Gå til innhold

Bussjåføren forårsakte ulykke og stakk..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så provosert, leimeg og sint..

Dette skjedde for en god stund siden, men saken står på stedet hvil.

Min 86 år gamle bestemor skulle gå av bussen da bussjåføren lukket dørene før hun klarte å komme seg ut. Hun falt i mellom buss og fortauskant, og unngikk heldigvis å bli påkjørt fordi folk reagerte og han stoppet bussen. Han gikk ut, forklarte min ÅTTISEKS år gamle forslåtte bestemor at han måtte kjøre videre, gav henne en hundrings til taxi sånn at hun kunne ta taxi til legevakten og KJØRTE!!??????

Hun fikk heldigvis hjelp av folk på bussholdeplassen og kom seg hjem. Turte ikke å si ifra før hun snakket med min mor flere dager etterpå.

Hendelsen er anmeldt til politiet, men busselskapet "vet ikke" hvem som kjørte ruta da??? Det er det DUMMESTE jeg har hørt..!! Og siden hun ikke meldte fra så vet ingen hvem vitnene er heller..

Saken står på stedet hvil og politiet gir faen og busselskapet gir faen og bestemor ble sengeliggende sterkt forslått og redd for å ta buss..

Er forbanna... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Busselskapet BURDE vite veldig godt hvem som kjørte ruta, slike ruter er planlagt lenge på forhånd, vaktlister finnes. Politiet burde ikke gi faen, og det burde ikke busselskapet heller. Snakk med en advokat du, en telefon fra advokat til busselskapet burde løse dette med mangel på kunnskap der..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart att de ikke har kontroll på sånt..

Vi kontaktet busselskapet her for noen dager siden pga en buss som ikke overholdt vikeplikten og kjørte altfor fort.

Det tok dem bare noen få sekunder å finne ut hvem sjåføren var, og han fikk en skriftlig advarsel samme dag.

Ta kontakt med lokalavisen - de er helt sikkert interessert i denne historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig for busselskapet å finne ut av hvem som kjørte bussen. For å gjøre jobben litt enklere for de kan du jo opplyse om hvilken buss (rutenummer/navn) det var og hvilket klokkeslett den var på hvilket busstopp (hvis du ikke allerede har opplyst om dette).

En sjef/overordnet skal vite hvem som er på jobb til hvilke tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at de ikke har bedre kontroll på hvem som til enhver tid kjører hvilke buss og rute. Det skjer ikke!

Stå på kravene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garantert veit de hvem som kjørte, vaktlistene er jo der for en grunn..

Helt klart, slik folk før meg sa, gå til avisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Litt rart att de ikke har kontroll på sånt..

Vi kontaktet busselskapet her for noen dager siden pga en buss som ikke overholdt vikeplikten og kjørte altfor fort.

Det tok dem bare noen få sekunder å finne ut hvem sjåføren var, og han fikk en skriftlig advarsel samme dag.

Ta kontakt med lokalavisen - de er helt sikkert interessert i denne historien.

å jo, de vet det nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tårer i øynene av dette jeg. Tenker om det hadde vert min 85 år gamle farmor som hadde opplevd noe slikt. Hun tar mye buss.

Som andre sier, gå til lokalavisa. Dette skal hverken busselskapet eller føreren slippe unna med! Lykke til og :klemmer: til bestemor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi deg/dere!

Det er helt uhørt å oppføre seg sånn mot gamle folk. Ååååhhhh, merker jeg blir mektig forbannet her jeg sitter!!! :kjefte:

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dog å ha hørt at buss i rute kan gjøre slike ting, da de må holde stoppe-kjøretidene.

Hun fikk penger til taxi. Hva mer skulle han gjort?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om lokalavis, siden dere allerede har prøvd å gå gjennom politiet uten hell. Kan ikke helt forstå hvordan busselskapet ikke vet hvem som kjørte ruten, for sånne ting har de jo lister på. Har også sett på kvitteringene mine at det står et sjåførnummer, så virker som om bussjåførene må logge inn på en eller annen måte når de kjører, slik som jeg gjør når jeg sitter i kassen på min jobb.

Går dere til avisen er det gjerne noen som kjenner igjen hendelsen som står frem også. Helt forferdelig at noen skal kunne behandle eldre mennesker slik, og bare ture videre. Alle kan gjøre feil eller være uoppmerksomme, og det er jo ille nok mtp. hva det medførte for bestemoren din, men måten sjåføren behandlet henne etterpå sier meg at dette ikke er en person som fortjener noe godvilje.

Håper dere når frem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Mener dog å ha hørt at buss i rute kan gjøre slike ting, da de må holde stoppe-kjøretidene.

Greit nok at de skal holde rutene, men de skal jo likevel ikke mer eller mindre kjøre på passasjerene, for deretter bare å haste videre. Han kunne stått der til hun fikk en drosje, gitt henne telefonnummer hun kunne ringt, og ikke minst kunne selskapet ha vist litt mer respekt og medmenneskelighet, for eksempel ved å ta en prat med sjåføren, som jeg er helt sikker på at de vet hvem er. Men hva er viktigst? "Verne om" egne sjåfører, holde rutene eller skade gamle damer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vet du hva. Fy søren for et svar. :klaske:

----

Busselskapet vet hvilken sjåfør som kjørte bussen. Og de er pliktig til å opplyse om dette til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Og da hadde resten av passasjerne klaget fordi buss-sjåføren ikke holdt tiden.

Selvsagt hadde de det. I lille Norge må man klage over alt. Det er da man trenger en bussjåfør med baller nok til å ta et riktig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke riktig at de kan kjøre videre! En bekjent av meg var så uheldig å dette og brekke/forstue benet når h*n skulle gå av bussen. Bussjåføren bremset for hardt opp, og h*n datt....

Men det som skjedde da, var da at ny buss/neste buss kom og tok med resten av passasjerene. H*n ble flyttet ut(Ikke spørr meg hvorfor!) og ventet på ambulansen.

Så, de skal/bør/kan vente..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en gang at bussjåføren stressa litt med å få igjen dørene og jeg tryna ut av bussen og rett ned i snøen, heldigvis var det snø, ellers hadde jeg knust ansiktet rett i asfalten. Bussjåføren bare lo og kjørte. Jeg var så lei meg, satt meg opp og gråt, det kom en eldre mann og hjalp meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en gang at bussjåføren stressa litt med å få igjen dørene og jeg tryna ut av bussen og rett ned i snøen, heldigvis var det snø, ellers hadde jeg knust ansiktet rett i asfalten. Bussjåføren bare lo og kjørte. Jeg var så lei meg, satt meg opp og gråt, det kom en eldre mann og hjalp meg opp.

Hadde det vært meg hadde jeg anmeldt han eller på en eller annen klagd. Om situasjonen var tilsvarende, men bussjåføren beklaget seg og faktisk viste et snev av medmenneskelighet, kunne jeg sikkert glatt glemt det der og da.

Årgh, blir så provosert av mennesker som ikke eier moral eller samvittighet i livet. Og åttpåtil er frekk nok til å le av deg. :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...