Gå til innhold

Hvordan tørke/vaske støv av lampeskjermer???


Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei...

Hvordan tørke/vaske støv av lampeskjermer???

Synes dette er det verste med all vasking...

Noen som kan hjelpe meg???12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Jeg anbefaler Nylonvask. Et godt gammeldags vaskemiddel som fåes kjøpt i dagligvarehandelen. Den er på tube. Det følger med bruksanvisning samt mange gode tips for anvendelse.

Jeg har med hell brukt dette på lampeskjermer. Jeg dyppet hele skjermen i såpevannet. Har også brukt den på sportsvogna og den ble også ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bare skal tørke støv av skjermene, synes jeg det er enklest å ta dem ut i dusjen, og spyle dem der. icon_smile.gif

Nylonvask er sikkert flott, hvis du må vaske vekk flekker e.l. icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også veldig godt an å bruke støvsugeren, hvis du har et spesialmunnstykke for gardiner etc. (rund, liten kost). 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker en støv-vott fra Enjo. Har noen av de samme egenskapene som mikrofiber, men har mye lengre pels, og samler derfor mye mere støv icon_smile.gif Dessuten sliter ikke fibrene så mye overflatene som mikrofiber gjør. Mikrofiber skal egentlig bare brukes på glass og andre harde overflater, og i alle fall ikke på tre/tekstil. Fikk Enjo-votten i hus for en måned siden, og aner virkelig ikke hvordan jeg noen sinne har klart meg uten.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Microfiber er da ypperlig til tekstil. Bruker det regelmessig på sofaen min og den fjerner alle mulige flekker.

Har aldri hør noe om at microfiber ikke skal brukes på tekstiler. Har en venninne som selger slike produkter og hun anbefaler bruk på gardiner, møbler, lampeskjermer osv.

Men de er jo supre til speil og glass også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke bruk det på bilglass. Da ødelegger du hele ruta.

Mikrofiber er som små barberblad, som riper veldig bra i bilruter. Og ved lavt sollys så er det MEGET trafikkfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bruke microfiber jevnlig på en overflate av tre, og se hva som skjer. Da skjønner man hvorfor det ikke bør brukes på "myke" overflater. Som det sies her, så er fibrene som bittesmå kniver. Du kjenner det på hendene også, dersom du har brukt microfiberkluten mye.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...