Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi klarte ikke å bli gravide, fant ut etter ett IVF forsøk at det var pga eggene mine, de var for harde. Så sædcellene klarte ikke å trenge inn. Så da ble det ICSI, da sprøyter de inn en sædcelle i egget. Jeg ble gravid ja.

Men ikke gi opp, evnt prøv en annen gynekolog. Aleris har jeg hørt mye positivt om, de er private.

Aleris? Jeg jobber fra Aleris i Omsorgen. :yvonne: Så rart er det samme firma eller noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aleris? Jeg jobber fra Aleris i Omsorgen. :yvonne: Så rart er det samme firma eller noe annet?

Det vet jeg ikke, det er tidligere Røde Kors klinikken tror jeg.

Her er en lenke fra dem, så kan du jo lese litt om hva de kan tilby og priser.

Skrevet

Det vet jeg ikke, det er tidligere Røde Kors klinikken tror jeg.

Her er en lenke fra dem, så kan du jo lese litt om hva de kan tilby og priser.

Det er det samme ser jeg :popcorn:

Skrevet

Vi klarte ikke å bli gravide, fant ut etter ett IVF forsøk at det var pga eggene mine, de var for harde. Så sædcellene klarte ikke å trenge inn. Så da ble det ICSI, da sprøyter de inn en sædcelle i egget. Jeg ble gravid ja.

Men ikke gi opp, evnt prøv en annen gynekolog. Aleris har jeg hørt mye positivt om, de er private.

Det skal vi gjøre! Takk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg har mista 2 ganger en SA og en MA:( siste MA var i uke 10, var på tidlig ultralyd i uke 8 og så hjertelyd og alt var ok, men i uke 11 hadde jeg en dårlig følelse og gikk til gynekologen som da ikke fant noe hjertelyd og det ende opp med en utskrapning, nå 6 uker etterpå sliter jeg med rester og en livmor som ikke vil trekke seg sammen ( er en smule redd nå, fikk ikke noe tydelig svar fra gynekologen om hvorfor livmoren ikke trekker seg tilbake)

Så du spurte om hva gynekologen sa; fint lite! Har tatt endel prøver men alt virket ok, så det er uforklarlig.... Siden samboeren og jeg ikke har bodd samme i 3 år ( offisielt i allefall ) mistet jeg retten til IVF offentlig og for tiden har vi ikke råd til privat IVF, så tar litt sprøyter og prøvet på den " naturlige måten".

Men som jeg ser ut i fra denne tråden kan det virke som om det et litt risikosport med det private helsevesen. Jeg tror å håper på at gynekologen min er en av dem som vet hva hun driver med. Å

TS; set du har mistet 4 ganger.. Føler virkelig med deg, det er ikke en god erfaring. Håper du for oppfølging av kvinneklinikken og det offentlige. Husk at du må mase deg til det meste i det norske helsevesen og ikke ta nei til svar!!

Igjen lykke til og hold oss oppdatert. Hvis du har noen gode råd taes de imot med takk.

Holder igjen fingre og tær krysset for oss begge, vi som ønsket har også rett på ett lite vidunder :)

Hvordan går det? Du svaret meg ikke :sjenert:

• 1 måned senere...
Skrevet

Jentene, vet noen av dere om en Kvinneklinikken i Drammen? På jobben min sa at de er flinke der å hjelpe med barnløshet. Letet på google fant bare en som heter Dr. Willumsens Kvinneklinikk.

Vet ikke om den er den. Vet dere?

Skrevet (endret)

Er dere sjekket for kromosomfeil, det er hvertfall grunnen til at jeg har mistet tre ganger pluss en ma i uke 18 som var kromosomfrisk:( Dette skal de sjekke ved en utredning.

Vi får nå ivf og pgd og skjønner ikke helt hvorfor dere andre ikke har fått tilsvarende oppfølgning?

Endret av Wesla
Skrevet (endret)

Er dere sjekket for kromosomfeil, det er hvertfall grunnen til at jeg har mistet tre ganger pluss en ma i uke 18 som var kromosomfrisk:( Dette skal de sjekke ved en utredning.

Vi får nå ivf og pgd og skjønner ikke helt hvorfor dere andre ikke har fått tilsvarende oppfølgning?

Hvordan kan de sjekke kromosomfeil hos baby? Mine og mannen min kromosomer er i orden. Har bestilt nå time hos spesialisert privat klinikken. Håper der kan de hjelpe oss.

Angående ditt spørsmål hva kan jeg si? Vi var på Fertilitetsklinikken i Porsgrunn før og fikk ikke hjelp. De sa at de har tatt alle blodprøver og de er i orden. Mer de kan ikke hjelpe oss.

Endret av Janine
Skrevet

Etter 9 mnd prøving uten hell, dro jeg til fastlegen og vi ble enige å begynne utredning. Jeg nærmer meg 33 og har ikke så mye tid å vente. Først begynner vi med gyn. undersøkelse, men ventetidene på sykehusene var kjempelange, så bestilte jeg en time privat og så blir det undersøkelse om ca 3 uker. Etterpå blir det sæd prøve for mannen. Forhåpentligvis blir det positive nyheter.

Jeg glemte å spørre fastlegen, men kanskje noen her kan fortelle meg - hva er det man gjør på den første gyn.undersøkelse når man begynner utredning? UL? Undersøkelse med instrumenter inn i underlivet? Blodprøver?

Skrevet

Etter 9 mnd prøving uten hell, dro jeg til fastlegen og vi ble enige å begynne utredning. Jeg nærmer meg 33 og har ikke så mye tid å vente. Først begynner vi med gyn. undersøkelse, men ventetidene på sykehusene var kjempelange, så bestilte jeg en time privat og så blir det undersøkelse om ca 3 uker. Etterpå blir det sæd prøve for mannen. Forhåpentligvis blir det positive nyheter.

Jeg glemte å spørre fastlegen, men kanskje noen her kan fortelle meg - hva er det man gjør på den første gyn.undersøkelse når man begynner utredning? UL? Undersøkelse med instrumenter inn i underlivet? Blodprøver?

Første gyn.time ved utredning er en GU med UL for å sjekke livmor og eggstokker.

Om du ikke har tatt blodprøver så blir de også tatt/evnt henvisning for blodprøver.

Skrevet

Vet du hvordan kan de sjekke kromosomfeil hos baby så tidlig?

Skrevet

Første gyn.time ved utredning er en GU med UL for å sjekke livmor og eggstokker.

Om du ikke har tatt blodprøver så blir de også tatt/evnt henvisning for blodprøver.

Er det bare UL med eventuelle blodprøver? Jeg leste noe sted at man skal ikke tisse før UL undersøkelsen?

Skrevet

Vet du hvordan kan de sjekke kromosomfeil hos baby så tidlig?

Fostervannsprøve før ma

Skrevet

Er det bare UL med eventuelle blodprøver? Jeg leste noe sted at man skal ikke tisse før UL undersøkelsen?

Jeg fikk beskjed om å tiss før UL undersøkelsen, for når blæra er full så blir det vanskelig å se livmoren. En gang måtte jeg gå å tisse også for legen så ingenting.

Ved innsetting av egg ved prøverør kan det være lurt å ikke tisse siden livmoren da blir rettet litt opp og det blir lettere å plassere egget. Men det blir noe annet.

Skrevet

Fostervannsprøve før ma

Hva betyr MA?

Skrevet

Hva betyr MA?

Medisinsk abort? Forskjellig enn spontant abort SA.

Skrevet

MA betyr "Missed Abortion", altså at fosteret har dødd men uten at kroppen har støtt det ut.

• 1 måned senere...
Skrevet

Skal på privatklinikken 1.mars. Håper at de kan hjelpe oss. Vi håper på det! Litt redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...