Gå til innhold

dette med menn som har venninner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har reflektert litt rundt dette med menn som har venninner, både når de er i et forhold og som singel. Det er jo ingen som har stygge venninner (altså damene er i samme liga som dem selv), og jeg tror at de fleste menn vil i buksa på venninnene.

Som et eksempel vil jeg dra frem eksen min og hans venninner. Alle som en har utseende med seg, alle som en blir tilbudt "seksuelle" tjenester av han (uten at de nødvendigvis blir takket ja til av alle). Altså jeg konkluderer meg frem til at menn har venninner fordi de "frister" og er gode å ha på lur i single perioder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest D_flatmajor

Det er alltid et dårlig tegn når noen konkluderer/generaliserer ut fra en eneste mann, som i tillegg er eksen.

Og jeg tror du tar feil.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at du tar feil, samtidig har du nok rett når det gjelder noen menn. Så er det dette med generaliseringer da...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Burn og D_flatmajor over meg her.

Jeg har i hvert fall eksempler som strider mot dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skal ikke greie alle over en kam osv...men for min eks og en del andre gjleder nok dette. Min skepsis til menn med venninner har vokst etter å ha vært sammen med denne mannen for å si det sånn. Det kan jo gjerne være dumt. Han hadde også ligget med alle venninnene sine en gang i historien (og var "dum" nok til å fortelle det til meg)og dette synes jeg svært lite om. Det ligger liksom noe seksuelt latent i lufta mellom han og hans venninner, akkurat som det gjør mellom han og meg nå...men forskjellen er at jeg trekker meg bort og vil ha lite og ingenting med han å gjøre. Gidder ikke bli enda en "sex-venninne" av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det her var veldig generaliserende. Og jeg har personlig aldri vært borti det, til tross for at de fleste kjærestene mine har hatt venninner so er pene. Jeg har også selv mange guttevenner, da jeg alltid har foretrukket å henge med gutter. Har aldri opplevd det der heller. Det går helt fint an å være BARE venner også, uten å føle noen seksuell tiltrekning. Selv om de er pene og kjekke. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men det gjør ikke den konklusjonen din heller

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg endre konklusjonen til at min eks er jammen meg litt av en kåt jævel!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner kan ikke være venner med mindre kvinnen er lite tiltrekkende. Er kvinnen attraktiv vil mannen fantaserere om de, og gjerne sette det ut i praksis også. Denne regelen gjelder med få unntak. Det er også derfor gutter generelt er skeptiske til at dama deres har mannlige venner- de vet hva disse gutta egentlig vil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner kan ikke være venner med mindre kvinnen er lite tiltrekkende. Er kvinnen attraktiv vil mannen fantaserere om de, og gjerne sette det ut i praksis også. Denne regelen gjelder med få unntak. Det er også derfor gutter generelt er skeptiske til at dama deres har mannlige venner- de vet hva disse gutta egentlig vil.

Akkurat essensen av hva jeg også mener. Thank you!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat essensen av hva jeg også mener. Thank you!

Så rart. Mulig det er fordi mine mannlige venner er noe eldre at de fungerer mer som "reservebrødre" og vi har kjent hverandre siden oppveksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis en fyr hadde begynt å eksludere venninnene sine når han får seg kjæreste, så betyr det at han har ønsket seg noe mer med dem, men hvis han omgåes dem som før, så er hun bare en platonisk venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilder?

Jeg har i hvert fall hørt dette fra 50% av mine mannlige bekjentskaper/venner. Og så har jeg hørt det motsatte, fra de resterende 50 prosentene. Uten at jeg skal påstå at menn som ikke klarer å ha en pen venninne uten å være kåt på henne er dumme, så ønsker jeg å nevne at de av mine mannlige venner som klarer det, er menn med høy intelligens.

I hvert fall, synes det er nedverdigende mot oppegående menn som fint klarer å ha attraktive venninner som KUN venninner, å komme med påstanden du kommer med uten å henvise til seriøs forskning som har konkludert med det samme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis en fyr hadde begynt å eksludere venninnene sine når han får seg kjæreste, så betyr det at han har ønsket seg noe mer med dem, men hvis han omgåes dem som før, så er hun bare en platonisk venninne.

Så du tror ikke at han ville beholdt de deilige venninnene sine selv i et forhold, da alle vet at et forhold ikke nødvendigvis varer evig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du tror ikke at han ville beholdt de deilige venninnene sine selv i et forhold, da alle vet at et forhold ikke nødvendigvis varer evig?

Ofte er det press fra damen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reflektert litt rundt dette med menn som har venninner, både når de er i et forhold og som singel. Det er jo ingen som har stygge venninner (altså damene er i samme liga som dem selv), og jeg tror at de fleste menn vil i buksa på venninnene.

Som et eksempel vil jeg dra frem eksen min og hans venninner. Alle som en har utseende med seg, alle som en blir tilbudt "seksuelle" tjenester av han (uten at de nødvendigvis blir takket ja til av alle). Altså jeg konkluderer meg frem til at menn har venninner fordi de "frister" og er gode å ha på lur i single perioder.

Bare fordi at eksen din er slik så betyr det ikke at alle menn er slik.

Ut fra din logikk så bør jeg jo nekte mannen å snakke med alle kvinner han kjenner, selv de han kjenner fra skoletiden eller de som er naboer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med menn som har venninner, og opplever de som lette å gå overens med og gode samtalepartnere. Jeg ville hatt betenkeligheter med å inngå et forhold med en mann som aldri har hatt venninner. At menn som har venninner er mer tilbøyelige for å være utro tror jeg er skjeldne tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kilder?

Jeg har i hvert fall hørt dette fra 50% av mine mannlige bekjentskaper/venner. Og så har jeg hørt det motsatte, fra de resterende 50 prosentene. Uten at jeg skal påstå at menn som ikke klarer å ha en pen venninne uten å være kåt på henne er dumme, så ønsker jeg å nevne at de av mine mannlige venner som klarer det, er menn med høy intelligens.

I hvert fall, synes det er nedverdigende mot oppegående menn som fint klarer å ha attraktive venninner som KUN venninner, å komme med påstanden du kommer med uten å henvise til seriøs forskning som har konkludert med det samme.

Hahaha

Tror du det finnes peer reviewed studier på emnet? Selvsagt ikke. Kilden er kuken min, og kuken til alle andre menn med et snev av testosteron i kroppen. Ikke alle vil innrømme det, men hvis de får muligheten til å svare anonymt vil du se at 50-50 splitten forsvinner ganske fort. Det er tross alt en "unconvenient truth" som det er vanskelig for mange å svelge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med menn som har venninner, og opplever de som lette å gå overens med og gode samtalepartnere. Jeg ville hatt betenkeligheter med å inngå et forhold med en mann som aldri har hatt venninner. At menn som har venninner er mer tilbøyelige for å være utro tror jeg er skjeldne tilfeller.

Men om dette hadde vært damer han hadde hatt sex med da/vært litt sammen med? For min egen del, selv om det er slutt mellom oss, må jeg ta meg sammen for å ikke hoppe til køys med denne eksen min...og han hinter masse om at han vil, og hadde selvsagt gjort det om jeg kom krypende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Hahaha

Tror du det finnes peer reviewed studier på emnet? Selvsagt ikke. Kilden er kuken min, og kuken til alle andre menn med et snev av testosteron i kroppen.

Det går jeg faktisk ut fra at finnes. Uten at jeg har lett.

Bruk kuken din som kilde du, noen vil kanskje trenge andre kilder for å godta argumentene dine som universelle sannheter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jeg faktisk ut fra at finnes. Uten at jeg har lett.

Bruk kuken din som kilde du, noen vil kanskje trenge andre kilder for å godta argumentene dine som universelle sannheter.

Jeg godtar kuken hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...