Gå til innhold

Øldrikking

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om jeg drikker "alt for mye" øl og er interessert i å få tilbakemelding fra dere her. Er 21 år gammel, mann, og student. Drikker i en typisk uke 3 sixpacker med halvlitersbokser av vanlig øl (4.5 %) spredt utover 4-6 dager. Er det alt for mye? Tips til hvordan jeg skal bryte mønsteret?

Mvh, studenten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet svaret selv.. Selvsagt er ikke 9 liter øl i uken bra for deg.

Tips? slutt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du drikker for mye. Og hvordan klarer du det egentlig? Både fysisk og med tanke på studiene og penger? Som medstudent så skjønner jeg at det er vanskelig å holde seg unna alkohol når det skjer så mye gøy.

Første året mitt drakk jeg sinnsykt mye med det resultatet at kroppen min rett og slett var ødelagt mot slutten av året, for å si det enkelt. Jeg merket det ikke der og da, først når jeg kuttet ned alkoholforbruket.

Jeg drikker nå ganske sjeldent, men selv om det ikke er nødvendig lenger så har jeg satt visse regler for meg selv ang alkohol: ALDRI mer enn to ganger i uka (nå drikker jeg kanskje 1-2 ganger i måneden, men før dette så var den regelen nødvendig:P). Når jeg skal på fest e.l. så tar jeg aldri med mer enn 3-4 øl. Og siden jeg stort sett har dårlig råd så blir det ikke mer enn 1, maks 2 øl, ute på byen.

Du må bare være streng med deg selv. Jeg begynte også å delta på ting som ikke "krevde" alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du drikker for mye. Og hvordan klarer du det egentlig? Både fysisk og med tanke på studiene og penger? Som medstudent så skjønner jeg at det er vanskelig å holde seg unna alkohol når det skjer så mye gøy.

Første året mitt drakk jeg sinnsykt mye med det resultatet at kroppen min rett og slett var ødelagt mot slutten av året, for å si det enkelt. Jeg merket det ikke der og da, først når jeg kuttet ned alkoholforbruket.

Jeg drikker nå ganske sjeldent, men selv om det ikke er nødvendig lenger så har jeg satt visse regler for meg selv ang alkohol: ALDRI mer enn to ganger i uka (nå drikker jeg kanskje 1-2 ganger i måneden, men før dette så var den regelen nødvendig:P). Når jeg skal på fest e.l. så tar jeg aldri med mer enn 3-4 øl. Og siden jeg stort sett har dårlig råd så blir det ikke mer enn 1, maks 2 øl, ute på byen.

Du må bare være streng med deg selv. Jeg begynte også å delta på ting som ikke "krevde" alkohol.

Jeg bruker som regel å drikke på hybelen (mellom 3 og 6 øl på en kveld) og merker ikke så mye til det fysisk sett. Bruker ikke så mye penger på andre ting, så da er økonomien helt grei! Har et nytt prosjekt nå der jeg skal prøve å drikke max 9 halvlitere i uken, og så kutte ned mer etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du for å bli beruset, eller drikker du for ølens del. For aromen og kultursmaken? Det spiller en del innpå det. Om det kun er for å bli beruset så er det på tide å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pellepirat

tja..har et råd..

jeg liker også godt å ta litt øl på kvelden, fordi det er godt, men tar heller munkholm f.eks. Det er både sunnere og billigere. Hvis du drikker for alkoholens skyld, da har du et større problem.

Blir riktignok ikke helt det samme som vanlig pils, men for ukedager er det greit. Da smaker ordentlig pils ekstra godt når man først drikker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..har et råd..

jeg liker også godt å ta litt øl på kvelden, fordi det er godt, men tar heller munkholm f.eks. Det er både sunnere og billigere. Hvis du drikker for alkoholens skyld, da har du et større problem.

Blir riktignok ikke helt det samme som vanlig pils, men for ukedager er det greit. Da smaker ordentlig pils ekstra godt når man først drikker det :)

Var en periode da jeg drakk Carlsberg non-alc. men får ikke pant på de, samt at de er dyre.. Kunne jo prøvd ut noen andre typer også, takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...