Gå til innhold

mark i underlivet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fant en mark i underlivet mitt i stad! den var rundt 1 halv-1 cm lang! tok å la den på hånda, å så bare at den sprellte noe enormt! Hva skal jeg gjøre? Var bare 1, men er redd får at det er flere der, siden har hatt kløe der i snart 1 år??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill time hos gynekolog så fort som mulig :)

• Liker 1
Skrevet

Du ringer fastlegen din med engang imorgen tidlig og spør om du får komme inn med engang og si at det haster.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan trøste deg med at det er en helt "vanlig" småmark som de fleste får i endetarmen en eller annen gang. Jeg hadde det en gang, og grunnen til at man tror at de kommer fra underlivet er fordi de kryper fremover. Eggene ligger i kanten av endetarmen og de klekkes der. Kløen er helt forjævlig. Mest utsatte for å få dette er som regel barnefamilier, fordi barn får det relativt fort. Gå på apoteket og forklar diskret hva du har, så får du en pakke med tabletter som du tar, og etter et par dager er problemet borte.

• Liker 5
Skrevet

Å guuuud!!! Håper jeg ikke får det!! Ble helt uvel nå..

• Liker 2
Skrevet

Tablettbehandling fås reseptfritt på apoteket. Heter Vermox om jeg ikke husker helt feil, bare å stikke innom i morgen. Husk å behandle alle i husholdet og eventuelle partnere da småmark ofte rammer flere enn én:)

Skrevet

Tablettbehandling fås reseptfritt på apoteket. Heter Vermox om jeg ikke husker helt feil, bare å stikke innom i morgen. Husk å behandle alle i husholdet og eventuelle partnere da småmark ofte rammer flere enn én:)

Og vask alt sengetøy, handklær, alt undertøy, og alt som har vært i nærkontakt med hud og kropp, for egg kan sette seg over alt og smitte en igjen.

• Liker 1
Skrevet

Det som veldig ofte er problemet er at barn får dette, så klør de seg, slik at egg setter seg på fingre og under negler, så glemmer de seg og stikker fingrene i munnen, eller tar mamma i hånden, eller tar på dørhandtaket osv. Så har du det gående.

Skrevet

Burde jo kanskje nevne at småmark er helt ufarlig. Det er utrolig plagsomt og sjenerende, men lang ifra uvanlig=) Dette ordner seg!

Skrevet

Æsjabæsja, nå får jeg ikke sove i natt...

:skratte: jeg sa jo ikke klikke! :fnise:

Skrevet

:skratte: jeg sa jo ikke klikke! :fnise:

HELLU I LUKEN! Blir jo bare enda mer fristet daaa! :snurt:

Skrevet

Apoteket anbefalte meg og koke sengtøy og håndklær på minst 90 grader for og være sikkert. Husk bare og følge dosen med tabletter en skal ta og sluntre unna. Jeg fikk det pga kattene mine en gang så vi var alle sammen på forskjellige markkurer, gjorde susen det og ingen av oss har hatt det etterpå :fnise:

Skrevet

HÆRREGUD NÅ BEGYNTE DET Å KLØ I ROMPA! ÆÆÆÆÆSJ!!!!

Gjest Raindrops
Skrevet

Hjelp :overrasket:

jeg klør ikke, jeg klør ikke, jeg klør ikke...

• Liker 2
Skrevet

Apoteket anbefalte meg og koke sengtøy og håndklær på minst 90 grader for og være sikkert. Husk bare og følge dosen med tabletter en skal ta og sluntre unna. Jeg fikk det pga kattene mine en gang så vi var alle sammen på forskjellige markkurer, gjorde susen det og ingen av oss har hatt det etterpå :fnise:

Du får ikke barnemark fra kattene. Spolorm, derimot, kan smitte mellom katt og menneske.

Skrevet

hadde sånne da jeg var liten :P fikk vite at det var fordi jeg hadde spist snø. det KLØDDE ja. Men jeg ble tatt med til legen, og hele familien måtte ta piller mot mark :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...