Gå til innhold

Min bror kommer til å sulte ihjel pga pengemangel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er du lillesøster på 14 år ts? synes du skal la broren din fikse dette selv. er ikke noe du kan gjøre for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WendyClear

Medisinering kan nemlig være nøsvendig for å bli frisk igjen, og "hjemmelpeien" er de som sitter i personens ansvarsgruppe og som lager den individuelle plan alle i Norge har krav på etter loven.

Det trengs nemlig fagfolk der, og da må man også opprette en kontakt till dem.Man må ringe dem og få dem på hjemmebesøk, og man kan ha godt av å ha en kontakt der mens man er syk.En slik sykepleier gjør oftere jobben enn en psykolog der folk er bipolar og har personlighetsforstyrrelser.Siden den bipolare sykdommen kan ikke behandles bort med samtaler.

Men for all del, det er vel bedre å ikke foreta seg det som faktisk virker, siden det høres alvorlig ut?

Bipolar er en kronisk lidelse, så verken terapi eller medisinering vil gjøre personen frisk. Jeg er fult enig i at medisiner vil være bra dersom personen er veldig nede og er til fare for seg selv, men "hjemmepleie" og tvangsinnleggelse er bare mulig ved svært alvorlige tilfeller. Jeg har selv bipolar i familien, som har blitt behandlet med medisiner i perioder, men det som hjelper aller mest er helt klart kognitiv terapi og mestringsstrategier..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolar er en kronisk lidelse, så verken terapi eller medisinering vil gjøre personen frisk. Jeg er fult enig i at medisiner vil være bra dersom personen er veldig nede og er til fare for seg selv, men "hjemmepleie" og tvangsinnleggelse er bare mulig ved svært alvorlige tilfeller. Jeg har selv bipolar i familien, som har blitt behandlet med medisiner i perioder, men det som hjelper aller mest er helt klart kognitiv terapi og mestringsstrategier..

Du forstår at det dreier seg om å komme ut av den mest depressive fasen, og få stabilisert lidelsen på et nivå som ikke innebærer alvorlig, passiviserende depresjon, ikke sant?

Siden TS sin bror er nå i en tilstand der han er for depresiv til å være rasjonell, og greier ikke å håndtere med fornuften at alle må ha en inntekt. Psyken hans er mer opptatt av å beskytte følelsene, så fornyften greier ikke å ivareta resten av ham.

Det er denne fasen han må bli bra/frisk av. Og det kan man kun bli ved hjelp av medisin og sterkere støtteapparat rundt seg, dersom man er så ute av det som TS sin bror.

Beklager at folk ikke liker å tenke at noen ganger er det nødvendig med hjelp, som ikke involverer enten tvang eller ikkenoe.

Beklager også at det er sånn i det norske helsevensenet at det er fagfolk som må uttale seg, sånn at folk får det de har krav på.Det hjelper ikke hva familien syns. Det er ansatte fagfolk som må snakke md det det gjelder, og sende de nødvendig papirer.Da må man tørre å ta kontakt med dem, og ikke ha så mange feilaktige fordommer om både psykiske lidelser og psykiatrien at man ikke vil snakke med dem som kan gi riktig hjelp..

TS forsvant, så jeg tviler på at denne broren får noe støtte. Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...