Gå til innhold

Har begynt så smått og halvveis på lavkarbo...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har altså begynt å konvertere kostholdet mitt til lavkarbo. Eller halvveis lavkarbo er kanskje bedre å si - jeg skal kutte ut alt sukker, hvitt mel, pasta, ris og så videre og heller spise mer grønt og litt mer fett.

Har holdt på et par uker og synes det har gått veldig greit så langt, bortsett fra at jeg plutselig er skikkelig oppblåst i magen. Etter det jeg har lest på forskjellige lavkarboforum rundt omkring, får de aller fleste tvert imot mye mer stabile mager når de endrer kostholdet slik jeg har gjort. Er det noen andre som har opplevd det samme som meg? Lurer på om det er en overgangsfase eller om kostholdet bare ikke passer for meg. Må legge til at jeg meget sjelden tidligere har følt meg oppblåst og hatt vondt i magen, selv i perioder der jeg har spist mye karbohydrater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sjekk ut lavkarbo.no,det finnes mye informasjon der som sikkert kan hjelpe,eller spør i forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil virkelig annbefale deg og spørre på lavkarbo.no isteden..

Dette kommer sikkert til og bli en svær diskusjon om at lavkarbo er så forferdelig.

Og folka på lavkarbo er dobbelt så hyggelige :-D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik den første månden etter at jeg kuttet ut sukker og hvitt mel, ris og pasta. Det tok litt tid før magen vente seg til den høyere fibermengden.

Etter noen uker forsvant den stappa følelsen og promping er det nesten helt slutt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spis mer grønnsaker og mindre grove kornprodukter :) Blir fort litt for mye fiber for magen om man kun lever på grove knekkebrød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser du mere melkeprodukter? (rømme,creme fraiche for eks?)

Spiser du mer grønnsaker enn normalt? Dessverre så er det ofte mye som er sunt som kan gi opplåstt mage (spesielt brokkoli, løk, blomkål..)

Det kan også bare være at magen din reagerer på forandringer i kostholdet og at den trenger litt tid til å bli vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...