Gå til innhold

dette med menn som har venninner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn og kvinner kan ikke være venner med mindre kvinnen er lite tiltrekkende. Er kvinnen attraktiv vil mannen fantaserere om de, og gjerne sette det ut i praksis også.

Det er da ingen motsetning mellom å være venn med og ha seksuelle fantasier om en person. Man tenker så mye rart, og det er lov, det som teller er hva man faktisk gjør med vedkommende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn og kvinner kan ikke være venner med mindre kvinnen er lite tiltrekkende. Er kvinnen attraktiv vil mannen fantaserere om de, og gjerne sette det ut i praksis også. Denne regelen gjelder med få unntak. Det er også derfor gutter generelt er skeptiske til at dama deres har mannlige venner- de vet hva disse gutta egentlig vil.

hoper du tar feil for jeg kunne tenkt meg en manlig venn så sleper jeg late som jeg er dame.

I am woman but no lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen motsetning mellom å være venn med og ha seksuelle fantasier om en person. Man tenker så mye rart, og det er lov, det som teller er hva man faktisk gjør med vedkommende.

Det er absolutt en motsetning.

Er det en seksuell tiltrekning vil dette på et eller annet tidspunkt lede til at den ene parten prøver seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilder?

Jeg har i hvert fall hørt dette fra 50% av mine mannlige bekjentskaper/venner. Og så har jeg hørt det motsatte, fra de resterende 50 prosentene. Uten at jeg skal påstå at menn som ikke klarer å ha en pen venninne uten å være kåt på henne er dumme, så ønsker jeg å nevne at de av mine mannlige venner som klarer det, er menn med høy intelligens.

I hvert fall, synes det er nedverdigende mot oppegående menn som fint klarer å ha attraktive venninner som KUN venninner, å komme med påstanden du kommer med uten å henvise til seriøs forskning som har konkludert med det samme.

Du trenger ikke å be om kilder til den. Det er faktisk mye sannhet i dette om vi liker det eller ei.

Jeg har lest dette jeg også, men jeg husker ikke hvor det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine beste guttevenner har jeg hatt sex med. Jaja, alle og alle, det hørtes jo litt drastisk ut - men de jeg har vært sånn på bestevennstadiet med. Så har vi kanskje endt opp som sammen også en stund. Konklusjonen KAN stemme for noen, men for mange andre ikke. Sånn er det med alt! Ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke å be om kilder til den. Det er faktisk mye sannhet i dette om vi liker det eller ei.

Jeg har lest dette jeg også, men jeg husker ikke hvor det var.

Så hvorfor stemmer det ikke for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt myyye på dette jeg også...gutter med jentevenner....det lyder unektelig litt merkelig ut på en måte.

Jeg mener, ingen blir venner med noen de ikke liker som person, og liker du en person, så er det veldig lett å få varme følelser for den personen av motsatt kjønn.Sånn er det bare!!

:skravle:

Jeg spurte ut en mann jeg, som hadde en del jentevenner, ja synes du de er attraktive da spurte jeg, kunne du tenkt deg å ha sex med dem? ja det innrømmet han til slutt at han kunne, det virket som han elsket å ha disse jentevennene, til tross for at han hadde kjæreste. Du vet, hvis man har kjæreste trøbbel, så kan man jo ta en telefon til en av venninnene og ta en prat over en kopp kaffe...men da grenser det til emosjonelt utroskap igjen, så dette er fryktelig vanskelig spør du meg, så jeg har bare funnet ut at jeg har en kjæreste, og hvis han hadde hatt mange jentevenner, eller jentevenner som han møtte eller ringte til,( det er jo ikke grenser for hva man kan gjøre som venner ikke sant?) så hadde jeg gått ut døra og ikke snudd meg tilbake. :skravle:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mannen som sa dette, spurte også om vi kunne møtes over en kopp kaffe, som venner, selv om han hadde kjæreste, og da sa jeg nei vet du hva det gjør jeg ikke, hun damen din er veldig sjalu, så det gjør jeg ikke, dårlig gjort av deg sa jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fint går ann å ha guttervenner uten at jenta puler dem. Det er mange eksempler IRL. Det blir dessuten ofte kleint mellom to venner som har sex, og vennskapet tror jeg eventuelt skjelden ville vart viderte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg skal ha kvinnelig forlover. Tipper dette ikke hadde gått gjennom hos fruen dersom det hadde vært mer enn platonisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kjæresten min på forhånd hadde hatt en håndfull venninner (eller fler/ferre) hadde det bydd på lite tillitsproblemer for min del.

Dersom han plutselig hadde dukket opp med "nye" venninner nå, uten å ha én eneste på forhånd, hadde jeg begynt å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reflektert litt rundt dette med menn som har venninner, både når de er i et forhold og som singel. Det er jo ingen som har stygge venninner (altså damene er i samme liga som dem selv), og jeg tror at de fleste menn vil i buksa på venninnene.

Som et eksempel vil jeg dra frem eksen min og hans venninner. Alle som en har utseende med seg, alle som en blir tilbudt "seksuelle" tjenester av han (uten at de nødvendigvis blir takket ja til av alle). Altså jeg konkluderer meg frem til at menn har venninner fordi de "frister" og er gode å ha på lur i single perioder.

Latterlig. Meg og bestevennen min har da aldri "brukt" hverandre verken i forhold- eller single perioder. Det er snakk om mennesker som trives sammen, uavhengig av kjønn.

Selvsagt, hadde man vært på en øde øy og skulle ha lyst til å forplante seg, holde ved like befolkningen, ja hvorfor ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjæreste på snart 40 hadde en anselig mengde "venninner" da vi ble sammen, og det viste seg at han hadde ligget med så og si alle. Snakk om prøvekjøring liksom, før de fant ut at de bare skulle være venner. I tillegg var de fleste 15-20 år yngre enn ham, så det var jo virkelig en "herlig" oppdagelse. Så ville han at jeg skulle bli venner med dem jeg også, men da sa det rett og slett stopp, meg eller dem. Det ble meg, men det ligger hele tiden der og murrer, og siden jeg ikke likte at han hadde helt ned til tenåringsvenninner som han i tillegg hadde hatt seg med, så har han funnet ut at han ikke liker nederlendere, fordi jeg hadde en nederlandsk kjæreste før. Han syns det er like forkastelig som sånn han har oppført seg. Hva f... skal man gjøre da?

Litt avsporing, men - nei, jeg tror det ofte kan bli litt komplisert med venner av motsatt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis helt andre opplevelser enn alle andre her.. Av alle de gode kameratene jeg har hatt, har samtlige blitt forelsket/vært interressert og dermed ødelagt vennskapet.. Fikk også ofte høre etter jeg fikk kjæreste at flere bare var med meg fordi de var interressert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere damer virker å være litt naive når det kommer til dette ;) jeg har venninner som jeg ikke tenner på jeg også, og som ikke er min type, men mange venninner har jeg vært interessert i, og blitt sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest D_flatmajor

Dere damer virker å være litt naive når det kommer til dette ;) jeg har venninner som jeg ikke tenner på jeg også, og som ikke er min type, men mange venninner har jeg vært interessert i, og blitt sammen med.

Det er ikke sikkert vi er naive. Det kan rett og slett hende vi er bitre og i fornektelse fordi vi er så stygge at kameratene våre ikke vil pule oss. :(

Neida.

Men grunnen til at jeg bega meg inn i denne diskusjonen var den bastante/generaliserende måten jeg oppfatta noen av innleggene på. Det stemmer nok sikkert at noen har det sånn, for det vil bli like idiotisk å hevde at "ingen er sånn" som at "alle er sånn", uten kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør da samtidig undre seg over alle som synes det r greit å være venn med sin eks. Greit nok om en har barn sammen, da er en forpliktet, men ellers? Tåpelig og en kilde til konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min hadde en rekke venninner da vi ble sammen. Tror han har vært forelsket i de fleste av dem, men enten ble det ikke noe av det, eller de ble venner etter et kort forhold (uker/måneder).

Han har truffet dem alle gjennom sporten han har vært med på siden tidlig ungdom, og det var jo på den tiden han ble kjent med dem. Ettersom tiden har gått, og både de og han har etablert seg, møtes de ikke lenger som før. Men han (og av og til jeg) treffer dem jo gjennom denne sporten.

Kan ikke tenke meg at han noen seksuelle tanker om dem nå, og det plager meg ikke at/om han har hatt det en gang i tiden.

Men skulle det dukke opp nye venninner som han plutselig blir opptatt av nå, ville jeg nok ikke vært like avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...