Gjest gjestenidag Skrevet 10. desember 2003 #1 Skrevet 10. desember 2003 dette er kanskje et spesielt innlegg og er på ingen måte ment som rasistisk, men hvorfor lukter utlendinger så rart??? er det på grunn av maten de spiser? satt bak to fra afrika på bussen her om dagen, og det luktet så sterkt at jeg måtte flytte meg!! og da følte jeg meg ganske frekk og dum...
VesleBråka Skrevet 10. desember 2003 #2 Skrevet 10. desember 2003 Utlendinger synes nordmenn ofte lukter surmelk. Vi drikker så mye melk som voksne, at det strømmer ut av porene våre. Alle vil ha litt lukt ut gjennom porene fra kostholdet sitt, men vi kjenner ikke hverandres her oppe fordi vi er så vant til den.
Orthia Skrevet 10. desember 2003 #3 Skrevet 10. desember 2003 Spesielt svensker er kjent for å ha en meget rar lukt. Ikke for å være rasistisk, altså. Men svenskelukten kan være plagsom.
Gjest Seleena Skrevet 10. desember 2003 #4 Skrevet 10. desember 2003 Har kansje noe med "vaske" kulturen å gjøre :-? ?
Cand alt Skrevet 10. desember 2003 #5 Skrevet 10. desember 2003 Ja, har dere luktet på de som kommer fra Svaldbard, en uutholdelig lukt :o
Joplaya Skrevet 10. desember 2003 #6 Skrevet 10. desember 2003 Lå en morning og døste i sengen. Plutselig lurte jeg på hvorfor det luktet utlending i sengen :o Etter mye om og men fant jeg ut at det kom fra min egen armhule :oops: Hadde spist sterk indisk mat i forveien
Gjest GreenSky Skrevet 11. desember 2003 #7 Skrevet 11. desember 2003 dette er kanskje et spesielt innlegg og er på ingen måte ment som rasistisk, men hvorfor lukter utlendinger så rart??? Hæh? :klø: Det har jeg aldri merket noe til. Kanskje du har en ekstremt kraftig luktesans?
~sikka~ Skrevet 11. desember 2003 #9 Skrevet 11. desember 2003 Tror nok det har med maten å gjøre ja, noen lukter helt forferdelig, synes jeg.
Midnattsol Skrevet 11. desember 2003 #10 Skrevet 11. desember 2003 De spiser vel mye rå løk og sterke krydder. Det blir det lukt av.
~Frk Amalie~ Skrevet 11. desember 2003 #11 Skrevet 11. desember 2003 Kostholdet har nok mye å si. Jeg har ei tante som jobber på flyktningekontoret, og jeg spurte henne om det en gang :oops: Hun sa at det gikk mye på det med sterk mat, men at de i mange kulturer bruker mye røkelse o.l. Tidligere jobbet jeg sammen med ei blid, litea dame fra Somalia. Hun hadde den lukten, men jeg synes faktisk den er god! Blei så glad i henne, hun var så god, kanskje det er derfor jeg liker lukten siden den minner meg om henne...? Jaja, samme det. Det må jo nevnes at det er noen utlendinger som ikke lukter godt, men det er det da virkelig blandt oss også!!
Gjest Donna Skrevet 14. desember 2003 #12 Skrevet 14. desember 2003 Vil som andre skriver også tro at det har med maten å gjøre. At svetten lukter annerledes pga det. Eller at matlukt fra huset setter seg i klærne og håret/huden. Hvitløk lukter forferdelig synes jeg og lar seg ikke kamuflere. Enten man er sånn eller sånn i hudfargen. Kommer nok an på hvor følsom nese man har også. Min er for følsom til tider.
Jotunjenta Skrevet 15. desember 2003 #13 Skrevet 15. desember 2003 Trodde dette garantert kom av all hvitløken de spiste, jeg. Skulle ønske jeg også kunne trøkke nedpå med hvitløk. Synes det er kjempegodt med hvitløk i maten, men unngår det for en hver pris, for jeg hater at det lukter hvitløk av meg dagen etter. 1
Gjest Ethereal Skrevet 17. desember 2003 #14 Skrevet 17. desember 2003 Tenk hvor mye fantastisk mat du går glipp av av den grunn...
Gjest Poirot Skrevet 17. desember 2003 #15 Skrevet 17. desember 2003 Trodde dette garantert kom av all hvitløken de spiste' date=' jeg. Skulle ønske jeg også kunne trøkke nedpå med hvitløk. Synes det er kjempegodt med hvitløk i maten, men unngår det for en hver pris, for jeg hater at det lukter hvitløk av meg dagen etter.[/quote'] Jeg tenker som så at jeg driter i om andre merker at jeg har spist hvitløk.
LilleBille Skrevet 17. desember 2003 #16 Skrevet 17. desember 2003 Jeg tenker som så at jeg driter i om andre merker at jeg har spist hvitløk. Enig i det.. .. og det gjelder andre krydder også Men husker godt den gangen Pizza var eksotisk.. og det eneste stedet du kunne få det var på Peppes... - og absolutt "ingen" spiste hvitløk til vanlig.... da var du garantert at alle kommenterte -- "var du på Peppes i går du da - siden det lukter hvitløk av deg... .. (og så følte jeg meg plutselig veldig gammel... )
aline Skrevet 17. desember 2003 #17 Skrevet 17. desember 2003 Det lukter av både svette og og hud når man spiser mat som er annerledes krydret. Har du luktet på klærne dine etter at du har vært å spist på indisk restaurant noen gang? :o Lukter i min nese ikke veldig godt. men det er nydelig mat, og hadde jeg spist den bestandig så hadde jeg nok ikke lenger luktet den!! Lukter også annerledes av andre typer såper og sjampoer og kremer etc, som er uvant for oss, men som de som er vant til det ikke kjenner engang. Reagerte på at stefaren min luktet så spesielt når jeg var hjemme i sommer, mamma kjenner også lukten, og det kommer delvis av en krem han bruker å smøre huden med. (for når han har vært her en stund, så spiser han jo norsk mat også, så DET lukter ikke anneledes lenger.) Men etter å ha vært hjemme en uke, så kjente jeg ikke lenger lukta, vet ikke om det var fordi jeg ble vant til den, eller fordi han ikke smurte seg hver dag. Røykere lukter også annerledes en ikkerøykere, fordi lukten henger seg fast i munn og klær +++ Mange grunner til annerledes lukt, det praktiske er at man stort sett venner seg til det, og da kjenner man det ikke mer.
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2004 #18 Skrevet 6. januar 2004 Røykere lukter vondt. Kom en dame og satte seg ved siden av meg på bussen rett før jul, og hun tygde frenetisk på en tyggis i håp om at det ikke skulle lukte røyk, men det luktet jo bare røyk med tyggis, ikke sant? Det sitter i klærne og jeg ble helt kvalm der jeg satt. Nå er jeg overfølsom mot røyklukt og jeg regner med at det er fordi jeg har røkt selv. Moren min sluttet å røyke for noen år siden, og hun sier nå at når hun kjenner røyklukta fra andre folks klær og hår og ånde, så blir hun helt flau fordi hun også har vært en sånn stinkbombe. Jaja, nok om det. Krydder og oljer og røkelse og alt lager selvfølgelig fremmede lukter for oss. Men som det ble nevnt lenger oppe - vi nordmenn lukter sur melk. Ikke jeg - jeg drikker ikke melk, men jeg lukter sikkert noe annet vemmelig noe....
Gjest GreenSky Skrevet 6. januar 2004 #19 Skrevet 6. januar 2004 :o Jeg fikk plutelig en tanke: Hva om jeg lukter "vondt"? Jeg har ikke noe typisk "norsk" kosthold. Er vegetarianer, og er mye inspirert av italiensk og asiatisk mat. Kjører på med mye krydder og urter i stor stil. Vel, hvis jeg lukter "vondt" så driter jeg i det. Har ikke fått noen klager, foresten.
Spiralis Skrevet 6. januar 2004 #20 Skrevet 6. januar 2004 :o Hvorfor lukter gamle mennesker annerledes enn yngre mennesker? ... syntes nå jeg i alle fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå