AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Jeg ammer ikke, men pumper meg. I dag når jeg skulle pumpe meg så kom det masse blod fra brystvorten. Jeg har vært sår flere dager. Jeg har lufttørket etter hver pumping og har smurt meg inn med brystvortekrem (den fra Medela, gul tube) flere ganger om dagen etter den begynte å bli sår. Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har lest litt rundt, men de tips jeg finner er for de som ammer og da står det at man skal pumpe seg for å avlaste brystvorten. Men hva når jeg faktisk pumper meg? Skal jeg forsøke å håndpumpe litt for å få bort litt spreng og fortsette å smøre meg?
lunem Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Ring til legekontoret der du bor å spør om å få snakke med fastlegen din:) Kanskje han/hun har tips til hva du kan gjøre:)
Sugerøret Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 (endret) ring ammehjelpen og hør med dem.De har bred erfaring http://ammehjelpen.no/ Endret 8. november 2011 av Kårky 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Noen som har råd? Har samme problem.. Anonymous poster hash: 570e6...120
Semydfe Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Bruke lavere innstilling på pumpen slik at den er snillere med brystvorten?
casting Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Ingen erfaring med elektrisk pumpe, men om du har håndpumpe kan det hende den er litt snillere med brystknoppen? Pass på at utdrivningen har kommet igang før du begynner å pumpe, og husk håndhygienen dersom du har åpne sår for å unngå betennelser. Da jeg hadde samme problem (ammet) hjalp det å hindre såret i å få skorpe, slik at skorpen ikke ble revet opp ved hver amming. Dersom det er svak utdrivningsrefleks som gjør at det tar mye kraft/mye pumping må til for å få melken til å renne kan du få nesespray på resept. Det hjalp meg veldig.
lykkelige.meg Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Hadde samme problem, men ammet. Blodet rant, baby skrek og jeg skrek. Synes ikke purelan hjalp, men begynte å bruke blå lypsyl i fortvilelsen. Og det hjalp meg. Samt å sitte med brystene på utstilling og lot de lufttørke etter å ha smurt på med melk. Lykke til :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå