jeg enig i at lav og pen er bedre enn høy og stygg..

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken lav og pen eller høy og stygg er bra nok for meg... Jeg blir rett og slett ikke tiltrukket av en lav mann. Det er sikkert noe med hjernen min, men sånn er nå bare.

Så jeg velger høy og pen. Jeg var så heldig da at han valgte meg tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle norske har da ikke blondt hår og grønne/blå øyne! Jeg har brunt hår og mørkebrune øyne og er helt norsk! Nesten alle jeg kjenner har mørkt hår og brune øyne.

Jeg synes asiatiske menn er alt for lite maskuline, blir litt babyface. Utenom Indere!

Jeg synes også sør-afrikanere er veldig flotte, samt britiske og greske :)

Jeg kommer nok til å ende opp med en skandinaver, som oftest de jeg blir tiltrukket av :)

Hadde forsovet aldri sagt nei til Jesse Williams eller Bradley Cooper :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...