pressplay Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 (endret) Jeg har hatt noen elskerinner oppigjennom årene, men det har alltid vært overfladiske forhold og ganske fort dør spenningen. Det har også vært ganske tilfeldig at jenter har blitt til elskerinner. Så til dere jenter og gutter med elskere, hvordan sosialiserer dere med elskeren din utenom det seksuelle og hvordan blir det til at elskerforholdet oppstår? Er interessant å høre hvordan andre har det fordi jeg synes at mine elskerforhold ofte blir mye rett på sak og overfladisk. Edit: platonisk byttet ut med overfladisk Endret 8. november 2011 av pressplay
womenwomen Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg har hatt noen elskerinner oppigjennom årene, men det har alltid vært platoniske forhold og ganske fort dør spenningen. Det har også vært ganske tilfeldig at jenter har blitt til elskerinner. Så til dere jenter og gutter med elskere, hvordan sosialiserer dere med elskeren din utenom det seksuelle og hvordan blir det til at elskerforholdet oppstår? Er interessant å høre hvordan andre har det fordi jeg synes at mine elskerforhold ofte blir mye rett på sak og platonisk. Platonisk forhold betyr vell et forhold uten særlig lidenskap ? Et forhold nesten uten sex ? Da er de IKKE elskerinner. Men veninner... Er det en elskerinne- er det et lidenskapelig sexuelt forhold. 1
pressplay Skrevet 8. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2011 Platonisk forhold betyr vell et forhold uten særlig lidenskap ? Et forhold nesten uten sex ? Da er de IKKE elskerinner. Men veninner... Er det en elskerinne- er det et lidenskapelig sexuelt forhold. Ok ok, endret det til overfladisk.
womenwomen Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Ok ok, endret det til overfladisk. Mine mannlige elskere har på en måte vært menn jeg har god kjemi med og tenner på sexuelt og synes er kjekke, men som jeg ikke er forelsket i. Jeg vet at de ikke er rett for meg, at de ikke passer for meg på lang sikt, derfor blir det ikke noe seriøst forhold, mest bare sex og vennskap. Egentlig var ikke forholdene overfladiske. Vi gjorde mye annet sammen og kunne prate om absolutt allt. Vi har også holdt kontakten i 15 år etter at sexen tok slutt. Bare sånn dann og vann pr telefon en skjelden gang . Møtes av og til ute for å ta noen pils sammen . En skjelden skjelden gang. Drikke-venn, venner etter å ha vært elskere. Hvordan elsker forholdene startet ? Vi møttes ute på byen og fikk god kontakt. Endte i sengen og likte hverandre.Og ville møtes flere gang, mer kontakt .Mange av disse holdt nesten på å bli forhold. Men pga at vi var for ulike i livssituasjon, og det var lange avstander mellom oss. Ville det bli vanskelig å ha noe forhold. Hva mener du med overfladisk og hva savner du i ditt elskerinne-forhold ? At dere ikke blir sterkt nok knyttet som gode venner ? At dere snakker lite og ingenting sammen på et dypere plan , at dere ikke blir skikkelig kjent med hverandre ? At dere ikke gjør noe annet enn sex hele tiden ? Og aldri noe annet ? Hva savnet du i dine elskerinne- forhold ?
pressplay Skrevet 9. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2011 Det jeg savner, og som til slutt er ødeleggende for elskerforholdet, er at det er bare møte og sex, ikke noe aktiviteter utenom. Så det jeg lurer på er om det er vanlig å sosialisere seg med elskere uten for sengehalmen og hva hindrer dette i å bli kjærester? Jeg ønsker meg gode forhold til mine elskerinner, men vil ikke lure jenter om ser på meg som potensiell kjæreste.
womenwomen Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Det jeg savner, og som til slutt er ødeleggende for elskerforholdet, er at det er bare møte og sex, ikke noe aktiviteter utenom. Så det jeg lurer på er om det er vanlig å sosialisere seg med elskere uten for sengehalmen og hva hindrer dette i å bli kjærester? Jeg ønsker meg gode forhold til mine elskerinner, men vil ikke lure jenter om ser på meg som potensiell kjæreste. Vell du kan jo foreslå aktiviteter til dem ? Spørre om de har lyst til å bli med på div. osv.Gjøre ditt og datt en dag sammen med deg . Ta initiativ selv. Kanskje de tenker at du bare er interesert i sexen, og ikke noe mer ? Siden du er mann, er det kanskje litt opp til deg å foreslå andre aktiviteter ? Dersom du ønsker det. Du må vise dem selv hva du vil ha og foreslå det for dem. Ja, mine x elskere kom ofte på besøk, vi gikk turer sammen i skog og mark,dro på fester , på byen sammen osv forde vi likte hverandres selskap. også utenom bare selve sexen. Hva som hindret dette i å bli noe forhold ? Han ønsket og vurderte et forhold til meg etter en stund, vi lekte vell begge to med tankene om det . Vi diskuterte det åpent . For og imot. Helt ærlige om hva vi tenker om hverandre og fremtid. Det som hindret , var at ingen av oss var villige til å flytte. For å bo sammen. Alltså avstand.Vi hadde også forskjellige interesser og hobbyer. Som ikke ville gått så bra , dersom vi hadde bodd sammen. Vi passet best som elskere og venner. Og var fornøyd med det begge to. Kunsten er å snakke sammen og være ærlige om intensjoner med forholdet tidlig. Hvor man står i forhold til hverandre. Diskutere muligheten av forhold. Er den stor eller liten eller helt uaktuell ? Kan man vurdere det senere ? Og heller bare se hvordan forholdet utvikler seg naturlig. Går man lei eller ikke ? Blir det mer heftig og mer følelser. Så må man jo snakke om det når den tid kommer. Som du selv sier...spenningen forsvinner ofte etter en tid...for begge. Ting går over av seg selv. Og møtene blir stadig skjeldnere. Helt naturlig.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Jeg synes ikke jeg har behov for å sosialisere meg med elskeren utenfor hjemme. Da måtte det evt blitt en tur bort på hotell eller noe slikt for å ha det "gøy". Om jeg skulle bedrevet sosiale aktiviteter med elskeren så kunne vi jo like godt blitt kjærester? Det eneste jeg "savner" med elskeren min er at vi kunne hatt mere kos, altså sett på film eller noe slikt mens jeg ligger i armkroken. Men det er ikke nødvendigvis lurt det heller, for følelser kan jo komme da. Slik vi har det nå, med at vi møtes kun for å ha sex er veldig greit synes jeg. Hadde vi gjort mye annet sammen så tror jeg at det hadde vært vanskelig om en av oss hadde funnet noen andre, vet jeg fort kunne blitt sjalu og skuffet fordi jeg har følt han hadde "vært min".
womenwomen Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Jeg synes ikke jeg har behov for å sosialisere meg med elskeren utenfor hjemme. Da måtte det evt blitt en tur bort på hotell eller noe slikt for å ha det "gøy". Om jeg skulle bedrevet sosiale aktiviteter med elskeren så kunne vi jo like godt blitt kjærester? Det eneste jeg "savner" med elskeren min er at vi kunne hatt mere kos, altså sett på film eller noe slikt mens jeg ligger i armkroken. Men det er ikke nødvendigvis lurt det heller, for følelser kan jo komme da. Slik vi har det nå, med at vi møtes kun for å ha sex er veldig greit synes jeg. Hadde vi gjort mye annet sammen så tror jeg at det hadde vært vanskelig om en av oss hadde funnet noen andre, vet jeg fort kunne blitt sjalu og skuffet fordi jeg har følt han hadde "vært min". På den annen side. Jeg ville ikke hatt han som elsker , dersom jeg visste han hadde også flere elskerinner enn meg, samtidig som meg. Turnoff og uaktuelt . Da vi var elskere, var det kunn jeg og han som holdt på med hverandre. Ofte klenget det seg andre jenter på han, når vi var ute osv. Men han ga de bare minimal med oppmerksomhet. Ikke mer enn han måtte. Og de damene var innpåslitne på han...herregud tenkte jeg. At det går an å suge seg så fast i en mann, og mens jeg er ute med han. Noe de damene jo ser. Jada, min elsker var søt, og mange damer likte han. Men uansett, jeg følte meg aldri sjalu. Han fikk meg alltid til å føle meg som nr 1. Og presenterte meg for disse damene som klenget seg på han. Syns han taklet begge deler fint. Både meg og de andre klengete desperate damene... Jeg er jo ikke en typisk sjalu jente. Jeg er veldig laidback, og tenker heller at dersom jeg føler han går for langt, eller jeg ikke føler meg vell sammen med han pga det, så stikker jeg bare og finner meg noe annet. - Noe han også vet- uten at jeg sier det...
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 det er kjedelig. blir bare forelska etterhvert uansett :gjeiper: vurderer å bli aseksuell hehe
Steinar40 Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 Det jeg savner, og som til slutt er ødeleggende for elskerforholdet, er at det er bare møte og sex, ikke noe aktiviteter utenom. Så det jeg lurer på er om det er vanlig å sosialisere seg med elskere uten for sengehalmen og hva hindrer dette i å bli kjærester? Jeg ønsker meg gode forhold til mine elskerinner, men vil ikke lure jenter om ser på meg som potensiell kjæreste. Hva forventer du deg egentlig? Du utnytter henne og hun utnytter deg. Mer er det ikke.
pressplay Skrevet 9. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2011 Hva forventer du deg egentlig? Du utnytter henne og hun utnytter deg. Mer er det ikke. Det handler ikke om å utnytte hverandre, i hvert fall ikke for min del. For meg handler det om å dele noe som er godt og jeg setter pris på alle jenter som deler sin seksualitet med meg. Samtidig er det greit å ha en eller flere man kan knulle med som ikke forventer noe mer. Er det vanlig å spise middag, se film etc eller blir det for kjæresteaktig?
CCL Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Jeg mener det er helt umulig å ha såkalte elskere som man går godt overens med i andre sosiale sammenhenger. Jeg sørger for å velge sengepartnere hvor vi kun har seksuelle preferanser til felles. Om man har mye til felles og kan kose seg sammen i dagligdagse situasjoner er sjansen for å bli forelsket stor. Sengepartnere er ofte en venns venn, eller noen jeg møtt i festlige sammenhenger.
womenwomen Skrevet 9. november 2011 #13 Skrevet 9. november 2011 Det handler ikke om å utnytte hverandre, i hvert fall ikke for min del. For meg handler det om å dele noe som er godt og jeg setter pris på alle jenter som deler sin seksualitet med meg. Samtidig er det greit å ha en eller flere man kan knulle med som ikke forventer noe mer. Er det vanlig å spise middag, se film etc eller blir det for kjæresteaktig? Kommer an på hvilken type forhold dere har.Det er kanskje ikke engang definert enda ? De av mine mannlige venner som jeg har rotet med som inviterer meg på sånt, har i ettertid avslørt at de har mer seriøs interesse av meg enn kunn som veninne/elskerinne...Alltså de liker meg såååå godt, at de gjerne kunne tenkt seg et seriøst forhold til meg. For meg høres det ut som om DU egentlig vil ha ALLE godene man får i et forhold, hos en som du har tenkt bare skal fungere som elskerinne. Jeg tror den elskerinnen din vil bli litt forvirret og usikker over dine mixede signaler om du begynner å behandle henne veldig " kjæreste-aktig ".Du vil gjerne ha den sosiale biten også selvfølgelig, for rene sexuelle forhold rett på sak som du sier kan føles fattig og tomt etterpå...Når hun går tenker jeg. Hvis du liker denne nye " elskerinnen " din så utrolig godt, at du vil invitere henne på middag og film, så høres det ut for meg, som at du ubevisst kanskje egentlig ønsker deg henne som en slags kjæreste. Hvorfor ikke bare ha et forhold med henne da ? ? ?Du har ingenting å tape på det. Hva hindrer deg i det ? Om dere begge liker hverandre så godt, kan dere jo henge sammen når dere ønsker og det passer for dere begge to. Hvor seriøst dere tar dette forholdet, er jo opp til dere å finne ut av etterhvert. Dere kan begge når som helst snu eller avslutte det når det passer.Så klarer ikke å se hvorfor du så krampaktig absolutt vil kalle henne bare " elskerinnen din " , når du tydeligvis ønsker MER med henne enn bare sexen ? Jeg gidder ikke bruke mye av min TID (jeg har lite fritid ) på et forhold som er totalt useriøst, uforpliktende og kunn handler om sex. Og hvor det ikke finnes mulighet for å få en stabil og trygg relasjon til hverandre.Jeg gidder ikke ivistere så mye av meg selv, i et menneske som ikke kommer til å være der for meg lenge...Alltså vite hvor man har hverandre. En elsker behandles som en elsker...Jeg drar når jeg har fått mitt . En venn behandles som en venn. En kjærest som en kjærest. Man kan ikke alltid få i pose og sekk her i livet.Noen kompromisser må man inngå, dersom man vil ha alle de andre godene : ) Hvis du er så livredd forhold - så hold deg til kunn ONS ...da slipper du forpliktelser. Sosial kan du jo være med dine kompiser...
Steinar40 Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 Det handler ikke om å utnytte hverandre, i hvert fall ikke for min del. For meg handler det om å dele noe som er godt og jeg setter pris på alle jenter som deler sin seksualitet med meg. Samtidig er det greit å ha en eller flere man kan knulle med som ikke forventer noe mer. Er det vanlig å spise middag, se film etc eller blir det for kjæresteaktig? Den typen kvinnfolk kan jeg aldri tenke meg at gidder å lage middag til deg, for å si det sånn.
womenwomen Skrevet 9. november 2011 #15 Skrevet 9. november 2011 Jeg mener det er helt umulig å ha såkalte elskere som man går godt overens med i andre sosiale sammenhenger. Jeg sørger for å velge sengepartnere hvor vi kun har seksuelle preferanser til felles. Om man har mye til felles og kan kose seg sammen i dagligdagse situasjoner er sjansen for å bli forelsket stor. Sengepartnere er ofte en venns venn, eller noen jeg møtt i festlige sammenhenger. T.o.m god sex over tid kan jo føre til at man blir forelsket, får følelser og eie-lyst, og sjalusi.Vil ikke dele den biten med noen andre osv. Det er tungt nok som det er, å ha sex " uten følelser" dersom man egentlig liker hverandre veldig godt .På et eller annet tidspunkt kommer det nok følelser,dersom forholdet fungerer STRÅLENDE bra som elskere.... Hvordan er det mulig å ikke få følelser da ? I såfall må du velge en elsker / elskerinne som er såpass uattraktiv og stygg at du ALDRI kunne falle for han / henne. Men da smaker heller ikke sexen like fantastisk deilig...like hett...like lidenskapelig...
womenwomen Skrevet 9. november 2011 #16 Skrevet 9. november 2011 Den typen kvinnfolk kan jeg aldri tenke meg at gidder å lage middag til deg, for å si det sånn. Nei. Særlig IKKE når hun vet at du har flere andre elskerinner . I tilegg til henne.Hun føler seg ubetydningsfull sammen med deg , og er kunn en av mange av dine kvinner... Du gir ikke henne noe annet enn kunn sex . Hvorfor skal hun da gi deg MER enn bare sex tilbake ? ( Du vil gjerne ha middag i tilleg du ...) Så mye arbeid og tid ...bare for å få et knull... Enhver relasjon handler om å gi og ta og invistere omtrent like mye i hverandre.På godt og vondt. 1
MissBradshaw Skrevet 9. november 2011 #17 Skrevet 9. november 2011 Det handler ikke om å utnytte hverandre, i hvert fall ikke for min del. For meg handler det om å dele noe som er godt og jeg setter pris på alle jenter som deler sin seksualitet med meg. Samtidig er det greit å ha en eller flere man kan knulle med som ikke forventer noe mer. Er det vanlig å spise middag, se film etc eller blir det for kjæresteaktig? En eller flere elskerinner? Er det det du vil? Om ja, så er jeg nok litt usikker på om en jente har lyst til å spise middag eller se film sammen med deg, uten at det skal bli noe mer. Det kan nok bare bli rot ut av det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Det jeg savner, og som til slutt er ødeleggende for elskerforholdet, er at det er bare møte og sex, ikke noe aktiviteter utenom. Så det jeg lurer på er om det er vanlig å sosialisere seg med elskere uten for sengehalmen og hva hindrer dette i å bli kjærester? Jeg ønsker meg gode forhold til mine elskerinner, men vil ikke lure jenter om ser på meg som potensiell kjæreste. Jeg har hatt en elsker jevnlig i hele tre år nå. Vi har en veldig god kjemi og etter tre år så sier det seg vel egentlig selv at vi kjenner hverandre veldig godt. Vi vokste opp i samme by og har mange felles venner. Selvom vi nå ikke bor i samme by, blir det helt naturlig for oss og for eksempel feste sammen når muligheten byr seg og vi begge er på samme sted. Vi har alltid hatt en veldig god dialog og møtene opphører hvis en av oss starter med noen vi tror det kan bli noe seriøst med og starter opp igjen om det viser seg og ikke fungere. Hvis vi da er ute på byen sammen erter vi hverandre opp igjennom hele kvelden før vi drar hjem sammen og har helt herlig sex. Andre ganger ringer vi bare når vi måtte kjenne lysten, det går like mye begge veier. Utenom festing kan vi også se på film, slappe av eller rett og slett bare snakke. Vi har en veldig god kjemi og kan virkelig snakke med hverandre om alt fra familie problemer til sex med andre personer. Hvordan det ble sånn er ganske enkelt. Vi startet opp, hvor nok begge hadde intensjoner om noe mer. Etterhvert snakket vi sammen om at vi ikke var riktige for hverandre på den måten, men siden sexen og kjemien var så bra, tenkte vi at vi da ihvertfall kunne ha sex. Det har jeg aldri angret et sekund på. Det viktigste i mine øyne er ihvertfall det å kunne snakke sammen om temaet, helst før det har skjedd noe, om ikke så ihvertfall etter første gangen. Jeg vet med meg selv (er jente) at jeg mye heller vil vite hva greia er på forhånd, sånn at jeg vet hva jeg går inn i. Det er ikke så kult å finne ut etter flere måneder at man har blitt nærmest brukt og ført bak lyset av en som legger ned damer med engang jeg ikke er i nærheten og skjuler det.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #19 Skrevet 10. november 2011 Det handler ikke om å utnytte hverandre, i hvert fall ikke for min del. For meg handler det om å dele noe som er godt og jeg setter pris på alle jenter som deler sin seksualitet med meg. Samtidig er det greit å ha en eller flere man kan knulle med som ikke forventer noe mer. Er det vanlig å spise middag, se film etc eller blir det for kjæresteaktig? Enig med deg; Det er ikke utnyttelse dette. det er felles hygge og nytte Jeg hadde et slikt forhold en gang. Vi var først kjempegode venner, så ble vi elskere i tillegg. Det var aldri noe mer mellom oss. Vi laget middag sammen, dro på fester, så filmer i armkroken, dro på turer osv. Vi var eksklusive, med en avtale om at hvis en av oss hadde vært med noen andre skulle vi gi beskjed om det (mtp. smitte ). Det var et helt fantastisk elskerforhold! Vi hadde det kjempegøy sammen, både i og utenfor senga. Ingen av oss fikk noensinne følelser for hverandre. Elskerforholdet tok slutt når han flytta et annet sted. Det var ganske kjipt, egentlig. Dette er mange år siden nå, men skulle ønske jeg fant noe sånt igjen nå. Jeg vil egentlig ikke ha noe mer....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå