Gå til innhold

Gå på kafè alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går ofte på kaffe\resturant alene, og synes det er helt himmelsk! Sitte i fred og ro, kun være opptatt av mine egne tanker, se på folk, lese litt avis\bok. Og har aldri tenkt over om folk legger merke til at jeg er alene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Ja, uten å sitte der for å jobbe eller lignende. Er det dumt, trist?

Jeg ville slappe av alene en dag og dro på TGI Fridays - Alene.

Jeg hadde kjøpt meg 3 tegneseriehefter og gledet meg til å slappe av i mitt tempo og lese litt :) Da jeg kom inn så så damen litt rart på meg da jeg sa "Bare èn, ja!". Servitrisen spurte høflig om jeg ville ha en avis eller noe annet å lese på, og virket nesten som hun trøstet meg fordi jeg var ensom.... Hele greia ble litt klein. Ikke bare det men jeg ble plassert midt i et rom, fult av store runde bord omringet av hele familier og vennegjenger. Det var andre ledige bord i kroker her og der som de kunne ha plassert meg i istedet, men neida - Midt i en klynge skulle jeg sitte alene og brette ut min "ensomhet".

Jeg hadde lett gjort det igjen, om jeg visste at jeg fikk LITT privatliv og ikke måtte vise hele "verden" at jeg er "ensom".

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Folk bryr seg mindre om omgivelsene enn en skulle ha trodd. Vi bare tror folk ser rart på oss fordi vi er så selvsentrerte til å begynne med. Tenk over hvordan du er: bryr du deg om folk som shopper alene eller spiser alene? Det er bare eksepsjonelt observante personer som ser seg rundt og klarer å peke ut hvem som er lonere, og de er det få av :gjeiper:

Ta deg et kakestykke og bla i et magasin: ingen tenker over at du er der på egenhånd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør mye alene jeg. Har vært både på kafé, restaurant, konsert, teater og kino alene, enten fordi jeg ville være alene eller fordi det ikke passet for noen andre å være med. Jeg har masse venner, så hvis noen skulle se meg og tro at jeg er venneløs, så kan de bare få lov til å tro det. Bryr meg ikke uansett :) Det hadde jo vært trist hvis du aldri kunne gjøre noe utenfor huset fordi du ikke har noen å gjøre det med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som går på kafe alene (av mange ulike årsaker), så du blir ikke den eneste. Ta med en avis, så føler du deg ikke ensom. Lykke til!

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å gå på kafè å spise kake, og kanskje en kopp kakao.

Problemet er at jeg egentlig ikke har noen å gjøre det med. Er ny i byen, og kjenner ikke folk så godt til å finne på sånne ting.

Hvorfor er dette så galt og trist?

Jeg sitter ofte alene og tar en lunsj uten at det plager meg noe nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så lyst å gå på kafè å spise kake, og kanskje en kopp kakao.

Problemet er at jeg egentlig ikke har noen å gjøre det med. Er ny i byen, og kjenner ikke folk så godt til å finne på sånne ting.

Jeg tenkte det samme, men jeg ble etter hvert oppmerksom på at mange andre gjorde dette - uten at jeg så rart på dem :)

Gå ut på kafe, ta med deg en avis eller en bok og kos deg! Det er jo mulig du treffer på noen av ren tilfeldiget? Iallefall er sjansen større enn dersom du sitter hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt ikke noe dumt med det.

Jeg går på restauranter, kafeer, kaffebarer, kino, konsert, museer, m.m. alene til stadighet, og føler ikke at dete r hverken dumt eller trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare føles dumt første gang du gjør det ;) . Så snart du har gjort det en gang så ser du for det første at det er mange andre som sitter alene og for det annet så har du prøvd det selv og dermed vet du at det ikke var så "farlig".

Det er hyggelig å gå på kafé med venner, men en god nr. 2 er å gå alene en gang i blant. Ingen grunn til å gå glipp av en god kake bare fordi du ikke har noen å gå sammen med, er det vel?

Kos deg med kake og kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...