Gå til innhold

utlendinger og lukt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tenker som så at jeg driter i om andre merker at jeg har spist hvitløk.

Jepp! Deres problem - ikke mitt! (ja, nå er jeg ikke tannlege, akkurat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i det.. .. og det gjelder andre krydder også

Men husker godt den gangen Pizza var eksotisk.. og det eneste stedet du kunne få det var på Peppes... - og absolutt "ingen" spiste hvitløk til vanlig.... da var du garantert at alle kommenterte -- "var du på Peppes i går du da - siden det lukter hvitløk av deg... .. (og så følte jeg meg plutselig veldig gammel... ) :ler:

I remember, Sister - og da er vel jeg like gammel - minst...

I dag blåser jeg i om jeg lukter hvitløk, og om jeg kjenner det hos andre, så tenke rjeg bare at "de har vel spist noe godt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
:o Hvorfor lukter gamle mennesker annerledes enn yngre mennesker? ... syntes nå jeg i alle fall.

Hm, når jeg tenker meg om, kjenner jeg ikke så veldig mange mange gamle mennesker utenom mormor og ste-bestefar.

Mormor lukter det ikke noe spesielt av, men ste-bestefar lukter ekkelt, for han er ikke så nøye på å vaske seg, og har sluttet å pusse tennene for mange år siden. :roll:

Derimot synes jeg at det ofte lukter anderledes av gamle hunder - det lukter gammel hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke hvitløk lukter så vondt jeg. Dessuten er jeg overbevist om at hvis du spiser det ofte lukter det ikke lenger.

Tror også det har sammenheng med at hvitløken vi får i dag er friskere enn den man brukte på tidlig 80-tall + at det selvfølgelig er en lukt vi har vent oss mer til.

Men hvitløkspulver.. blærgh.. det lukter dårlig, gammal hvitløk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila
Røykere lukter vondt.

Kom en dame og satte seg ved siden av meg på bussen rett før jul, og hun tygde frenetisk på en tyggis i håp om at det ikke skulle lukte røyk, men det luktet jo bare røyk med tyggis, ikke sant?

Det sitter i klærne og jeg ble helt kvalm der jeg satt. Nå er jeg overfølsom mot røyklukt og jeg regner med at det er fordi jeg har røkt selv.

Moren min sluttet å røyke for noen år siden, og hun sier nå at når hun kjenner røyklukta fra andre folks klær og hår og ånde, så blir hun helt flau fordi hun også har vært en sånn stinkbombe.

:ler:

Litt interessant dette med røyklukt. Jeg har røyka. Og slutta. Før kjente jeg bare cafe-lukt når jeg gikk inn på en cafe. Nå kjenner jeg bare røyklukt. Ante ikke at det lukta så vondt...... Kjenner den innrøyka lukta sitter i nesa. Men man venner seg nok til det! (eller, etterhvert blir den jo borte!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
dette er kanskje et spesielt innlegg og er på ingen måte ment som rasistisk, men hvorfor lukter utlendinger så rart???

er det på grunn av maten de spiser? satt bak to fra afrika på bussen her om dagen, og det luktet så sterkt at jeg måtte flytte meg!!

og da følte jeg meg ganske frekk og dum...

:roll:

Hvitløk. Hadde du spist like mye hvitløk og krydder over så lang tid(hele livet) ville du også luktet litt, det ville vi alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Utlendinger synes ikke vår lukt som er en blanding av melk,potet og røyk er noe godt.

Kan sammenlignes med hvitløkslukten til de som vi syter over.

Når melk,potet og røyk skal ut igjennom porene da lukter det ikke melk,potet og røyk lenger.

Har hørt ord som kloakk, fjøslukt, og katteurin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...